Отдел „Информационно и административно обслужване”:
1. осъществява административното обслужване на физическите и юридическите лица, в съответствие с нормативните изисквания, като осигурява организационни условия за прилагане на принципа „Едно гише” на базата на организационен модел- Център за административни услуги и информация;
2. приема, регистрира и насочва всички заявления на физически и юридически лица с искания за административни услуги;
3. осигурява компетентна и достъпна информация за видовете административни услуги, осъществявани от администрацията и за условията и нормативните изисквания по предоставянето им;
4. осъществява методическо и организационно ръководство на служителите в Центъра за административни услуги, с оглед осигуряване на вежливо, достъпно и качествено обслужване на гражданите и по отношение ползването на съвременни управленски и информационни технологии;
5. осъществява координация с останалите функционални структурни звена от администрацията по отношение комплексното предоставяне на услугите;
6. осъществява оперативен контрол за изпълнение на услугите в нормативно установените срокове.
7. предава документите от извършените услуги на гражданите, както и обяснения за причините при наличие на откази;
8. осъществява таксуването на услугите, по действащи такси и цени, регламентирани с наредбите на Общинския съвет;
9. организира и осъществява деловодната дейност на администрацията;
10. осигурява организационни и технологични условия за осъществяване на единен документален процес в администрацията;
11. осигурява достъп на граждани и юридически лица до публична информация и до актовете на Общинския съвет и на Кмета на общината.
13. осигурява организационно - техническата подготовка на всички видове избори, преброяване и допитвания до населението;
14. осъществява взаимодействие с други институции и експертни работни групи по отношение реализацията на концепцията за електронно управление;
15. организира, контролира и осъществява дейностите по изпълнение на решенията
на Общинския съвет;
16. осигурява здравословни и безопасни условия на труд на служителите в администрацията;
(1) Сектор „Техническо осигуряване и обслужване на общинска администрация“
1. организира и осъществява деловодната дейност в администрацията;
2. осъществява административното обслужване на физически и юридически лица, в съответствие с нормативните изисквания;
3. организира общинския архив и създава условия за нормалното съхраняване и обработка на архивните документи, както и за предоставянето им при необходимост и в съответствие с нормативните актове на физически и юридически лица и институции;
4. приема и консултира физически и юридически лица по повод надлежно оформяне на трудови и служебни книжки и изготвя образци УП – 2 и УП – 30;
5. организира дейността на специалистите - пълномощници на Кмета за кварталите на гр. Русе (кв.Средна кула, кв.Долапите, Образцов чифлик и ДЗС), като се съобразява със приоритетите на Кмета на общината;
6. участва в организационно- техническата подготовка на избори, преброяване и допитвания до населението;
7. осъществява приемането, обработването и доставянето на кореспонденцията, ежедневния и периодичен печат;
(2) Сектор „Управление на собствеността, снабдяване и ведомствен транспорт“
1. текущо поддържане на общинската собственост;
2. подсигуряване на битовото и хигиенно обслужване в сградите на пл. Свобода 6, ул. Олимпи Панов 6, ул. Черно море 2, ул. Котовск 1, бул. Скобелев 45 и ул. Цариброд 3;
3. организиране на снабдяването, съхранението и разпределението на материали, инвентар, обзавеждане и канцеларски материали;
4. изпълнение на транспортната дейност на служителите от общинска администрация;
5. изпълнение на копирни услуги;
6. отчитане и издаване на фактури на наемателите в общински обекти;