ИНФОРМАЦИЯ ЗА ДОМАШЕН СОЦИАЛЕН ПАТРОНАЖ
КЪМ ОБЩИНА РУСЕ
Домашен социален патронаж е социална услуга в общността, която включва:
· Приготвяне и ежедневна доставка на топла храна в дома на потребителите;
· Посещение на санитари по предварително изготвен график, с цел поддържане хигиената в жилището на потребителя, съдействие за покупки на стоки от първа необходимост и лекарства, заплащане за тяхна сметка на текущите разходи за ел.енергия, вода, топлоенергия, телефон и др.;
· Съдействие от социалните работници при подготовка на документи за ТЕЛК, настаняване в специализирани социални заведения, подаване на документи в Дирекция „Социално подпомагане” за получаване на енергийни и други социални помощи, както и на инвалидни помощни средства.
2. Право да ползват услугата на Домашен социален патронаж /ДСП/ имат всички лица в пенсионна възраст и лица с увреждания със съответните решения на ТЕЛК или НЕЛК.
Предимство при ползване на услугите на ДСП имат ветераните от войните и лицата от горепосочените групи в тежко социално положение.
Размерът на таксите, които заплащат потребителите на социалната услуга „Домашен социален патронаж” е разписан в Наредба № 16 на Общински съвет - Русе за определянето и амнистирането на местните данъци и такси на територията на Община Русе от ЗМСМА, Решение № 66 / 13.02.2008 г. на Общински съвет Русе, те са както следва:
· За потребители с месечен доход до 150лв. таксата е в размер на 50 % от личния доход, но не повече от реалната издръжка.
· За потребители с месечен доход от 150лв. до 250лв. таксата е в размер 2,50лв. за храноден, но не повече от реалната издръжка.
· За потребители с месечен доход над 250лв. таксата е в размер на стойността на реалната издръжка.
· Ветераните от войните на основание чл. 4, т. 5 от Закона за ветераните от войните заплащат 30% от личната пенсия, но не повече от 75 лв., //и не повече от реалната издръжка/.
Реалната издръжка на един потребител включва месечните разходи за храна, хигиенни материали, транспортни разходи за доставка на храната, както и съответната част от общите разходи за електрическа и топлинна енергия, вода, канализация и битови отпадъци.
Необходимите документи, които потребителят подава за предоставяне на услугата са:
1. Молба за ползване на социална услуга в общността - по образец;
2. Декларация за семейно положение, доходно и имуществено състояние - по образец;
3. Медицинска характеристика от общо практикуващ лекар за ползване на социалната услуга „Домашен социален патронаж” - по образец;
4. Документ за самоличност /за справка/;
5. Копие от актуално решение на ТЕЛК, ако притежава такова;
6. Копие от книжка удостоверяваща, че потребителят е ветеран от войните, ако притежава такава.
КОМПЛЕКТ ЗА КАНДИДАТСТВАНЕ (молба, декларация, медицинско удостоверение)
ДЕКЛАРАЦИЯ - съгласие за обработване на лични данни