Обява за набиране на персонал за предоставяне на грижи в Център за грижа за лица с различни форми на деменция
понеделник, 06 юни 2022
ПРИЛОЖЕНИЕ 1
Община Русе в качеството си на бенефициент по Проект „Нова дългосрочна грижа за възрастните и хората с увреждания – Етап 2 – предоставяне на новите услуги - Център за грижа за лица с психични разстройства и Център за грижа за лица с различни форми на деменция в Община Русе“ по административен договор BG05M9OP001-2.090-0020-C01, по процедура чрез директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG05M9OP001-2.090 „Нова дългосрочна грижа за възрастните и хората с увреждания – Етап 2 – предоставяне на новите услуги“ по ОП „Развитие на човешките ресурси 2014-2020 публикува обява за процедура за подбор на персонал за предоставяне на новите услуги.
ОБЯВА ЗА ПОДБОР
за набиране на персонал за предоставяне на грижи в Център за грижа за лица с различни форми на деменция за длъжностите, обявени по-долу. В текста на обявата се използва съкращението „Център за грижа“ като се имат предвид назованите два центъра по проекта.
Управител – 0.5 щ. бр.
Изисквания за заемане на длъжността:
Завършено висше образование;
Образователно-квалификационна степен – „Бакалавър“ или „Магистър“;
Области на образование: Педагогически науки и/или Социални, стопански и правни науки. Професионално направление – Икономика, Социални дейности, Социология, Психология, Управление на човешките ресурси, Педагогика или придобита педагогическа правоспособност;
Професионален опит – минимум 3 /три/ години в социалната сфера;
Добро познаване на нормативните актове, свързани с:
Допустимост на разходите по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси 2014-2020”;
Ръководство за бенефициенти за изпълнение на договор по схема за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по процедура „Нова дългосрочна грижа за възрастните и хората с увреждания – ЕТАП 2 – предоставяне на новите услуги“, финансиран от Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” 2014-2020;
Закони, правилници, наредби и методики в социалната сфера, касаещи работата на услугите, заложени в проекта.
Способност за планиране и организиране на дейността, умения за самостоятелна работа и работа в екип, аналитични умения и способност за адекватно и бързо решаване на проблеми;
Основни задължения и отговорности на длъжността:
Организира, ръководи и контролира цялостната дейност на Центъра за грижа при спазване изискванията на действащото законодателство и нормативните и поднормативни актове, регламентиращи този тип дейности;
Осъществява методическо ръководство и контрол на служителите по изпълнение на качеството и количеството на предоставените социални услуги от резидентен тип;
Организира вътрешен контрол за спазване на финансово–счетоводната дисциплина и използването на материалните активи;
Извършва анализ на дейността на Центъра за грижа и прави аргументирани предложения за промени при възникване на необходимост от такива;
Прави предложения за промяна в длъжностните характеристики на персонала в зависимост от спецификата на работа и обективна промяна на обстоятелствата и ги предлага на Ръководителя на проекта;
Осигурява безопасни и здравословни условия на труд на персонала в Центъра за грижа;
Контролира правилното водене и съхраняване на документацията;
Разработва инструкции по здравословни и безопасни условия на труд;
Води и съхранява книгите за първоначален и периодичен инструктаж по здравословни и безопасни условия на труд;
Разработва правилници, процедури и правила за дейността на центровете;
Следи за стриктното изпълнение на графика от страна на наетия персонал;
Извършва вътрешен контрол относно качеството на предоставените социални услуги в центровете;
Управлява предоставеното му имущество и отговаря за съхраняването и поддържането на материално-техническата база;
Пряко ръководи и контролира дейността на служителите на центровете;
Организира, ръководи и пряко участва в обучения и супервизии на персонала.
Осъществява контакт и информира екипа за управление на проекта;
Организира и участва в обсъждането и планирането на дейности и мероприятия в Центъра за грижи.;
Извършва и други задачи, поставени от Ръководителя на проекта.
Счетоводител – 0.25 щ. бр.
