Пропускане до съдържанието на страницата

Седмичен отчет за дейността на общинската администрация

петък, 15 ноември 2024

РЕСОР „ОПАЗВАНЕ НА ОКОЛНАТА СРЕДА И КОМУНАЛНИ ДЕЙНОСТИ“:

  • продължават строителните дейности по ремонта и подготовката преди полагане на нова асфалтова настилка на околоблоковото пространство към бл. “79“ в кв. „Здравец“;
  • продължават вътрешните ремонти на помещения в сградата на Детска ясла 5;
  • продължават дейностите по реновиране и обновяване на наземното осветление на пл. „Свобода“ около Паметника на свободата;
  • извършени бяха локални ремонти /изкърпвания/ на единични разрушения на настилките на места по бул. „Придунавски“, ул. „Изгрев“ и ул. „Чипровци“;
  • извършен бе ремонт на дъждоотвеждащи шахти по бул. „Липник“ и ул. „Асен Златаров“;
  • продължава полагането на сегментна паважна настилка на алеите в парковата зона в центъра на кв. „Средна кула“;
  • продължават дейностите от последния етап по възстановяването на фонтана  в градинката до Общински пазар „Олимп“ в кв. „Здравец“ – монтиране на LED осветление, фонтанни дюзи и контролери за управление;
  • извършена бе подмяна на амортизирани стари осветителни тела с нови LED осветители по уличните мрежи в с. Червена вода;
  • продължават дейностите по изграждане на ново улично осветление на пространството по ул. „Студен кладенец“ около бл. „33“, бл. „35“ и бл. „Ледено езеро – Б“ в кв. „Дружба“ 1;
  • възстановено бe неработещо улично осветление на участъци по алеи „Възраждане“, ул. „Гео Милев“, ул. „Доростол“, ул. „Мальовица“, ул. „Неофит Рилски“, ул. „Тулча“, ул. „Цветница“, както и по уличните мрежи в кв. „Средна кула“ и гр. Мартен;
  • извършени бяха ремонтно – възстановителни дейности на външното осветление на места в околоблоковото пространство на бл. „104“ в кв. „Чародейка – Юг“;
  • монтирани бяха 7 нови и бяха възстановени 3 пътни знака и указателни табели за организация на движението на различни места в града;
  • извършен бе текущ ремонт и възстановяване на нормалната работа на светофарните уредби на кръстовищата на бул. „Васил Левски“ с бул. „Даме Груев“, бул. „Липник“ с ул. „Котовск“, ул. „Борисова“ с бул. „Неофит Бозвели“;
  • положена бе хоризонталната пътна маркировка на кръстовища по бул. „Ген. Скобелев“ и бул. „Цар Освободител“;
  • продължава приемът на документи по Програма „Life“ - „Българските общини работят заедно за подобряване качеството на атмосферния въздух“ за подмяна на старите отоплителни уреди с алтернативни, като срокът за подаване на документи е до 31 януари;
  • в Общинския приют за безстопанствени животни бяха настанени 10 кучета, осиновени бяха 10 кучета и бе извършена кастрация на 9 кучета. Извършена бе ваксинация на 12 кучета. Направени бяха тестове за диагностика на кърлежо-преносими заболявания на 12 кучета.

 

РЕСОР  „ОБРАЗОВАНИЕ И КУЛТУРА“:

  • обобщена бе информация за провеждането на Коледен фестивал 2024 г.;
  • приети бяха отчети за изпълнените проекти по Програма „Култура“;
  • извършена бе подготовка за провеждането на Коледното надиграване на 15 декември и Новогодишния концерт на 31 декември;
  • извършен бе анализ на програмите за работа на читалищата през 2025 г.;
  • на 12 и 13 ноември бе взето участие в заседанието на Постоянната комисия по култура към Националното сдружение на общините в Република България /НСОРБ/;
  • публикувано бе класиране за прием в детските градини и яслените групи към тях;
  • обобщена бе информация за очакваните собствени приходи за училищата за 2025 г.;
  • извършено бе дофинансиране на ОУ „Братя Миладинови“ и СУЕЕ „Св. КонстантинКирил Философ“ за закупуване на учебници и учебни комплекти, поради увеличен брой ученици;
  • обобщена бе справка към Министерството на финансите за преходните остатъци на образователните институции.

