Дирекция „Цифровизация, информационна и мрежова сигрност“ е със следните функции:
1. осигурява технологични, комуникационни, програмни и технически условия за работата на общинската администрация;
2. следи тенденциите в развитието на компютърния бранш и прави целесъобразни предложения за осигуряване на съответствие между информационната среда и възможностите на общинската информационна система;
3. разработва и участва в управлението на проекти свързани с повишаване на сигурността и информационното обслужване на територията на общината;
4. проучва нуждите на администрацията и изготвя предложения за програмното и техническото осигуряване с компютърна техника, офис-техника, програмни продукти и компютърни мрежи;
5. участва при организиране на изграждането, техническата поддръжка и администрирането на информационни системи;
6. прави предложения за закупуването на нови или модернизирането на стари програмни продукти, компютърна, комуникационна и офис- техника и мрежово оборудване, както и за инсталирането и техническата им поддръжка;
7. изработва технически задания за доставка на компютърна и офис-техника, мрежово оборудване, софтуер и доставка на интернет;
8. участва в подготовката на предложения и в провеждането на конкурси за доставка на компютърна и офис-техника, мрежово оборудване, стандартен и специализиран потребителски софтуер;
9. осигурява администриране на документооборота в общинската администрация, мрежовата и информационната сигурност и защитата на данните;
10. организира и осъществява програмното и техническото осигуряване на компютърната и комуникационната техника и компютърната мрежа в общинската администрация и осъществява оперативен контрол по спазване на правилата за тяхната експлоатация;
11. организира и осъществява архивиране на базите данни и актуализиране на стандартния и специализиран софтуер в общинската администрация;
12. осигурява администриране на информационния обмен между общинската администрация и различни звена на държавната администрация (НАП, КАТ, НОИ и др.);
13. осъществява администриране и техническо обслужване на електронната системата за гласуване на Общински съвет - Русе;
14. осигурява техническо обслужване и средства за презентации при провеждане на различни мероприятия в сградата на общинската администрация;
15. осигурява текуща поддръжка на техническата структура на компютърните мрежи, локалните технически средства, операционните и приложни програмни системи и осъществява оперативен контрол по спазването на правилата за тяхната експлоатация;
16. осигурява технологични, комуникационни, програмни и технически условия за работата на общинската администрация;
17. осъществява текущото администриране на автоматизираните системи и архивирането на базите данни;
18. разработва нови програмни системи и комплексни решения за развитие на техническото и програмно осигуряване;
19. определя целите и осигурява изпълнението им, както и управлението на риска, осъществява основните контролни дейности и координира мониторинга на ниво дирекция.
20. отговаря за мрежовата и информационната сигурност, съгласно Наредбата за минималните изисквания за мрежова и информационна сигурност;
21. разширява дейностите по дигитализацията за предоставяне възможност за централизирано заявяване, заплащане и предоставяне на електронни административни услуги и информация, свързана с тях;
22. работи за намаляване на административната тежест за гражданите и бизнеса и за създаване на по-добри условия за икономическа и инвестиционна дейност и развитието на електронното управление;
23. работи в сътрудничество с Министерство на електронно управление в разработването и внедряването на единен модел за заявяване, заплащане и предоставяне на електронни административни услуги чрез ресурсите на електронното управление.
24. участва в създаване, разработване, обновяване и поддържане на база ог данни за дигиталните услуги, предоставяни на гражданите на град Русе;
25. участва в дейностите по разработване на електронни услуги, предоставяни от общината;
26. участва в разработването на мерки и дейности по подобряване дигиталните умения сред публичната администрация, приложими при управлението на платформи за електронни услуги. Спомага за трансформиране на вътрешните процеси, с оглед премахване на комуникационните бариери, свързани с предоставянето на е-услуги от и в общината;
27. следи за обновяването на общинската нормативна база и на основа сътрудничеството с останалите функционални дирекции на общината, предлага имплементирането на нови дигитални услуги и осъвременяването на използваните;