Изисквания за заемане на длъжността:
Завършено висше образование;
Образователно-квалификационна степен – „Бакалавър”/„Магистър”;
Области на образование: Стопански науки - Икономика, Финанси, Счетоводство и контрол
Професионален опит – минимум 3 /три/ години.
Способност за планиране и организиране на дейността, умения за самостоятелна работа и работа в екип, аналитични умения и способност за адекватно и бързо решаване на проблеми;
Основни задължения и отговорности за длъжността:
Осъществява счетоводната политика и формата на счетоводство, в съответствие със Закона за счетоводството;
Организира финансово-счетоводната дейност;
Осъществява вътрешен контрол на материално-отговорните лица в социалните услуги;
Съхранява личните трудови досиета на служителите в социалните услуги;
Води необходимата документация;
Осъществява вътрешен финансов контрол във всяка социална услуга;
Предоставя на счетоводителя на проекта справки и други документи, спазвайки фиксираните срокове
Участва в обучения и супервизии на персонала.
Лекар – 0.25 щ. бр.
Изисквания за заемане на длъжността:
Завършено медицинско образование;
Образователно-квалификационна степен - Магистър
Области на образование. Професионално направление 7.1 – Медицина от Област на висше образование 7. Здравеопазване и спорт
Професионален опит - да има като общопрактикуващ лекар, или като лекар със специалност
Способност за планиране и организиране на дейността, умения за самостоятелна работа и работа в екип, аналитични умения и способност за адекватно и бързо решаване на проблеми;
Основни задължения и отговорности за длъжността:
Наблюдава здравословното състояние на потребителите на социални услуги и при нужда оказва лекарска помощ, съобразно компетенцията си, при необходимост насочва към медицински заведения и консултации от лекари със специалност; назначава манипулации, които са в компетенциите на медицинската сестра.
Разработва здравни планове за медицински грижи на потребителите;
Участва в мултидисциплинарния екип за изработването на специализирани оценки на потребностите и индивидуални планове за подкрепа на потребителите в Центъра за грижи и в преразглеждането им;
Следи и контролира за хигиената в изградената инфраструктура и сградов фонд на Центъра за грижи /отопление, проветряване, дезинфекция и др./;
Води необходимата документация - здравни амбулаторни картони, медицински досиета и др. и съответната отчетност;
Работи по изготвени от него годишна програма и месечен график;
Участва в планирането и реализирането на дейности и мероприятия в Центъра за грижи
Участва в обучения и супервизия на персонала.
Медицинска сестра – 4.5 щ. бр.
Изисквания за заемане на длъжността:
Завършено образование по специалност „Медицинска сестра“
Образователно-квалификационна степен – „бакалавър” или „магистър“
Области на образование: специалността „Медицинска сестра“, професионално направление 7.5„Здравни грижи от област на висше образование 7. Здравеопазване и спорт.
Професионален опит – не се изисква;
Способност за планиране и организиране на дейността, умения за самостоятелна работа и работа в екип, аналитични умения и способност за адекватно и бързо решаване на проблеми;
Основни задължения и отговорности за длъжността:
Наблюдава здравословното състояние на потребителите на социални услуги и при нужда оказва медицинска помощ, съобразно компетенциите си и съобразно медицинския стандарт за съответното заболяване
Разработва планове за здравни грижи на потребителите;
Участва в мултидисциплинарния екип за изработването на специализирани оценки на потребностите и индивидуални планове на потребителите на социалните услуги и в преразглеждането им;
Изпълнява назначенията на лекар – превръзки, раздава лекарства и изпълнява други манипулации, свързани с потребностите на потребителите на социални услуги;
Регистрира назначенията, извършените манипулации и изразходваните лекарства и консумативи в специален регистър, въведен в Центъра за грижи;
Участва в планирането и реализирането на дейности и мероприятия в социалните услуги.
Изпълнява задачи, свързани със здравното образование на потребителите и информирането им за конкретни проблеми за тяхното здраве.
Участва в обучения и супервизии на персонала.
Социален работник – 0.5 щ. бр.
Изисквания за заемане на длъжността:
Завършено висше образование в изброените професионални направления и специалностите към тях.
