петък, 13 май 2022
С обобщение на резултатите от работните групи и презентация на иновативни „зелени“ продукти, разработени от студенти и ученици, завърши тридневният Иновационен лагер за декабонизацията в Русе.
Форумът привлече над 160 представители на научната общност, гражданските организации, обществените институции и бизнеса, които в продължение на няколко дни работиха по темите за градска мобилност, транспорт по вътрешноводните пътища, мултимодални системи, алтернативен транспорт, образование в транспорта, модели за партньорство, регулаторни бариери и решения и дигитализация в транспорта.
Участниците в групата за „Градска мобилност“ се обединиха около идеята за създаване на единна стратегия за чиста градска мобилност, включваща пълноценна велосипедна мрежа, регулации за паркиране, въвеждане на градски зони с ниски въглеродни емисии и редица други мерки.
Кап. Иван Иванов, директор на дирекция „Речен надзор“ в Морска администрация, бе начело на групата за подобряване плаваемостта по р. Дунав чрез изграждане на система от баражи и целенасочена политика в подкрепа на корабособствениците и обновяване на флота.
В контекста на „Мултимодалните системи“ бе зададено предизвикателството за липса на ефективна транспортна свързаност на Северна България, което може да бъде преодоляно със създаването на високоскоростна жп линия София-Варна с разклонение до Русе и връзка с Букурещ.
Групата за „Алтернативен транспорт“ се концентрира върху възможността за изграждане на ново енергийно ефективно и екологично депо на Общински автотранспорт-Русе и изпълване на автопарка на предприятието с екологично чисти превозни средства, задвижвани с ток и водород.
Проблемът с липсата на достатъчна материално-техническа база за практическо обучение на ученици по “Безопасност на движението” бе разрешен от участниците в „Образование в транспорта“, които планират в бъдеще да се търси финансиране за изграждането на специализиран център за такова обучение на децата от детските градини в Русе.
Участниците от „Модели за партньорство“ развиха идеята за създаване на Градска научна лаборатория по подобие на тези в Хамбург, Андора и други световни центрове. Тя следва да обединява опита на Русенския университет, Община Русе, НПО сектора и бизнеса, които ще развиват научно-изследователска и развойна дейност.
Зам.-кметът на Русе Димитър Недев представи проблема с интезивния тежкотоварен трафик на Дунав мост и в рамките на работната група „Регулаторно бариери и решения“ бяха открити многостранни подходи за разрешаването му.
Сред темите бе и „Дигитализацията в транспорта“, за която се обсъди създаването на система за прогнозиране и планиране организацията на трафика в зависимост от интензивността му, измененията на пътната инфраструктура и природните условия.
Всички идеи и концепции, родени по време на Иновационния лагер, бяха записани и ще бъдат изпратени до Европейската комисия. Целта е те да залегнат в бъдещите стратегически документи на Общината и това да им даде предимство при търсенето на финансиране.
Иновационният лагер се организира в изпълнение на проект по програмата на Европейската комисия и Съвместния изследователски център (Joint Research Center) „Науката среща регионите“, като основни партньори на Община Русе са Русенският университет „Ангел Кънчев“ и Асоциацията на дунавските общини „Дунав“.
Предстоящи прекъсвания на електрозахранването в община Русе
четвъртък, 12 май 2022
Последни Новини
Арт ателиета "Творческо лято" започват от 12 август в галерията
сряда, 16 юли 2025
Пенчо Милков: Разширяването на GG Group в Русе е стратегическа инвестиция…
сряда, 16 юли 2025
Временни ограничения на движението от Николово до Червена вода на 19 и…
сряда, 16 юли 2025
Продължават дейностите от Лятната програма на Местната комисия за борба…
сряда, 16 юли 2025
Община Русе създава експертна работна група за устойчиво управление на…
сряда, 16 юли 2025
ДЮФА „Зорница“ с достойно представяне на международен фолклорен фестивал…
вторник, 15 юли 2025