 

РЕСОР „МЕЖДУНАРОДНИ ПРОГРАМИ И ПРОЕКТИ, ИНВЕСТИЦИИ И СОБСТВЕНОСТ“:

 

  • във връзка с одобрен доклад на оценителната комисия по процедура BG-RRP-4.023 „Подкрепа за устойчиво енергийно обновяване на жилищния сграден фонд - Етап I“, подмярка „Подкрепа за устойчиво енергийно обновяване на жилищния сграден фонд“, част от инвестиция „Подкрепа за обновяване на сградния фонд“ от Националния план за възстановяване и устойчивост (НПВУ), бе получено писмо, с което Управляващият орган се ангажира да предостави средствата за безвъзмездна финансова помощ в пълния им размер за бл. „Боримечка“, бл. „Ильо войвода“, бл. „Явор“, бл. „Лена“. Решението е взето на основание чл. 20, ал. 1, във вр. с чл. 19, ал. 2 от Постановление № 114 на Министерския съвет от 2022 г. за определяне на детайлни правила за предоставяне на средства на крайни получатели от Механизма за възстановяване и устойчивост (обн. ДВ, бр. 43 от 2022 г.) (ПМС № 114/2022 г.), чл. 3, ал. 1, т. 3, вр. с чл. 8, ал. 1 от Постановление № 157 на Министерския съвет от 2022 г. за определяне на органите и структурите, отговорни за изпълнението на Плана за възстановяване и устойчивост на Република България, и на техните основни функции (обн. ДВ, бр. 54 от 2022 г.);
  • на 14 ноември бе проведен дискусионен форум на регионалния съвет на КНСБ в Русе, в който се включиха работодатели от областта, на тема „ESG: Екологично, социално и отговорно управление - адаптиране на политики по устойчивостта на предприятията“. Събитието бе водено от Боянка Димитрова – областен координатор на КНСБ в Русе. Във форума взеха участие заместник-кметът на община Русе Златомира Стефанова, областният управител Драгомир Драганов, Цветелина Милчалиева - председател на Федерацията на независимите синдикални организации от леката промишленост (ФНСОЛП), Николай Стоянов – юрист на ФНСОЛП, представители на Бюрото по труда, на Регионалното управление на образованието, директори и управители на фирми от текстилната и шивашката индустрия. Присъстващите се обединиха около тезата за нуждата от още по-силна обвързаност между образованието и бизнеса, както и от необходимостта от добре работеща местна и държавна администрация, за да може да се реагира на съществуващите проблеми;
  • на 12 ноември бе проведена информационна среща на тема „Информационната система за управление и наблюдение (ИСУН)“, която бе организирана от Областния информационен център в сътрудничество с отдел „Информационни системи“ в дирекция „Централно координационно звено“ на Министерския съвет. Срещата бе открита от заместник-кмета Златомира Стефанова и областния управител Драгомир Драганов. В своето приветствие Стефанова подчерта значението на дигитализацията и прозрачността в управлението на европейските средства, като посочи, че нововъведенията в системата ИСУН ще улеснят и ускорят процеса на финансиране;
  • регистрирани бяха 3 апартамента за гости, категоризирани бяха 13 туристически обекта и бяха прекратени 2 регистрации на обекти;
  • издадени бяха разрешения за извършване на търговска дейност на 17 от общо 22 участници в коледния базар. Неплатилите губят правото си на участие и от 18 ноември ще бъдат канени резервите по съответния ред.

 

РЕСОР „УСТРОЙСТВО НА  ТЕРИТОРИЯТА“:

  • продължава изпълнението на основните ремонти на ул. „Плиска“, ул. „Доростол“ и ул. „Тулча“;
  • продължава ремонтът на Детска ясла 5;
  • продължава изграждането на новия учебен корпус в СУ „Васил Левски";
  • продължават ремонтните дейности по
  • продължават ремонтите на общински жилища в Русе;
  • извършени бяха 7 огледа на територията на гр. Русе и малките населени места в община Русе, във връзка със сигнали от граждани и разпореждания на контролни органи, като за проверките бяха съставени протоколи;
  • издадени бяха две заповеди за премахване на незаконни строежи, като същите са в процес на изпращане до заинтересованите лица.

