Отдел „Управление при кризи”:
1. разработва план за защита при бедствия и го предоставя чрез директора на дирекцията на Кмета за внасяне и за приемане от Общинския съвет.
2. подпомага директора и Кмета в изпълнение разпоредбите на Закона за защита при бедствия и подзаконовите нормативни документи свързани с него.
3. разработва плана за привеждане на общината от мирно във военно положение и провежда мероприятия по подготовка за работа във военно време.
4. разработва военновременния план на общината и го актуализира периодично, в съответствие с нормативните документи за военновременно планиране.
5. поддържа пунктовете за военновременно управление на общината в техническа изправност.
6. организира денонощно дежурство за поддържане готовността на общината за оповестяване при привеждане на страната от мирно във военно положение, при кризи и бедствия.
7. организира работата и управлението на звеното за управление при кризи в общината.
8. подпомага директора на дирекцията за организиране дейността на Общинския съвет за сигурност и управление при кризи.
9. информира при поискване Министерство на отбраната за изпълнението на задачите по подготовка на общината за работа във военно време.
10. участва в организирането на подготовката на ръководния състав за привеждане на общината от мирно във военно положение, за действие при кризи и при бедствия.
11. организира и осъществява контрол за изпълнението на подготовката за действие при бедствия и във военно време на юридическите и физическите лица на територията на общината, имащи отношение към тези дейности.
12. изпълнява функции по отчета, съхранението, разработката и движението на документи съдържащи класифицирана информация, съгласно Закона за защита на класифицираната информация.
13. организира сформирането, обучението и осъществява управлението на доброволните формирования.