Образователно-квалификационна степен – „Бакалавър”/„Магистър”;
Области на образование: професионално направление 3.4. „ Социални дейности „3.1. Социология , 3..2. Психология от Област на висше образование 3. Социални, стопански и правни науки; професионално направление 1.2. Педагогика от област на висше образование 1. Педагогически науки; придобита педагогическа правоспособност, надграждаща специалността от висшето образование;
Професионален опит – минимум 2 /две/ години в социалната сфера;
Добро познаване на нормативните актове в социалната сфера;
Способност за планиране и организиране на дейността, умения за самостоятелна работа и работа в екип, аналитични умения и способност за адекватно и бързо решаване на проблеми.
Основни задължения и отговорности за длъжността:
Осъществява комуникация с потребителите на услугата и семействата и близките им;
Отговаря за опазване живота и здравето на потребителите, оказва подкрепа и грижа за тях, осъществява връзките със системата от услуги в общността и поддържането на добри партньорски отношения с местни институции, установява и поддържа връзка със семейства и близки, местна общност;
Отговаря за изготвянето на специализираната оценка на потребностите с мултидисциплинарния екип от социалните услуги;
Организира изготвянето на индивидуален план за подкрепа от мултидисциплинарния екип на база на специализираната оценка на потребностите и в съответствие с целите, заложени в плана за действие;
Координира дейностите на персонала на социалните услуги при изпълнение на ежедневните им задължения, осъществява координация между потребителите на центровете и екипа за организация и управление на проекта;
Работи по изготвени от него годишна програма и месечен график;
Комплектува документацията и поддържа досиетата на потребителите;
Участва в планирането и реализирането на дейности и мероприятия в центровете и извън тях, работи за социално включване на потребителите и др.
Участва в обучения и супервизии на персонала.
Психолог – 0.5 щ. бр.
Изисквания за заемане на длъжността:
Завършено висше образование;
Образователно-квалификационна степен – „Бакалавър”/„Магистър”;
Области на образование: Професионално направление 3.2. Психология от Област на висше образование 3.Социални, стопански и правни науки.
Професионален опит – минимум 1 /една/ година в социалната сфера;
Добро познаване на нормативните актове в социалната сфера;
Способност за планиране и организиране на дейността, умения за самостоятелна работа и работа в екип, аналитични умения и способност за адекватно и бързо решаване на проблеми.
Основни задължения и отговорности за длъжността:
Участва в изработването на специализирани оценки на потребностите и индивидуални планове за подкрепа на потребителите на Центъра за грижа;
Обсъжда с потребителите на услугата и техните семействата въпроси, свързани с личностните нужди и потребности;
Работи с потребителите на услугата и семействата им при нужда, самостоятелно или групово;
Провежда консултации с потребителите и техните близки и оказва психологическа подкрепа;
Съдейства при възникнали трудности в общуването и в поведението;
Участва и провежда обучения за формиране на социални умения, групи за взаимопомощ и др.;
Работи по изготвени от него годишна програма и месечен график;
Комплектува документацията и поддържа досиетата на потребителите;
Участва в планирането и реализирането на дейности и мероприятия в Центъра за грижи и извън него , работи за социално включване на потребителите и др.
Участва в обучения и супервизии на персонала.
Трудотерапевт/ерготерапевт – 0.5 щ. бр.
Изисквания за заемане на длъжността:
Завършено образование – ерготерапевт, трудотерапевт;
Образователно-квалификационна степен: „Професионален бакалавър“, „Бакалавър“ или „Магистър“
Области на образование: специалност „Ерготерапия“, професионално направление 7.4. Обществено здраве; Област на висше образование 7. Здравеопазване и спорт
Професионален опит – не се изисква;
Способност за планиране и организиране на дейността, умения за самостоятелна работа и работа в екип, аналитични умения и способност за адекватно и бързо решаване на проблеми;
Основни задължения и отговорности за длъжността:
Работи индивидуално и групово с потребители;
Осъществява подкрепа на потребителите Центъра за грижи за изграждане на ефективни знания, умения и навици за справяне в ежедневната си битова и социална среда;
Организира и провежда определени трудотерапии и ерготрапевтични програми, съобразно възможностите и заболяванията на потребителите;
Работи по изготвени от него годишна програма и месечен график;
Участва в изработването на оценки и индивидуални планове на потребителите на Центъра за грижи и в преразглеждането им , при необходимост;
Работи за изграждане и повишаване на мотивацията за социално включване на потребителите;
Подкрепя потребителите и съдейства при изграждане на навици и умения;
Води необходимата документация и отчетност;
Участва в планирането и реализирането на дейности и мероприятия в социалните услуги.
