Дирекцията е със следните функции:
1. формира финансовата политика на общината;
2. организира и направлява бюджетния процес;
3. подпомага Кмета на общината за правилното и законосъобразното използване на финансовите ресурси, за предотвратяване на разхищения и злоупотреби с парични средства и стоково - материални ценности;
4. осъществява текущ контрол и оценка на изпълнението на общинския бюджет и предлага решения за ефективно регулиране;
5. организира финансовата и счетоводната дейност на общината, в съответствие с изискванията на Закона за публичните финанси, Закона за счетоводството, Националния сметкоплан и Националните счетоводни стандарти, указанията на Министъра на финансите, КСО, 330, ЗДДФЛ, ЗКПО;
6. организира отчитането на собствените приходи в общинския бюджет;
7. разработва дългосрочни прогнози и анализи за финансовото състояние на общината;
8. осъществява връзките и взаимодействието с републиканския бюджет и други финансови институции.
9. определя целите и осигурява изпълнението им, както и управлението на риска, осъществява основните контролни дейности и координира мониторинга на ниво дирекция;