Пропускане до съдържанието на страницата

Седмичен отчет за дейността на кмета на Община Русе и общинската администрация

петък, 18 декември 2020

РЕСОР „ИКОНОМИКА И МЕЖДУНАРОДНО СЪТРУДНИЧЕСТВО“

 

  • Комисия по общинска собственост проведе своето 12-то заседание, на което беше решено да се проведат процедури за продажба на 5 бр. имота – частна общинска собственост;
  • Работна група обсъди проекта за изменение и допълнение на Наредба 1 за общинската собственост на Общински съвет – Русе, предстоящ за внасяне и разглеждане на сесията през м. 02.2021;
  • Извършено е трасиране на общински терен, намиращ се в Източна промишлена зона, с оглед почистването му от смесени битови и строителни отпадъци след постъпила жалба на граждани в Община Русе;
  • Във връзка с приети решения на ОбС - Русе отдел „Търговия, наемни  отношения и защита на потребителите“ започна работа по преизчисляване на наемните вноски на наемателите, чиято дейност е пряко засегната и спряна или преустановена в следствие от наложените със заповед на Министерство на здравеопазването противоепидемични мерки;
  • Започва работата и по организирането на публичен търг с явно наддаване за отдаване под наем на павилиони общинска собственост в традиционния мартенски базар. По предложение на кмета на Общината ще бъдат предоставени 4 броя мартенски къщички на сдружения и организации с нестопанска цел, напълно безплатно за организиране на благотворителни инициативи. Публичния търг по всяка вероятност ще се проведе през януари месец;
  • В сектор търговия продължава да нараства броят на заявленията за прекратяване на разрешителни за търговска дейност. Всяко разрешително е обвързано с такса, следователно при прекратяване на разрешителните, Общината търпи спад в приходите. Обстоен анализ на загубите ще бъда извършен след нормализиране на обстановката;
  • Инспекторите от Защита на потребителите, макар и в намален състав заради заболеваемост, непрекъснато извършват проверки по жалби и помагат на жителите на град Русе за разрешаването на проблемите им. През изминалата седмица освен рутинните проверки са разгледани и отговорени 3 броя  жалби на потребители;
  • Тази седмица бе прието и доставено 360 градусово мултимедийно оборудване в „Пантеон на възрожденците “, което е част от идеята да се направи посещението на музея атрактивно с излъчването на тематични филми;
  • Подготвено е искане за окончателно плащане по проект „Интегриран градски транспорт“ II част, който завършва до края на година и с който се реализираха следните обекти: надлез между кварталите Родина 3 и Чародейка, реконструиран беше булевард „Придунавски“ и реновирани три надлеза, които свързват бул. Придунавски с Кея;
  • Одобрено е  и е постъпило без забележки междинно плащане на стойност 8 913 783,60лв. по проект "Подобряване качеството на атмосферния въздух чрез закупуване и доставка на електрически превозни средства за шосеен транспорт- електрически автобуси и тролейбуси за Община Русе";
  • За нуждите на Община Русе и по-добро управление и концепция за електротранспорта специалистите от отдела направиха проучване на добри практики при електро-автобусите в България и Европа. Изготвена презентация, с приложена библиотека на използваните материали с превод на български език;
  • Проведена бе среща с концесионера на Пристанище „Пристис“ във връзка с проследяване изпълнението на инвестиционната програма към Договора за предоставяне на концесия за пристанище с регионално значение „Пристис“. Набелязани са  мероприятия и дейности, предстоящи за изпълнение през следващата концесионна година;
  • Продължава активната кореспонденция с концесионерите на спирките на градския масов транспорт на територията на град Русе във връзка с получен сигнал за повреден навес на спирка.Направено е и предложение за провеждане на работна среща за разглеждане на искания на граждани и фирми за възможностите за монтиране на нови навеси на спирки в различни точки на града;
  • На 17.12.2020 бе проведена последната единадесета комисия за годината за Общински имоти по картотекиране и настаняване. Благодарение на напомнянето, което публикуваха медиите, гражданите се активираха за да не изпуснат срока за картотекиране. То вече се случва само в предприятието и е безплатно. Разгледани бяха проекто-списъците за настаняване през 2021 година, които предстоят да бъдат гласувани през януари. До края на годината комисията ще даде отчет за свършеното през годината, сравнено с предишната 2019 година.

