Пропускане до съдържанието на страницата

Седмичен отчет за дейността на общинската администрация

петък, 21 януари 2022

РЕСОР „КОМУНАЛНИ ДЕЙНОСТИ“:

  • изцяло е подменено улично осветление по ул. „Петко Р. Славейков“, като старите  натриеви лампи с високо налягане от 250W са подменени с нови енергоспестяващи LED осветителни тела с мощност 45W;
  • на 18 и 19 януари се проведоха срещи с Русенския университет „Ангел Кънчев“, кметовете на населените места и превозвачите от междуселищния транспорт във връзка с разработване на нова транспортна схема за междуселищни превози;
  • взеха се проби и се извършва анализ на летателната писта на Летище Русе;
  • ремонтирани бяха отделни разрушения на пътните настилки по ул. „Асен Златаров“, ул. „Г.С. Раковски“, ул. „Муткурова“, ул. „Панега“, ул. „Петко Каравелов“, ул. „Солун“, ул. „П. Р. Славейков“, ул. „Константин Величков“ и ул. „Тодор Александров“;
  • възстановени са  шахти по ул. „Струга“, ул. „Захари Стоянов“ и ул. „Тича“;
  • отстранено е опасно пропадане на пътното платно по ул. „Мадарски конник“;
  • извършен е анализ на дейността на инсталация за предварително третиране на битови отпадъци;
  • възстановено е неработещо улично осветление на участъци по бул. „Цар Фердинанд“, ул. „Богдан войвода“, ул. „Босилеград“, ул. „Згориград“, ул. „Лозен планина“, ул. „Муткурова“, ул. „Панагюрище“, ул. „Плиска“,  ул. „Прага“, ул. „Ниш“, ул. „Цар Самуил“, както и по уличната мрежа на кв. „Средна кула“, кв. „ДЗС“ и кв. „Образцов чифлик“;
  • на 17.01.2022 г. е въведена временна организация за безопасност на движението (ВОБД) по ул. „Любен Каравелов“, в участъка от ул. „Райко Даскалов“ до ул. „Баба Тонка“ във връзка с реконструкция и доизграждане на ВиК мрежа в гр. Русе;
  • на 21.01.2022 г. е въведена ВОБД  по ул. „Пристанищна“ във връзка с реконструкция и доизграждане на ВиК мрежа в гр. Русе;
  • извършени са машинно и ръчно метене, както и оборка на площад „Свобода“ и ул. „Александровска“ през почивните дни;
  • получени са семена за 150 000 броя летни цветя и е започнато засаждането им;
  • в общинския приют за безстопанствени животни са настанени 14 кучета, осиновени са 20 и е извършена кастрация на 11 бр. кучета.

 

РЕСОР „ИКОНОМИКА, МЕЖДУНАРОДНО СЪТРУДНИЧЕСТВО И ПРОЕКТИ“:

  • внесено бе предложение към Общински съвет – Русе за облекчение на таксиметровите шофьори при заплащането на годишния данък за извършване на дейност. То предвижда до взимането на решение дали браншът ще се подпомага от правителството или не шофьорите да заплащат минимума от 300 лв.;
  • считано от 24 януари ще бъде възможно заплащането на данък върху недвижимите имоти и такса за битови отпадъци на територията на Община Русе. Клиентите на Пощенска банка ще могат първи и чрез приложението си за електронното банкиране. От същата дата ще е възможно да се извършват справки и плащане от новата обновена страница на системата за административни услуги на "Местни данъци и такси" в сайта на Община Русе чрез ПИН-код;
  • експерти от отдел „Международно сътрудничество и проекти“ участваха в онлайн семинар за представяне на проекта на Програмата Interreg VIA Румъния-България на 18 януари 2022. Семинарът беше организиран от CIVITTA Румъния и VVA Брюксел и представи съвместните предизвикателства и инвестиционни нужди, основните приоритети за финансиране на новата програма. Представителите на Община Русе участваха в интерактивни сесии, където обсъждаха проектни идеи за подобряване на свързаността на региона, намиране на съвместни решения за адаптиране към промените на климата и опазване на околната среда и местното развитие;
  • подадено е проектно предложение по Оперативна програма „Добро управление“ с кандидат Българо-румънската търговско-промишлена палата в партньорство с Община Русе. Наименованието на проекта е „Нaсърчаване на партньорското управление в сферата на местно икономическо развитие и подобряване на инвестиционната среда“;
  • Комисията по общинска собственост проведе своето 25-то заседание, на което бяха разгледани преписки във връзка с подадени заявления за разпореждане с имоти – общинска собственост;
  • бяха изготвени и подписани 30 договора за наем за Мартенския базар. Още 13 договора от процедури, проведени през средата на декември са изготвени, като предстои сключването им да се случи следващата седмица.

