Пропускане до съдържанието на страницата

Конкурс за длъжността "Началник отдел" на отдел "Правно-нормативно обслужване"

понеделник, 26 април 2021

О Б Я В Л Е Н И Е

 

            Община Русе със седалище и адрес: 7000 гр.Русе, пл. „Свобода” № 6, на основание чл.10а, ал.2 от Закона за държавния служител, във връзка с чл. 14, ал. 1 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбор при мобилност за държавни служители и Заповед № ЧР 40/ 22.04.2021 г. на Кмета на Община Русе

 

ОБЯВЯВА КОНКУРС

за назначаване на държавен служител при следните условия:

 

І. Конкурсът се обявява за длъжността „Началник на отдел” на отдел „Правно-нормативно обслужване“ към дирекция „Правни дейности” – 1 щатна бройка

ІІ. Минимални и специфични изисквания за длъжността и допълнителни умения и квалификации:

А. Минимални изисквания за заемане на  длъжността предвидени в Класификатора на длъжностите в администрацията:

            1. Степен на образование – бакалавър

            2. Години на професионален опит – 4 години;

            3. Минимален ранг – ІІІ /трети/ младши

            Б Специфични изисквания за заемане на  длъжността:

            1. Образователната и квалификационна степен "магистър", съгласно чл. 1, ал. 1 от Наредбата за единните държавни изисквания за придобиване на висше образование по специалността "Право" и професионална квалификация "юрист";

            2. Придобита юридическа правоспособност, съгласно Закона съдебната власт;

            3. Да отговаря на условията по чл. 7, ал. 1 от Закона за държавния служител.

            4. Професионален опит съобразно чл. 13 от Закона за администрацията и чл.2, ал.2 от Наредбата за прилагане на класификатора на длъжностите в администрацията: най – малко 4 години да е придобит в област или области на дейност, които са свързани с функциите, определени в длъжностната характеристика за длъжността;

            В Допълнителни умения и квалификации:

1. Професионална област на висшето образование: Социални, стопански и правни науки – професионално направление „Право“;

           2. Личностни умения и компетентности: умения за анализиране и разглеждане на проблемите в дълбочина, познаване и ползване на нормативните актове, свързани с дейността на служителя; умения за изграждане и поддържане на добри отношения вътре и извън администрацията, познаване на правилата на администрацията и административната среда; умения за ясна и целенасочена комуникация по служебни въпроси с адекватна детайлизация и подбор на аргументи; умения за мотивиране и поощряване на подчинените служители; умения за дефиниране и разясняване на краткосрочните и дългосрочни цели на администрацията; умения за обработване на информация, създаване на съдържание, информационна сигурност и решаване на проблеми, които са необходими за успешно изпълнение на длъжността.

            3. Българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при постигнати равни крайни резултати.

ІV. Начин на провеждане на конкурса:   

Решаване на тест и интервю.

Тестът за установяване на професионални знания и умения, ще включва познания относно администрацията и въпроси свързани с правилното прилагане на законите и подзаконови актове към тях в областта на гражданското, административното, трудовото, наказателното право; нормативните актове относно дейността на общината; наредбите на Общински съвет – Русе.

Кандидатите трябва да притежават дигитална компетентност, съгласно чл. 15, ал. 2 от Наредба за условията и реда за оценяване изпълнението на служителите в държавната администрация.

При провеждане на интервюто, конкурсната комисия ще преценява качествата на кандидатите по 5 – степенна скала по 7 показателя съобразно Формуляр за преценка на кандидате Приложение № 6 към чл. 42, ал. 4 от НПКПМДСл

V. Необходими документи за кандидатстване:

  1. Писмено заявление за участие в конкурса по образец;
  2. Декларация по чл. 17, ал. 3, т. 1 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност за държавни служители /по образец/

3. Копия от документи за придобита образователно-квалификационна степен и специалност;

4.   Копие от удостоверение за юридическа правоспособност;

5.  Копия от документи удостоверяващи продължителността на професионалния опит и/или придобития ранг като държавен служител;

6.    Автобиография (европейски формат).

V­І. Място  и срок за подаване на документи :

 Документите за участие се представят в срок до 10 /десет/ дни  от публикуването на обявлението за конкурса на адрес: гр. Русе, пл. „Свобода“ № 6, Община Русе, ІІ етаж, стая 204, отдел „Човешки ресурси “. В случай, че подаването се извършва чрез пълномощник, се изисква да бъде попълнено пълномощното, намиращо се на последната страница на заявлението за участие в конкурса. При подаване на място е задължително представянето на оригиналите на копираните документи за сверяване от служителите определени да приемат документите. За контакти: телефон 082 / 881 665 или 082 / 881 777.

Документите може да се подават и по електронен път на електронна поща mayor@ruse-bg.eu, като в този случай заявлението и декларацията следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис, а останалите копия на изискуемите документи да бъдат заверени вярно с оригинала от кандидата.

VІІ. Общодостъпно място, на което ще се обявяват списъците и други съобщения във връзка с конкурса : електронната страница на Община Русе или информационното табло на входа на Община Русе, намиращ се на ул. „Петър Берон“.

VІІІ. Кратко описание на длъжността:

Отговаря за правното обслужване на общинската администрация по отношение на законосъобразността на дейността й.

Ръководи, планира, организира, контролира и координира, изпълнението на дейностите на отдела, възлага и разпределя делата и другите задължения, оказва методическа помощ на подчинените.

Оказва правна помощ на служителите в общинска администрация за законосъобразно изпълнение на функциите им.

Дава мнения, становища, съвети и справки по правни въпроси.

Осъществява процесуално представителство пред съдилищата и другите юрисдикции.

Предлага мерки и работи самостоятелно или съвместно с други звена за предотвратяване и прекратяване на закононарушенията и за отстраняване на условията и причините, които ги пораждат.

Дава задължителни мнения по законосъобразността на проектите на издаваните актове, заповеди и други, като ги парафира, а при несъгласие предлага мотивирано мнение. Участва при съставянето и сключването на договори и задължително дава мнение по законосъобразността им.

ІХ Начина на определяне на размера на основната заплата:

Размерите на индивидуалните основни месечни заплати на служителите, които постъпват в администрацията, се определят по преценка на работодателя, до достигнатия максимален размер на основните месечни заплати на служителите в съответното ниво и степен и са в зависимост от притежавания професионален опит, както следва:

1. при професионален опит до 5 години  в рамките на степен 1 на нивото на основната месечна заплата за длъжността, като минималния размер на основната заплата не може да бъде по-нисък от 650 лв.;

2. при професионален опит, надвишаващ минималния за длъжността с от 6 до 11 години – в рамките на степен 2 на нивото на основната месечна заплата за длъжността, като минималния размер на основната заплата не може да бъде по-нисък от 680 лв.;

3. при професионален опит, надвишаващ минималния за длъжността с над 11 години – в рамките на степен 3 на нивото на основната месечна заплата за длъжността, като минималния размер на основната заплата не може да бъде по-нисък от 780 лв..

 Х. Длъжностна характеристика за конкурсната длъжност се предоставя на допуснатите кандидати от отдел  „Човешки ресурси “.

 Образец на заявление за участие в конкурса може да се изтегли от електронната страница на Община Русе или от интернет адрес: www1.government.bg/ras

 

ПЕНЧО МИЛКОВ

Кмет на Община Русе


Заявление за участие може да изтеглите тук.

Декларация за участие може да изтеглите тук.

виж всички >

Абонирайте се за нашия бюлетин
https://www.livechatalternative.com/