 

РЕСОР „СОЦИАЛНИ ДЕЙНОСТИ, ЗДРАВЕОПАЗВАНЕ И ТРАНСПОРТ“:

  • на 18 ноември предстои електронното класиране за прием на деца в детски ясли в община Русе;
  • извършени бяха 24 проверки на наетите лица и потребителите по проект „Грижа в дома в община Русе“;
  • извършени бяха 5 проверки на лица, подали заявеления за отпускане на финансови средства по Наредба 21 Общински съвет - Русе;
  • взето бе участие в Регионалната среща на социалните услуги на тема „Актуални предизвикателства в развитието на социалните услуги“, организирана от Община Шумен в партньорство с Националния алианс за социална отговорност;
  • приети бяха месечни и финансови отчети от социалните услуги;
  • на 13 и 15 ноември офталмолог посети децата от ДГ „Пинокио“ по програма „Да опазим очите на децата“;
  • проведени бяха 8 консултации на семейства и граждани за финансово подпомагане по реда на Наредба 21 на Общински съвет – Русе;
  • извършени бяха проверки на здравни кабинети в детски градини и училища на територията на общината, във връзка с указанията за провеждане на качествен филтър и предприемане на действия за проследяване разпространението на острите респираторни заболявания;
  • здравните медиатори извършиха патронаж в кв. „Средна кула“, кв. „Селеметя“ и кв. „Тракция“, където консултираха 13 жени за безплатни скринингови прегледи с цел ранна диагностика на злокачествени образувания на маточната шийка и 22 мъже за безплатни прегледи за ранно откриване на сънна апнея. 10 лица бяха консултирани за задължителните ваксини. Здравните медиатори съдействаха на 9 лица за провеждане на медицински прегледи;
  • здравните медиатори участваха в информационна сесия с фокус върху условията на живот и труд в Германия „Безопасна трудова миграция“, която се проведе във Велико Търново;
  • във връзка с изпълнението на дейностите по Национална програма „Кодово име „Живот“ за V - VII клас, експертите от Превантивно – информационния център проведоха 5 сесии с ученици от V и VI клас на ОУ „Отец Паисий“ и НУИ "Проф. Веселин Стоянов". Бяха обсъдени темите „Правила на групата. Емоции и чувства“ и „Рисково поведение. Алтернативи“, като бяха обхванати 100 ученици;
  • във връзка с дейностите по Националната програма „От връстници за връстници“ за VIII - XI клас експертите от Превантивно – информационния център проведоха информационно-мотивационна среща с деца от училищните съвети, които ще осъществяват дейностите по програмата;
  • в редовната сесия на групата за взаимопомощ на родители на зависими се включиха 11 участници;
  • издадени бяха 18 карти за безплатно паркиране на хора с трайни увреждания;
  • взето бе участие в обучение, организирано от Държавната агенция по безопасност на движението, относно предоставяне на обработени данни по общини, генерирани от софтуерно приложение за документиране и оценка на състоянието на елементите от пътната и улична инфраструктура и покана за участие в обучение.

РЕСОР „СПОРТ И МЛАДЕЖКИ ДЕЙНОСТИ“:

  • продължават ремонтните дейности на игрище по мини футбол в Спортен клуб „Ялта“;
  • продължават ремонтните дейности на седми и осми корт на Общинските тенис кортове в Парка на младежта;
  • продължават ремонтните дейности в санитарните помещения и съблекалните към плувния басейн на СУ „Майор Ат. Узунов“;
  • приключи изграждането на допълнителна ограда на Градския стадион;
  • извършена бе подготовка на Градския стадион за провеждане на футболна среща;
  • извършена бе подготовка на зала „Дунав“ за провеждане на волейболна и баскетболни срещи;
  • разгледани бяха отчети на спортни клубове по Програма „Спорт 2024“.
  • проведена бе организационна среща на Младежкия парламент за отчет на извършените акции, както и бе изготвен план за последващи събития.

виж всички >

Абонирайте се за нашия бюлетин

Банер - Интегрирана система за градски транспорт Банер - Реконструиране и рехабилитация на пешеходната зона Банер - Ремонт на пет общински учебни заведенияБанер - Наука и образование за интелигентен растеж

Преброяване 2021 година Съвет за електронни медии Областен информационен център Аз и градът

Българо-швейцарска програма за сътрудничество Програма енергийна ефективност Balanced European Conservation Approach Реки на времето

Ремонт, прилагане на мерки за енергийна ефективност Изграждане на социални жилища Innterreg Life

Life Организация за управление на дунавски туристически район Външни аварийни планове на предприятията с опасни производства Пиц Русе Пиц Русе

https://www.livechatalternative.com/