Участва в обучения и супервизии на персонала.
Санитари/болногледачи – 4.5 щ. бр.
Изисквания за заемане на длъжността:
Завършено основно или средно образование;
Професионален опит – не се изисква;
Способност за планиране и организиране на дейността, умения за самостоятелна работа и работа в екип, аналитични умения и способност за адекватно и бързо решаване на проблеми;
Основни задължения и отговорности за длъжността:
Отговаря за санитарно – хигиенните изисквания в специализираните медицински кабинети, залите за видеонаблюдения, общите помещения в Центъра за грижи;
Извършва тоалет на потребителите при необходимост;
Проветрява помещенията, отговаря за пране и миене на посуда, кухненски инвентар, участва в хигиенизирането на двора, окопаването на цветни алеи и др.;
Почиства и дезинфекцира стаите, които обитават потребителите, общите и санитарните помещения;
Подпомага и съдейства за дейността на медицинските, здравни и социални специалисти при предоставянето на услугите в Центъра за грижи;
Участва в планирането и реализирането на дейности и мероприятия в социалните услуги.
Участва в обучения и супервизии на персонала.
Допълнителни умения и квалификации, носещи предимство на кандидатите
Кандидатите да имат познания и опит в работата с лица в неравностойно положение, на лица с различни видове увреждания ,да познават нормативната база за предоставяне на социални услуги.Умения, опит и мотивация за работа с лица в неравностойно положение и взаимодействие с различни институции. При кандидатите за управител, дългогодишният управленски опит и работа в сферата на социалните услуги и участие в проекти в социалната сфера ще се счита за предимство.
Необходими документи за кандидатстване:
Писмено заявление за участие по образец /Приложение 2/;
Автобиография (европейски формат) /Приложение 3/
Копие от документ за самоличност;
Копие от документи за придобитата образователно-квалификационна степен;
Начин на провеждане на подбора:
1. Първи етап - разглеждане и проверка на подадените по документи за съответствие със обявените изисквания за съответната длъжност;
2. Втори етап – интервю с допуснатите кандидати.
Място и срок за подаване на документите:
Документите се подават лично или чрез пълномощник, или по куриер /валидна е датата на получаване/ в Община Русе.
Екипът за управление на Проекта организира приема на документи от кандидатите за обявените длъжности, като осигурява:
обособено място – гр. Русе, ул. Черно море № 2, стая 13 и стая 24, всеки работен ден от 8.30 до 12.30 часа и от 13.00 до 17.00 часа;
необходимото количество бланки по образците, след което се завеждат в деловодната система на Община Русе.
Краен срок за подаване на документите - до 17.00 часа на 15.06.2022 г.
Общодостъпно място, на което ще се обявяват списъците:информационното табло намиращо се на входа на Община Русе, ул. „Черно море“ 2, и електронната страница на Община Русе www.ruse-bg.eu.
На одобрените кандидати ще бъде предложен срочен трудов договор за срока на проекта.
Приложение на автобиография можете да намерите тук.
Заявление за участие в подбор можете да изтеглите от тук.
Община Русе използва „бисквитки”, за да направи сайта ни по–ефективен, по–сигурен за потребителите, както и за да улесни ползването му. Чрез промяна на настройките във Вашия интернет браузър можете да деактивирате или ограничите прехвърлянето на „бисквитки”, но използването в пълен обем на някои от нейните функции вече евентуално няма да е възможно.