Пропускане до съдържанието на страницата

Седмичен отчет за дейността на общинската администрация

петък, 26 януари 2024

РЕСОР „КОМУНАЛНИ ДЕЙНОСТИ“:

 

  • продължава подготовката за асфалтиране на междублоковото пространство при блок Панагюрище;
  • извършен бе ремонт на единични разрушения на пътното платно със студен  асфалт на ул. „Воден“, ул. „Тулча“, ул. „Майор Узунов“, ул. „Студентска“, ул. „Мидия-Енос“, на бул. „България“ и на пътя за кв. Средна Кула и село Басарбово;
  • извършен беше ремонт и бе възстановено уличното осветление при ул. „Адмирал Рождественски“, гр. Мартен, ул. „Хаджи Димитър“, ул. „Алеи Възраждане“, кв. Дружба 1 и 2, бул. „Хр. Ботев“, ул. „Антим Първи“, бул. „България“, ул. „Плиска“ при блок Средец, бул. „Липник“;
  • продължава ремонтът на помещение в Доходното здание на пл. „Свобода“;
  • завършен бе ремонтът на градския часовник (подпокривна изолация) на площад „Свобода“;
  • продължава ремонтът на две помещения в сградата на ИООРС;
  • продължава отстраняването на аварии и възстановяването на уличното осветление в град Русе и селата в община Русе;
  • приключи монтажът на поцинковани пана нов висок тип на бул. „Цар Освободител“ от кръстовището на бул. „Съединение“ с бул. „Цар Освободител“ до кръговото движение на бул. „Скобелев“ с бул. „Цар Освободител“;
  • ремонтирани бяха пътни знаци на кръстовище на ул. „Мадарски конник“ с ул. ‚Плевен“, кръстовище на ул. „Солун“ с ул. „Н. Рилски“ и с ул. „Плиска“ и около паметника Альоша;
  • монтирани бяха пътни знаци за обозначаване на такси стоянка на бул. „Хр. Ботев“ при завод  Печатни платки, ул. „Цветница“ при покрития пазар, МОЛ Русе и ул. „А. Буров“;
  • демонтирани бяха излишни пътни знаци за такси стоянки на ул. „Н. Петков“, ул. „З. Стоянов“;
  • монтирани бяха нови пътни знаци на кръстовището на бул. „Цар Освободител“ с ул. „П. Хитов“ и бул. „Хр. Ботев“ срещу Печатни платки посока център;
  • извършено бе почистване по график на улици, булеварди, спирки, подлези и надлези и други публични пространства в града;
  • извършена бе резитба на счупени клони и паднали дървета в района на  хижа „Приста“ и по бул. „България“;
  • санкционирани са 48 бр. водачи на моторни превозни средства за нерегламентирано паркиране на територията на гр. Русе;
  • създадена бе организация съвместно с Регионалното управление на образованието и училищата за издаването на карти за безплатно пътуване на деца от 7 до 14 годишна възраст. До момента има издадени 686 бр. карти;
  • в Общинския приют за безстопанствени животни бяха настанени 30 кучета.

 

РЕСОР  „ХУМАНИТАРНИ ДЕЙНОСТИ“:

 

 

  • извършено бе съгласуване на държавен план-прием в V и в VIII клас за учебната 2024/2025 г. за училищата от община Русе;
  • изготвено бе предложение до Общински съвет-Русе за осигуряване на устойчивост и непрекъсваемост на услугите по проект „Грижа в дома в община Русе“;
  • проведена бе работна среща с директорите на детски ясли и детска кухня за обсъждане на въведените мерки, предотвратяващи респираторните заболявания, за обсъждане на наличните свободни места, приема на класираните деца, разработване на планове за работа през 2024 г. и подготвяне на доклади за осъществената работа в детските ясли през 2023 г.;
  • извършена бе подготовка на церемонията за връчване на грамоти за 2023 г. на децата с изявени дарби;
  • извършена бе подготовка за провеждане на общински първенства по баскетбол и волейбол - част от Ученически игри за учебната 2023/2024 г.;
  • 132 лица в кварталите „Средна кула“ и „Селеметя“ бяха консултирани от здравните медиатори относно необходимостта от профилактични прегледи при децата, поставени бяха задължителни имунизации и реимунизации за превенция на заразяване с вирусен хепатит А и сезонен грип. На 13 лица е оказано съдействие за провеждане на медицински прегледи и зъболечение;
  • извършени бяха планови проверки в здравните кабинети на 3 детски градини – ДГ „Червена шапчица“, ДГ „Чучулига“, ДГ „Звездица“ и две училища – СУ „Васил Левски“ и СУЕЕ „Св. Константин-Кирил Философ“ за спазване на утвърдения от директора на РЗИ план за борба с грип и острите респираторните заболявания, както и спазване разпоредбите на Наредба №3 за здравните кабинети в детските заведения и училищата, на задълженията на медицинската сестра, разписани в длъжностната характеристика и оказване на методическа подкрепа при необходимост;
  • проведено бе заседание на комисията, определена със заповед на кмета, за разглеждане на подадени заявления на граждани за приемане в социалната услуга „Социални жилища“;
  • проведени бяха 4 интерактивни сесии от експерт от Превантивно-информационен център в третите и четвърти класове на ОУ „Олимпи Панов“, като бяха обхванати 70 ученици. Темата на сесиите беше „Сформиране на здравословни навици на живот при децата от начален етап на образование, разработена по универсалната програма „Ще се справим ЗАЕДНО“;
  • експерт от Превантивно-информационен център по наркотични вещества проведе среща за даване на методически указания с обучените доброволци от СУПНЕ  във връзка с провеждане на  сесия по НП „От връстници за връстници“;
  • проведена бе среща на групата за „Взаимопомощ на родители“ по индикативна програма „SOS родители“;
  • експерти от Превантивно-информационен център съвместно с инспектор „Детска педагогическа стая“ проведоха 5 сесии със 150 ученика от 8 до 12 клас в ПГГС–Две могили на тема „Превенция употребата на психоактивни вещества /ПАВ/“ „Етапи на сформиране на зависимост“, „Отговорността и личния избор“ /чрез симулационните очила/ и наказателна отговорност при употреба и разпространение на ПАВ;
  • проведено бе обучение на експерти от отдел „Здравни дейности“ и служители на Детска кухня за работа с Web базирана електронна система  „Електронна поддръжка на купони – Виртуална кухня“;
  • проведена бе работна среща с представители на РС на КНСБ и СРС „Подкрепа“ за обсъждане на натурални и стойностни показатели във функция „Здравеопазване“ и за функция „Социални дейности“ за обсъждане на направените разчети за увеличение на основните работни заплати, съгласно РМС № 847/28.11.2023 г. и за обсъждане на длъжностните разписания в двете функции;
  • извършени бяха организационно-технически дейности във връзка с церемонии по повод 20 февруари – Освобождението на Русе и 3 март – Освобождението на България;
  • програмата и бюджетът на МФ „Мартенски музикални дни“ за 2024 г. и Програма „Читалища“ 2024 бяха обсъдени и приети на януарската сесия на Общински съветРусе;
  • извършена бе подготовка на предложение за февруарската сесия на Общински съвет – Русе относно Програма „Култура“ 2024 г.;
  • извършена бе организационно-техническа подготовка за провеждането на 63. МФ „Мартенски музикални дни“ 2024 г.