 

РЕСОР „КОМУНАЛНИ ДЕЙНОСТИ“

 

  • На 18.12.2020 г. бе проведено  онлайн заседание на общинската комисия по организация и безопасност на движението /КОБД/;
  • Проведе се работна среща с кметовете на гр. Мартен и с. Сандрово, и превозвачите за осигуряване транспортното обслужване на кметствата във връзка с въведените противоепидемични мерки;
  • Издадоха се 135 бр. Разрешителни за извършване таксиметрова дейност в 2021 г.;
  • Въведена е временна организация на движението в с. Червена вода във връзка с реконструкция на улични водопроводи по ул. „Г. С. Раковски“;
  • Участие в онлайн обучение за пътна безопасност и пътна инфраструктура организирано от Държавната агенция „Безопасност на движението по пътищата“;
  • На 290 лица са издадени и презаредени карти за пътуване в градския транспорт;
  • Разговори с превозвача по линията Русе-Червена вода-Ястребово. Уговорена е среща на 22.12.2020 с участието на Превозвача, административния директор на болница „Медика“ и Кмета на Червена вода за дълготрайно решение на проблема;
  • Получено е одобрение за закупуване на мултифункционална техника за почистване, миене и дезинфекция на улични платна, тротоари, алеи и междублокови пространства от министъра на околната среда и водите;
  • Започнал процедура по оценяване на подаден проект „Кръгова икономика и ресурсна ефективност“, Резултат 3 „Подобрено управление на ресурсите на общинско ниво (кръгова икономика)“ на програма „Опазване на околната среда и климатични промени;
  • Завършен мониторинг на рекултивирано сметище в кв. Средна кула,  местност „Арнаут дере“ за 2020 г.;
  • Продължаваща контролна дейност по нерегламентирано изхвърляне на отпадъци в близост до съдовете за битови отпадъци и замърсяване от строителни обекти;
  • Участие в работна среща „Влияние на Дунавска индустриална зона „Тегра“ върху екологичните показатели в района на гр. Мартен“;
  • Почистени и извозени са  нерегламентирани замърсявания  - бл. Руй планина; по пътя  Николово-Червена вода;
  • Изрязани са 16 дървета и са почистени клони на  28 дървета;
  • Отремонтира се водопроводната шахта в Парка на Възрожденците;
  • Започна профилактика на машини и техника на ОП „Комунални дейности“;
  • Запълниха се  с фрезован асфалт пропадания до Пощенски клон 7006 срещу блок „Чипровци“; със студен асфалт до светофар в кв. „Дружба“ 3 и в района на Дъгов мост, по двете платна на бул. „Тутракан“ /в района на Локомотивен вагонен завод/;
  • Продължава ремонтът  в сградата на ДГ „Снежанка“;
  • Монтираха се стълбчета за поцинкован парапет в разделителната ивица на бул. „Христо Ботев“- срещу бензиностанция „OMV“;
  • Отремонтира се еластична ограда от транспортен вандализъм и ПТП – път II-21 местност „Сръбчето“, бул. „Цар Освободител“ 69;
  • Изработиха се и се поставиха  пътни знаци – различни видове и с фолио, както и ПЗ „Ж6-Д. Абланово-Просена“  и  по решения на Комисия по организация и безопасност на движението при Община Русе;
  • Репатрирани и санкционирани на място - 55 бр. нарушители на стойност 1740 лв.;
  • Текущи ремонтни дейности по отстраняване аварии в уличното осветление гр. Русе /двора на „Военно Окръжие“- Русе., в кв. „Средна кула“, път II-21 / от КТМ до гр. Мартен и подмяна улично осветление и в гр. Мартен;
  • От 09.12.2020 г. до 16.12.2020 г. в Общински приют за безстопанствени животни са настанени общо 11 кучета и 1 котка;
  • кастрирани 10 кучета /8 мъжки и 2 женски/;
  • Осиновени в Германия 10 кучета, в България - 4 кучета и 1 котка;
  • Отстранени повреди  на ул. Сини вир“, ул. Богдан войвода“, ул. Духовно възраждане“, по участъци на ул. Борисова‘‘, ул. Сяр“,  ул. Плиска, ул. Болярска“, ул. Асен Златаров“; бул. Скобелев“, ул. Даскал Тони“, бул. Ц. Освободител137, ул. Доростол“, ул. Драма“, блоковете  Мелник,„Тодор Койнов, бл. Варна ,бл. Мадара ,бл. „Детелина ,бл. Толбухин; блок 205, кв. Чародейка“; бл. Беласица“ и др.

