вторник, 09 април 2013
"Останки- първи етап" е не само противоречива парафраза на педагогически метод за изучаване на натюрморта, но и лична система, чрез която предмети от бита са преведени на езика на абстракцията. Позовавайки се на традиционните живописни техники и използвайки предмети от битов характер, аз търся, на границата на невидимия свят, изблика на живот в тези предмети,пулсацията или покоя, преходния живот между одушевеното и неодушевеното, сянката или отражението,"тази мистериозна частица, която е жива за няколко часа от деня и само под влиянието на светлината" (Одилон Редон, "Journal")
Всичко започна с необходимостта да се уверя, че цялата плеяда от малки неща около мен не оставаха незабелязани и недокументирани. Нещата, които ме интересуват са подбрани въз основа на възможността им да бъдат деформирани, фрагментирани, счупени, разширени, разкъсани, модифицирани така, че след това да бъдат комбинирани, свързани, зашити, дялани или напръскани с боя и превърнати в безформена маса. Тези обекти имат няколко характеристики: от една страна те представляват един мнемоничен маршрут, връзка между минало и настояще (на практика съставят невидим дневник от септември 2012 г. - март 2013 г., въпреки че много от тези предмети датират от по-ранни периоди в моята биография), кутия с всякакви преработваеми елементи, открити в дома ми през този период. Неща от всякакъв вид: намерени, изхвърлени, използвани, повредени, забравени. Опаковки, електроника, дрехи, бутилки, кутии, чанти, парчета, глави, части. Но все пак не те са тези, които ме интересуват, а процесите около тях, от избора на обект до неговата употреба като препратка към възприятието.
Колкото по-дълго продължава свързването на тези развалини, толкова по-силна става връзката ми с бъдещите обекти, и способноста ми да изградя бъдещите неодушевени композиции. Създава се връзка на физическа и емоционална близост между мен и тези псевдо-мутанти, която въвежда "особена свързаност между тези обекти, като че ли загатват тайнствени значения докато са показвани (...) и запълват въображаемото място в картината" (Роджър Фрай, за натюрмортите на Сезан). Това води до феномена наавтоскопски делириум, което ме доближава до вътрешния ред, който тръся в картините си.
Комитетът за развитие на вътрешноводния транспорт между България и Румъния…
вторник, 09 април 2013
Президентът Росен Плевнелиев: „Ще подкрепя връщането на Летище Русе на…
сряда, 10 април 2013
Последни Новини
Промени в режима на работа на касите и ПОС-терминалите в Община Русе
сряда, 10 декември 2025
Учени от 7 страни обсъждат как да възстановят седиментния баланс на Дунав
сряда, 10 декември 2025
Кметът Пенчо Милков се включи в засаждането на 70 чинара по бул. „България“
сряда, 10 декември 2025
Два нови автомобила със специализирани платформи подпомагат социалните…
сряда, 10 декември 2025
Кметът Пенчо Милков уважи Коледната изложба на школата по рисуване и дизайн…
вторник, 09 декември 2025
Две инициативи на Община Русе отличени с национални награди за подкрепа…
вторник, 09 декември 2025
Русе е домакин на финала на VI Национален конкурс „Коледна звезда“ под…
вторник, 09 декември 2025
Запасните офицери наградиха кмета на Русе за приноса му към историческата…
вторник, 09 декември 2025