Пропускане до съдържанието на страницата

Община Русе внася ключови промени в работата на „Управление на общински имоти“

сряда, 19 август 2020

Един от приоритетите на ръководството на Община Русе в момента е въвеждането на съществени промени в Общинско предприятие „Управление на общински имоти“.

През годините има много сигнали на граждани има срещу работата на това предприятие.

Целта е да се въведат ефективни критерии и правила, които да позволят на гражданите с реална нужда да бъдат настанявани в общинските жилища. Практиката през годините показва, че настанените в общински жилища остават с впечатление, че стават тяхна собственост  и трябва да ги унаследяват. Политиката на ръководството е да покаже на всички работоспособни хора, че общинското жилище е временно решение.  По този начин се освобождават места за други нуждаещи се.

В сегашната наредба липсват критерии, които засягат съвместното съжителство. Това позволява на граждани да се регистрират като самотни родители, въпреки че реално в домакинствата има повече членове и съответно по-високи доходи. Очаква се да бъдат въведени критерии за хора, излизащи от социални домове без адресна регистрация, което им пречи да бъдат картотекирани. Предлага се промяна, с която да бъде намален доходът на член от домакинството. Една от лошите тенденции на настанените е извършването на скъпоструващи ремонти. Извършването на реновации за над 20 000 лева дава знак , че наемателите могат да направят постъпки към закупуване или наемане на имот. В никой случай гражданите не трябва да смятат, че след такива ремонти жилището става за тяхна собственост.

Една от направените промени е преместването на картотеката в общинското предприятие. Общинската администрация предлага промяна и в Наредба №16, където да отпадната таксите по картотекиране. След приемането й гражданите ще изпитват облекчение, тъй като ще получават информация и обслужвани на едно и също място, което ще спести време и усилия.

Продължава усилено и работата на комисията по картотекиране и настаняване, която за периода май – юли тази година е изпратила 38 заповеди за прекратяване на наемните правоотношения и в резултат 29 от общинските жилища са освободени. Общината помага на хора с реални нужди. С промяната на наредбата ще търсим  начин да помагаме и на  специалисти, избрали да останат и работят в Русе“, допълва още Златомира Стефанова.

виж всички >

Абонирайте се за нашия бюлетин

Банер - Интегрирана система за градски транспорт Банер - Реконструиране и рехабилитация на пешеходната зона Банер - Ремонт на пет общински учебни заведенияБанер - Наука и образование за интелигентен растеж

Преброяване 2021 година Съвет за електронни медии Областен информационен център Аз и градът

Българо-швейцарска програма за сътрудничество Програма енергийна ефективност Balanced European Conservation Approach Реки на времето

Ремонт, прилагане на мерки за енергийна ефективност Изграждане на социални жилища Innterreg Life

Life Организация за управление на дунавски туристически район Външни аварийни планове на предприятията с опасни производства Пиц Русе Пиц Русе

https://www.livechatalternative.com/