 

РЕСОР „ХУМАНИТАРНИ ДЕЙНОСТИ“

 

  • Изготвяне на проект на бюджета за Детски градини, училища и Центровете за подкрепа и личностно развитие;
  • Изготвяне на справки във връзка с разходване на средства за финансово подпомагане на спортни клубове и постижения на спортисти.
  • Изготвяне на проект за промяна на Наредба 17;
  • Изготвяне на заповед за промяна на Наредба за финансово подпомагане на спортните клубове;
  • Участие в сесия на Общински съвет Русе във връзка с Наредба 16, Общинската стратегия за личностно развитие и включване на 4-годишните деца в задължително предучилищно образование;
  • Подготовка на 3 телевизионни продукции с участието на русенски състави и изпълнители, които ще бъдат излъчени в навечерието на Коледа и Нова година по БНТ, КИС 13 и TVN; 
  • Обработка на отчетите по реализираните проекти в рамките на Програма „Култура“ за 2020 г.;
  • Подготовка  и разработване на мониторингов доклад във връзка с вътрешните правила за дейността на дирекцията;
  • Работа по подготовката на 60-то издание на МФ „Мартенски музикални дни“ през 2021 – кореспонденция, технически и логистични графици, подготовка за предпечат и печат на рекламните материали, подготовка на договори;
  • Участие в онлайн среща със Сдружение на Общините в Република България и Министерство на труда и социалната политика във връзка със стартиране на нова социална услуга „Асистентска подкрепа“;
  • Приемане на заявки за закупуване на хранителни продукти и лекарства на обявените горещи телефони;
  • Разнасяне на топъл обяд;
  • Консултации по телефона и консултиране на граждани – 40 бр.;
  • Обобщаване на решения на ОбС – Русе, свързани с ресора и изготвяне на таблица;
  • Подписано Споразумение за партньорство между Община Русе и Агенциа „Социално подпомагане“ по проект „Приеми ме 2015“ за периода от 01.01.2021 г.-31.12.2021 г.
  • Приемане на заявления на граждани по Механизъм лична помощ.

 

РЕСОР „СТРОИТЕЛСТВО И УСТРОЙСТВО НА ТЕРИТОРИЯТА“

 

