Пропускане до съдържанието на страницата

Държавни и общински институции в Русе обсъдиха мерки за намаляване на трафика и опашките от тирове на ГКПП „Дунав мост“

понеделник, 16 септември 2024

Предлагане на мерки за регулиране нормалното изчакване и преминаване на тежкотоварните автомобили през ГППК „Дунав мост - Русе/Гюргево“, без да се допуска образуването на опашки от неправомерно паркирали тежкотоварни автомобили по републиканската и общинската пътна мрежа, бе основната тема на провелата се днес среща в Заседателна зала на Община Русе. Тя бе инициирана от областния управител Драгомир Драганов и на нея присъстваха кметът на община Русе Пенчо Милков, заместник-кметът Димитър Недев, представители на държавни и местни институции, както и на паркингите на територията на града.

 

По време на срещата бяха обсъдени различни предложения за по-добрата регулация на администрирането на виртуалната опашка, която съществува понастоящем. Беше отчетено и че наличието на буферния паркинг, построен миналата година, е намалил пътнотранспортните произшествия в района в пъти.

 

В хода на разговорите кметът Пенчо Милков заяви, че ако държавата не се намеси адекватно, е напълно възможно блокадите от предходни години на Дунав мост да се изместят на входно-изходните точки на града. „Искам да напомня на държавата, че нейно основно задължение е да осигури обществен ред и спокойствие, защото проблемът с тежкотоварния трафик по основните пътни артерии не е само на общината. Десетки години местната власт бе ангажирана да се занимава с държавен и международен проблем и да активизира ресурси за дейност, която не й е присъща, но се налагаше да извършва“, подчерта Милков.

 

Кметът на община Русе заяви още, че проблемът със завишения трафик и задръстванията основно се корени в действията на институции в северната ни съседка, които създават от години неравномерност в преминаването на контролно-пропускателния пункт. „Обръщал съм се към много правителства да бъде построен от държавата буферен паркинг и съм получавал множество откази. Едно правителство ни даде 3 млн. лв., с които построихме една мостра на паркинг, който си е бутиков с неговите 70 паркоместа“.

 

Кметът припомни, че държавата има създадена система -  Българска акцизна централизирана информационна система (БАЦИС), която може да послужи като отправна точка при създаването на подобна, свързана с регулирането на тежкотоварния трафик в страната.

 

Милков предложи да бъде подобрена пропускателната способност на ГКПП „Дунав мост“ със спешни законодателни мерки и промени в нормативната и подзаконова уредба. Той заяви, че нормативно трябва да бъде уреден пълният достъп на държавните органи до софтуера на частната фирма, който управлява виртуалната опашка. „В договора с фирмата сме заложили клауза, че ако държавата изработи подобен софтуер, те трябва да работят по него. Досега няма такъв, но тя – държавата, може да изработи свои изисквания как да бъде моделиран той и да поиска достъп до него“, заяви кметът.

 

Камионите да изчакват  във вътрешността на страната бе следващото предложение на Пенчо Милков и това да е перманентна мярка, а не кризисна, както в момента. „Защо русенци трябва да дишат изгорели газове на хиляди камиони, защо пътната инфраструктура трябва да бъде разбивана, без да получи общината и стотинка възвращаемост? Всички такси заминават към София и нищо не остава за Русе, както и за всички гранични градове. АПИ трябва спешно да разработи нова система за тези споразумения с общините и граничните градове с много по-висока сума на километър трасе, защото тук преминава международен коридор“, категоричен бе Милков. Той посочи, че във вътрешността на страната трябва да бъдат изградени обособени зони, в които тирове, получили номера от границата при Свиленград с маршрутна карта към Русе, да изчакват в тях, а не да се трупат с хиляди в подходите към Дунав мост. „Другите дирекции на МВР по тази транспортна линия също трябва да понесат отговорност, а не ОД на МВР-Русе да се задъхва с регулирането на трафика и да търси варианти как да извършва качествено други важни дейности, свързани със сигурността на русенци“.

 

Кметът предложи и още една мярка, с която да се регулира тежкотоварния трафик, а именно - поставянето на бариери на всички паркинги, които да бъдат свързани в единна централизирана система. „Трябва да има „филтър“, който да ограничи масовото навлизане на камиони в подходите към гранично-пропускателния пункт и да се задръстват двете кръгови кръстовища, които са пряката връзка на жителите на малките населени места с града“, отбеляза Милков.  

 

В края на срещата областният управител заяви, че най-късно през месец октомври ще заработи фериботната връзка Русе-Гюргево, която, по думите му, ще облекчи близо с 1/3 тежкотоварния трафик в района.

виж всички >

Абонирайте се за нашия бюлетин

Банер - Интегрирана система за градски транспорт Банер - Реконструиране и рехабилитация на пешеходната зона Банер - Ремонт на пет общински учебни заведенияБанер - Наука и образование за интелигентен растеж

Преброяване 2021 година Съвет за електронни медии Областен информационен център Аз и градът

Българо-швейцарска програма за сътрудничество Програма енергийна ефективност Balanced European Conservation Approach Реки на времето

Ремонт, прилагане на мерки за енергийна ефективност Изграждане на социални жилища Innterreg Life

Life Организация за управление на дунавски туристически район Външни аварийни планове на предприятията с опасни производства Пиц Русе Пиц Русе

https://www.livechatalternative.com/