Отдел „Гражданско състояние”:
1. актуализира и сверява електронните лични регистрационни картони на физическите лица с постоянен и/или настоящ адрес в общината;
2. въвежда и поддържа данните за гражданската регистрация на физическите лица в Локална база данни „Население";
3. извършва адресна регистрация при заявяване от лицата;
4. подготвя предложение до Кмета на общината за настъпилите промени в адресите, на които може да се извършва адресна регистрация и изпраща писмено информация до териториалното звено „Гражданска регистрация и административно обслужване" към Министерството на регионалното развитие и благоустройството;
5. издава удостоверения въз основа на регистъра на населението;
6. създава и поддържа регистрите на актовете за гражданско състояние и на Националния електронен регистър на актове за гражданско състояние;
7. изпраща информация до Агенцията по вписванията относно режим на имуществените отношения;
8. изготвя преписки към ТЗ „ГРАО“за даване/промяна на ЕГН
9. осигурява методическо ръководство на Центъра за административни услуги и информация във връзка с административното обслужване на населението по гражданската регистрация;
10. оказва методическа помощ и контрол - по компетентност, на кметовете на кметства по въпроси, свързани с административното обслужване и гражданската регистрация на населението;
11. осигурява информация от общинските регистрите на други органи на държавната администрация, в съответствие с изискванията на специалните закони;
12. организира и извършва граждански ритуали и издава документи, свързани със събитията;
13. извършва заверка на документи по гражданско състояние, нуждаещи се от легализация за ползване в чужбина, издадени на територията на общината;
14. образува преписки за установяване на българско гражданство по реда на Наредба № 1 за прилагане на Глава пета от Закона за българското гражданство
15. съставя избирателните списъци за провеждане на избори и внася корекции по допуснати грешки и непълноти в процеса по организационно- техническата им подготовка.