  • На 11.12.2020 г. беше проведена Държавна приемателна комисия за строеж „Реконструкция на ул. „Потсдам“ и свързването ѝ с пътен възел бул. „България“ – бул. „Липник“, за участъка от кръговото кръстовище при ул. „Тулча“ до МОЛ Русе;
  • Постигна се споразумение с АПИ във връзка с решаване на проблема с разрушените тротоари в с. Басарбово в следствие изпълнението на проекта за ремонт на пътната агенция, като предстои подписване на официалните документи относно осигуряване на финансирането на възстановяването на тротоарите;
  • Проверка на количествено-стойностна сметка и изготвяне на възлагателно писмо за ремонт санитарните възли в сградата на Община Русе - площад „Свобода“ 6;
  • Провеждат се срещи във връзка със стартиране на „ВиК“ проекта в кварталите Средна Кула и Долапите. Обсъждат се изискванията на община Русе за одобряване на техническия проект на изпълнителя. Изискан е график за изпълнение и е определен представител на общинска администрация, който да извършва контрол от страна на общината. Ясно са поставени пред консултанта на проекта и изисквания за осигуряване на безопасна и достъпна за гражданите среда по време на изпълнението на обекта и организация, осигуряваща в максимална степен нормално движение на транспортни средства и живеещите в двата квартала;
  • Постъпили са Уведомления за аварии на енергоразпределителната мрежа по Наредба 27, за които се провеждат процедурите за контрол на срока и качеството на възстановяване след отремонтиране на авариите;
  • След установен невъзстановен тротоар по ул. Братислава /до болница „Медика“/ е отправено искане в срок до 23.12.2020г. електропреносното дружество да възстанови тротоарната настилка. Ако това не бъде направено Възложителят ще бъде глобен;
  • Окомплектовани са и входирани в енергоразпределителното предприятие документите за прехвърляне на трафопост „Розова долина“, съгласно изискванията на Закона за енергетиката;
  • Изготвени и изпратени писма с предписания до Топлофикация – Русе, ЕАД, относно възникнали три аварии на ул. Ниш, ул. Бели брези и ул. Генерал Паренсов в гр. Русе, съгласно Наредба №27 за условията и реда за извършване на възстановителни работи при изграждане или отстраняване на повреди на елементи на техническата инфраструктура на Общински съвет – Русе;
  • По сигнал на БТК ЕАД е изготвено и изпратено писмо до Топлофикация – Русе, ЕАД, относно установени шахти, пълни с гореща вода и пара, собственост на БТК ЕАД от предполагаем пробив в топлофикационната мрежа на кръстовището на ул. „Олимпи Панов“ и ул. „Буров“ в гр. Русе;
  • Изготвено е намерение за възлагане и количествено – стойностна сметка за ремонт за Обект: Монтаж на абсорбатори в сградата на Дома за пълнолетни лица с физически увреждания „Милосърдие“ ул. „Белмекен“ №16, гр. Русе;
  • Извършена е проверка на количествено-стойностната сметка от протокол /акт 19/ и цялата документация за извършените и подлежащи на заплащане строително-монтажни работи на обект: „Текущ ремонт на голяма зала - етаж 2 в сградата на Общински младежки дом Русе - ул. „Р. Даскалов“ №2 А гр. Русе. На място с комисия е направен оглед за приемане на строително-монтажните работи и е изготвен констативен протокол;
  • Извършен е поредният оглед на подлез на Ж.П. гара  Русе по сигнал на граждани и е отправено напомнително писмо до Национална Компания Железопътна инфраструктура“, която е собственик на подлеза, за предприемане на спешни мерки за ремонт и изпълнение на вече поети от тях ангажименти за това при проведените до момента срещи;
  • След оглед на място е съгласувано Техническо задание и е подписан Договор за изпълнение на инженеринг за обект “Изграждане на козирки на сградата на Детска ясла №8 с местонахождение гр. Русе, ул. „Неофит Рилски“ № 68“;
  • Извършен е оглед и е изготвен констативен протокол относно възложен текущ ремонт на  настилка от гранитни плочи по площад „Свобода“, като е отказано плащане за некачествено изпълнените работи до тяхното коригиране;
  • Извършен е оглед на място във връзка с проверка за междинно плащане на извършени строително-монтажни работи на обект: „Център за грижа за лица с психични разстройства и център за грижа за лица с различна форма на деменция“ на ул. „Доростол“ №108“;
  • Изготвен е Констативен протокол от оглед на жилищна сграда на ул. „Искър“, кв. „Тракция“ гр. Русе по сигнал на гражданин;
  • Организирана е процедурата по оценка за съответствието на проектите за Детски ясли 4 и 5 с внасянето им на Експертен съвет;
  • Съгласуван е внесеният проект по част План за управление на строителните отпадъци за Спортната зала на СУ „Васил Левски“;
  • Изготвена е справка за изпълнени решения на Общински съвет - Русе за шестмесечието;
  • През периода 14.12.2020 г. – 18.12.2012 г. от служителите на отдела са извършени 4 огледа на територията на гр. Русе във връзка със сигнали от граждани и са съставени протоколи от проверките;
  • Издадени са 3 броя заповеди на основание чл. 225 а от Закона за устройство на територията за премахване на незаконни строежи, които са в процес на връчване на заинтересуваните лица;
  • За периода са процедирани внесени проекти и издадени общо 10 бр. Разрешения за строеж;
  • За периода са процедирани внесени проекти за одобряване общо 8 бр. Подробни устройствени планове.

виж всички >

Абонирайте се за нашия бюлетин

Банер - Интегрирана система за градски транспорт Банер - Реконструиране и рехабилитация на пешеходната зона Банер - Ремонт на пет общински учебни заведенияБанер - Наука и образование за интелигентен растеж

Преброяване 2021 година Съвет за електронни медии Областен информационен център Аз и градът

Българо-швейцарска програма за сътрудничество Програма енергийна ефективност Balanced European Conservation Approach Реки на времето

Ремонт, прилагане на мерки за енергийна ефективност Изграждане на социални жилища Innterreg Life

Life Организация за управление на дунавски туристически район Външни аварийни планове на предприятията с опасни производства Пиц Русе Пиц Русе

https://www.livechatalternative.com/