 

РЕСОР „ХУМАНИТАРНИ ДЕЙНОСТИ“:

  • организирани са обучения на екипите в детските градини за работа с Lego;
  • обявени са свободни места в детски градини, яслени групи и подготвителни групи в училищата във връзка с предстоящото класиране на 26.01.2022 г.;
  • подготвен е отчет на Плана за младежта за 2021 г. и проектно предложение до ОбС за Плана за младежта 2022 г.
  • извършен е оглед на терена на гребна база „Локомотив“ във връзка с кандидатстване по проект към  Министерството на младежта и спорта;
  • проведени са срещи в Министерството на културата и други институции във връзка с МФ „Мартенски музикални дни“ 2022 и преговори с потенциални спонсори и дарители за финансиране на фестивала;
  • подготвени са договори с артисти, които ще вземат участие в програмата на 61. МФ „Мартенски музикални дни“ 2022;
  • създадена е организация и е проведено заседание в разширен състав на Общинския оперативен щаб за превенция разпространението на COVID-19. Подготвена и представена презентация на Националния план на Република България за борба с COVID-19, приет с решение на МС на 13.01.2022 г.
  • проведено е първо за 2022 г. заседание на Общинския съвет по наркотични вещества. Представен е отчет за дейността на Превантивно-информационния център /ПИЦ/ и изразходените средства за последното тримесечие на 2021г. Представен е годишният отчет за 2021 г. за изпълнение на дейностите по Националната стратегия за борба с наркотичните вещества. Приет годишен план за работата на ПИЦ за 2022 г.;
  • проведена е среща с доброволците от Националната програма, на която е обсъден вариантът за стартиране на втори етап от програмата след 07.02.2022г.;
  • здравният медиатор проведе работна среща с директора на ОУ „Братя Миладинови“, който предостави списък с деца, които не посещават редовно училище. Медиаторът раздаде информационни материали (брошури и плакати) на ученици и ги консултира за заболяването грип, както и за ваксини и профилактика, за COVID-19 - тестове и видовете ваксини, за заболяването Туберкулоза - как се проявява то и как да се предпазим;
  • по предварително предоставен списък на деца от ОУ „Алеко Константинов“ здравният медиатор проведе 7 консултации с родители с цел превенция на отпадане от училище в кв. „Селеметя“. Обсъдени са ползите от редовното присъствие в училище и недопускане на безпричинни отсъствия. Консултирани в квартала са и 3 лица за записване в Бюрото по труда и 4 жени за различните видове контрацепция.

 

РЕСОР „СТРОИТЕЛСТВО И УСТРОЙСТВО НА ТЕРИТОРИЯТА“:

  • завършена е детска площадка при бл. „45“, кв. „Дружба 3“;
  • започна изпълнението на вътрешен ремонт в ДГ „Радост“ на ул. „Червен“: изграждане на санитарен възел, съблекалня и занималня;
  • започна ремонт на междублоковите пространства при блокове „Приста“, „Плевен“ и „Шипка“, в това число по обслужващата улица, заключена между ул. „Приста“ и ул. „Неофит Рилски“. Приключи ремонтът на уличната настилка по ул. „Мадарски конник“, в участъка от ул. „Плевен“ до бул. „Родина“;
  • изпълнен е ремонт на асфалтобетоновата настилка на пространството пред бл. „Мадарски конник“;
  • подменен е захранващ кабел на цветарски павилион, ул. „Петър Берон“;
  • издадени са 6 разрешения за строеж и няма одобрени подробни устройствени планове от Общинския експертен съвет по устройство на територията.

 

 

виж всички >

Абонирайте се за нашия бюлетин
https://www.livechatalternative.com/