 

РЕСОР „ИКОНОМИКА И МЕЖДУНАРОДНО СЪТРУДНИЧЕСТВО“:

 

  • проведено беше заседание на Обществения съвет по икономически въпроси, като бяха дискутирани актуални теми и въпроси, свързани с инфраструктурното, социалното, културното и икономическото развитие на Русе. То беше председателствано от зам.-кмета Златомира Стефанова, а в него участие взе и кметът Пенчо Милков;
  • проведен бе публичен търг с явно наддаване за отдаване под наем на емблематичната сграда за забавления в Парка на младежта – Залата на смеха. Общинският имот намери своя нов наемател в лицето на русенска фирма с предмет на дейност именно управление и развитие на атракционни и увеселителни съоръжения. Предстои сключване на договор за наем за срок от 10 години, като наемателят ще трябва да възстанови стария блясък на сградата в срок до 6 месеца от сключването на договора;
  • Зам.-кметът Златомира Стефанова взе участие в качеството си на жури в юбилейните награди на Германо-Българска индустриално-търговска камара;
  • 9 преписки, касаещи общински имоти, са подготвени от отдел „Общинска собственост и земеделие“ за разглеждане от Комисията по общинска собственост;
  • съставени/актуализирани през настоящата седмица бяха 6 акта за общинска собственост.

 

РЕСОР „СТРОИТЕЛСТВО И УСТРОЙСТВО НА ТЕРИТОРИЯТА“:

 

  • обявено бе инвестиционно намерение на Община Русе за изпълнение на основен ремонт на ул. „Мостова“, ул. „Муткурова“, ул. „Войводова“ и бул. „Цар Фердинанд“;
  • обявено бе инвестиционно намерение на Община Русе за изпълнение на „Рехабилитация на общински път RSE1130 /I-2/ Русе – Николово – Граница общ. (Русе – Сливо поле) – Юделник –Борисово /III-2102/ в участъка от км 0+350 до км 6+000“;
  • съгласувани бяха 7 инвестиционни проекта с 23 части, постъпили за одобряване и издаване на РС;
  • възложено бе намерение за ремонт на Обект: „Ремонт на отоплителна инсталация и котли в сградата на отдел "Управление при кризи", намираща се на адрес: гр. Русе, ул. "Княжеска" №8“;
  • отстранена беше авария  в отоплителната инсталация, захранваща сградата на ул. „Пирот“ № 5 в гр. Русе;
  • извършени бяха девет огледа на територията на гр. Русе и малките населени места в община Русе във връзка със сигнали от граждани и разпореждания на контролни органи. За проверките са съставени протоколи;
  • издаден е един констативен акт за незаконен строеж, като същият е в процес на изпращане до заинтересованите лица;
  • издаден е един констативен акт за забрана ползването на строеж, като същият е в процес на изпращане до заинтересованите лица.

виж всички >

Абонирайте се за нашия бюлетин

Банер - Интегрирана система за градски транспорт Банер - Реконструиране и рехабилитация на пешеходната зона Банер - Ремонт на пет общински учебни заведенияБанер - Наука и образование за интелигентен растеж

Преброяване 2021 година Съвет за електронни медии Областен информационен център Аз и градът

Българо-швейцарска програма за сътрудничество Програма енергийна ефективност Balanced European Conservation Approach Реки на времето

Ремонт, прилагане на мерки за енергийна ефективност Изграждане на социални жилища Innterreg Life

Life Организация за управление на дунавски туристически район Външни аварийни планове на предприятията с опасни производства Пиц Русе Пиц Русе

https://www.livechatalternative.com/