Отдел „Информационно и административно обслужване” има следните функции:
1. организира и осъществява деловодната дейност в администрацията;
2. осъществява административното обслужване на физическите и юридическите лица, в съответствие с нормативните изисквания, като осигурява организационни условия за прилагане на принципа „Едно гише" на базата на организационен модел- Център за административни услуги и информация;
3. приема, регистрира и насочва всички заявления на физически и юридически лица с искания за административни услуги;
4. осигурява компетентна и достъпна информация за видовете административни услуги, осъществявани от администрацията и за условията и нормативните изисквания по предоставянето им;
5. осъществява методическо и организационно ръководство на служителите в Центъра за административни услуги, с оглед осигуряване на вежливо, достъпно и качествено обслужване на гражданите и по отношение ползването на съвременни управленски и информационни технологии;
6. осъществява координация с останалите функционални структурни звена от администрацията по отношение комплексното предоставяне на услугите;
7. осъществява оперативен контрол за изпълнение на услугите в нормативно установените срокове;
8. предава документите от извършените услуги на гражданите, както и обяснения за причините при наличие на откази;
9. осъществява таксуването на услугите, по действащи такси и цени, регламентирани с наредбите на Общинския съвет;
10. организира и осъществява деловодната дейност на администрацията;
11. осигурява организационни и технологични условия за осъществяване на единен документален процес в администрацията;
12. осигурява достъп на граждани и юридически лица до публична информация и до актовете на Общинския съвет и на Кмета на общината;
13. осигурява организационно - техническата подготовка на всички видове избори, преброяване и допитвания до населението;
14. осъществява взаимодействие с други институции и експертни работни групи по отношение реализацията на концепцията за електронно управление;
15. организира, контролира и осъществява дейностите по изпълнение на решенията на Общинския съвет - Русе;
16. организира общинския архив и създава условия за нормалното съхраняване и обработка на архивните документи, както и за предоставянето им при необходимост и в съответствие с нормативните актове на физически и юридически лица и институции;
17. приема и консултира физически и юридически лица по повод надлежно оформяне на трудови и служебни книжки и изготвя образци УП - 2 и УГ1 - 30;
18. участва в организационно- техническата подготовка на избори, преброяване и допитвания до населението;
19. осъществява приемането, обработването и доставянето на кореспонденцията, ежедневния и периодичен печат;