Пропускане до съдържанието на страницата

Община Русе обявява подбор за потребители (лица), които желаят да ползват услугата „Личен асистент“, „Социален асистент“

сряда, 25 октомври 2017

ОБЯВЛЕНИЕ ЗА ПОДБОР

Община Русе, в качеството си на бенефициент по Проект „Разкриване на общностен център за предоставяне на почасови социални услуги „Личен асистент“, „Социален асистент“ и „Център за социална рехабилитация и интеграция“ в Община Русе“, по сключен административен договор BG05M9OP001-2.005-0144-C01, по схема BG05M9OP001-2.005 „Активно включване“ на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020 г. съфинансиран от Европейския съюз чрез Европейски социален фонд за предоставяне на иновативни почасови социални услуги

ОБЯВЯВА ПОДБОР

за набиране на потребители желаещи да ползват услугите

  „Личен асистент“ и „Социален асистент” - лица

І. Услугите се предоставят по местоживеенето на одобрените потребители, независимо дали постоянният им адрес, съгласно документа за самоличност е в същото или в друго населено място.           

Социалната услуга „Личен асистент” включва: подпомагащи дейности или комплекс от дейности, които се договарят предварително с родители на деца и близки на потребители, кои то търсят възможности за трудова заетост имат необходимост за техните деца/близки да се грижат други хора, които не са от техният семейния кръг.

Социалната услуга „Социален асистент”  включва: получаване на помощ при общуването на обгрижваното лице; подпомагане осъществяването на социални контакти; придружаване при посещение на детско заведение, училище, университет, работно място, кино, театър, изложби, концерти и др.; оказване помощ при попълване на документи, писма, заявления и подаването им до съответните институции; извършване на всяка друга дейност, изразена в социална работа, включително помощ при извършване на рехабилитационни или други специализирани услуги, придружаване до различни институции.

ІІ. Услугите „ЛИЧЕН АСИСТЕНТ“ и „СОЦИАЛЕН АСИСТЕНТ“ за лицамогат да се ползват от:

(1) Потребители на социалната услуга „Личен асистент“и „Социален асистент“ са лица, които отговарят едновременно на следните условия:

1. Са навършили 18-годишна възраст към момента на стартиране ползването на социалната услуга, които са с определени 50 и над 50 %трайно намалена работоспособност. Задължително е да притежават валидно експертни решение от ТЕЛК или НЕЛК, към момента на подаване на документите. В случай на изтичане на срока му, услугата се прекратява до представяне на ново решение от потребителя и се възобновява, ако лицето продължава да отговаря на условията по настоящата процедура;

2. Имат настоящ адрес на територията на Община Русе;

3. Не са потребители на сходни социални услуги през периода на ползване на настоящата. Потребителите на сходни социални услуги, чийто срок изтича по време на настоящата услуга следва също да подадат заявление за кандидатстване, при което след изтичане срока на сходната услуга същите се включват в листата на чакащите. 

 

ІІІ. Продължителността на предоставяне на социалните услуги до 31.12.2018 г.

ІV. При кандидатстване желаещите да ползват услуги за социално включване в общността и/или в домашна среда,  представят следните задължителни документи:

1. Кандидатите за потребители подават лично, чрез законния си представител или чрез изрично упълномощено лице Заявление по образец - Приложение № 1, до кмета на Община Русе.

2.  Към заявлението се прилагат следните документи:

            1.  Експертно решение на ТЕЛК, НЕЛК, ЛКК, експертизи или амбулаторен лист – копие;

            2. Лична карта на кандидата за ползвател - копие, както и удостоверение за настоящ адрес в случай, че той е различен от постоянния адрес;

            3. Декларация по образец - Приложение № 2 от кандидата или законния му представител, че ползва или не ползва сходни социални услуги по други дейности и програми и проекти;

            4. Ако кандидатът за социалната услуга работи: служебна бележка от работодателя - Приложение № 4 и трудов договор/заповед за назначаване или при друг вид полагане на труд или извършване на дейност срещу заплащане - документ, удостоверяващ ангажираността за справка. Ако кандидатът за социалната услуга учи - уверение, в което е отразено, че лицето е със записан семестър за настоящата година или служебна бележка от учебното заведение или организацията за професионална квалификация;

            5. Заявление по образец - Приложение № 5 от кандидата или законния му представител за избор на асистент/и;

            6. Документи за участие на кандидата в други дейности, необходими за активното му социално включване.

         7. Други документи при необходимост - Пълномощно, удостоверение за настойничество/попечителство; Социална оценка, изготвена от дирекция „Социално подпомагане“ за интеграционни добавки.

 

V. Начин  на провеждане на подбора:

1. Попълва се „Анкета за потребностите“ - Приложение № 7 от социален работник с участието на кандидата и/или законния му представител, въз основа на предоставените документи при всяко подаване на заявления за услугата и при промяна на обстоятелствата.

2. Служителите от Общностния център изготвят и „Предложение за класиране на кандидата за потребител на социалните услуги „Личен асистент“ или „Социален асистент“ - Приложение № 13 в съответствие с „Измерителя на броя точки за класиране на кандидатите за потребители на социалните услуги „Личен асистент“ и „Социален асистент“ - Приложение № 12.

3. Лимитът за ползване на социалните услуги е до 4 часа дневно.

4. Комисията за оценка и подбор изготвя списък на оценените кандидати за ползване на услугата, подредени по низходящ ред, съобразно определените им часове за обслужване, съобразно разписана Процедура за подбор на потребители.

5. Заявленията за ползване на социалните услуги „Личен асистент “ и „Социален асистент“ се приемат в целия период на предоставяне на социалните услуги. Разглеждат се от Комисия не по-малко от един път в месеца. При подадено заявление с нередовни и/или липсващи документи, социалният работник  уведомява кандидата за несъответствията, които следва да бъдат отстранени в 10-дневен срок от датата на уведомлението. Когато несъответствията не са отстранени в срок, комисията издава решение въз основа на наличните документи.

 

VІ. Място и срок за подаване на документите:Документите се подават лично или чрез пълномощник на следния адрес: гр. Русе, ул. „Черно море № 2“, стая 31, всеки работен ден от 9.00 до 12.00 часа и от 13.00 до 17.00 часа. Задължително е представянето на оригиналите на копираните документи за сверяване от служителите определени да приемат документите.  За контакти: телефон 082 / 881-680 или 082 / 881-738.

Краен срок за подаване на документите -  до 17.00 часа на 03.11.2017 г.

 

VІІ. Общодостъпно място на което ще се обявяват списъците: информационното табло намиращо се на входа на Община Русе на ул. „Черно море“ 2 и електронната страница на Община Русе www.ruse-bg.eu.

С одобрените кандидати ще бъде предложено подписване на договор за предоставяне на почасова социална услуга „личен асистент”или „социален асистент”.

ОБЯВЛЕНИЕ

ПРИЛОЖЕНИЕ 1 - ЗАЯВЛЕНИЕ

ПРИЛОЖЕНИЕ 2 - ДЕКЛАРАЦИЯ

ПРИЛОЖЕНИЕ 4 - СЛУЖЕБНА БЕЛЕЖКА

ПРИЛОЖЕНИЕ 5 - ЗАЯВЛЕНИЕ

 

виж всички >

Абонирайте се за нашия бюлетин
https://www.livechatalternative.com/