Пропускане до съдържанието на страницата

Седмичен отчет за дейността на общинската администрация

петък, 05 април 2024

 

РЕСОР „ОПАЗВАНЕ НА ОКОЛНАТА СРЕДА И КОМУНАЛНИ ДЕЙНОСТИ“:     

 

    - приключи възстановяването и благоустрояването на пространствата около бл. „Козница планина“ в кв. „Родина“, чрез които се реализираха следните дейности:

  • премахване на стари настилки и подсилване на основите с трошено - каменна фракция;
  • повдигане на съществуващите ревизионни шахти на ниво нова настилка;
  • оформяне с нови бетонови ивици на тротоари, подходи, отделни зелени площи пред входовете на блока и около съществуващите дървесни видове;
  • обособяване на паркинги за около 90 броя паркоместа около блока;
  • полагане на нова асфалтова настилка от два слоя;
  • подмяна на старото осветление с нови LED осветителни тела.

-    положен бе първи слой асфалт на паркинга към бл. „Вежен“ в кв. „Родина 1“;

-   започна подготовката за полагане на нова настилка на тротоара на ул. „Сакар планина“ в участъка между кръстовищата с ул. „Голям Богдан“ и ул. „Лозен планина“, източно от бл. „Вежен“;

-    изградена бе пешеходна алея между тротоара на бул. „Неофит Бозвели“ и ул. „Шести септември“;

-    извършени бяха локални ремонти на единични разрушения на настилките по улиците „Гео Милев“, „Изола планина“ и „Студен кладенец“;

-    продължават дейностите по подмяна на настилката на алеята, западно от бл. 212 в кв. „Чародейка – юг“;

 -   приключи вътрешния ремонт на ритуалната зала в сградата на ОП „Обреден дом“ на ул. „Тома Кърджиев“, при което се извърши и реставрация на елементите от интериорната декорация на тавана;

-    положено бе защитно покритие от полиетиленово фолио върху подпокривното пространство над зала „Европа“ от сградата на Доходното здание;

-    извършено бе обновяване на осветлението на пл. „Хан Кубрат“, като старите лампи в осветителните тела бяха подменени с нови LED панели;

-    възстановено бе захранването на електронните информационни табла към спирки от градския транспорт по бул. „България“;

-    възстановено бe неработещо улично осветление на участъци по бул. „Липник“, бул. „Родина“, бул. „Христо Ботев‘, бул. „Цар Освободител“, ул. „Герлово“, ул. „Доростол“, ул. „Кадин мост“, ул. „Цар Калоян“, ул. „Чипровци“, както и по уличната мрежа в кв. ДЗС и кв. Образцов чифлик;

-    извършени бяха ремонтно – възстановителни дейности на външното осветление на места на пл. „Свобода“ и в околоблоковите пространства на: блокове 47 и 54 в кв. „Дружба“ 3, бл. „Буная“ в кв. „Родина“ 1 и блокове 119 и 206 в кв. ‚Чародейка“;

-    изпълнена бе изцяло нова вертикална пътна сигнализация по ул. „Плиска“ в участъка от ул. „Скопие“ до ул. „Цветница“;

-    монтирани бяха допълнително 14 бр. нови пътни знаци и указателни табели за организация на движението на различни места в града;

-    извършени бяха текущи ремонти и възстановяване на нормалната работа на светофарни уредби на кръстовищата на: бул. „Христо Ботев“ с бул. „Цар Освободител“ и бул. „Липник“ с ул. „Никола Петков“;

-    положена бе нова напречна и надлъжна хоризонтална пътна маркировка по ул. Рига и за обозначаване на таксиметрови стоянки, ситуирани по ул. „Атанас Буров“, ул. „Тодор Икономов“, ул. „Захари Стоянов“;

-  стартира кампания за безплатно извозване на строителни  отпадъци, генерирани от строителните дейности и ремонти в домовете на територията на община Русе. Контейнерите  за строителни отпадъци са разположени на ключови места в районите “Възраждане”, “Дружба-Чародейка”, “Здравец“, „Родина“  и „Централен“;

-  извършени бяха обработки срещу кърлежи и бълхи на територията на град Русе и в с. Бъзън, с. Басарбово, с. Ново село, с. Тетово, с. Ястребово, с. Семерджиево, с. Просена, с. Хотанца, кв. Средна кула и кв. Долапите;

- извършени бяха обработки срещу комари на територията на гр. Мартен, с. Сандрово и с. Николово;

-    в Общинския приют за безстопанствени животни бяха настанени 15 кучета. Осиновени са 12 кучета и е извършена е кастрация на 8  кучета. Върнати по места бяха 2 обработени безстопанствени кучета.

 

РЕСОР  „ОБРАЗОВАНИЕ И КУЛТУРА“:

 

-  обявена бе процедурата по набиране на предложения за Награда „Русе“ на Община Русе за постижения в областта на изкуството, културата, образованието и науката;

- проведено бе заседание на Комисията по проверка на административната допустимост и съответствие на кандидатите и проектите на постъпилите в отдел „Култура“ проектни предложения по Програма „Култура“ на Община Русе;

-   стартирана бе подготовка и организация за честването на Деня на българския всеучилищен химн и Седмицата на Стоян Михайловски в Русе, която ще се състои от 15 до 19 април т.г. в Русе;

-  изготвени бяха 3 предложения за разглеждане на предстоящата през м. април сесия на Общински съвет – Русе;

-  утвърден бе график за дейностите по прием в първи клас за учебната 2024-2025 година;

-   оказано бе съдействие за организиране на предстоящото информационно събитие „Дни на иновациите в образованието“ на 11 април;

-  изготвено бе писмо до общинските образователни институции за изготвяне на план за привеждане в съответствие със стандартите по Наредба №24 за физическата среда и информационното и библиотечното осигуряване на детските градини, училищата и центровете за подкрепа за личностно развитие;

-   започна подготовка на програмата за Празника на Русе - 6 май.

 

РЕСОР „МЕЖДУНАРОДНИ ПРОГРАМИ И ПРОЕКТИ, ИНВЕСТИЦИИ И СОБСТВЕНОСТ“:

 

 

- Община Русе депозира пред Министерство на енергетиката проектно предложение по Процедура „Подкрепа за енергийно ефективни системи за улично осветление – Покана 2“, на НПВУ. В рамките на проекта чрез изграждането на ФЕЦ-ове за производство на електрическа енергия за собствени нужди в част от територията на 10 от кметства в Община Русе ще се извърши технологично обновление и модернизиране на системите за външно изкуствено осветление. Целта е да се повиши енергийната ефективност в населените места, да се намалят техните разходи за ел. енергия, да се подобрят условията на живот на населението, както и по-гъвкаво да се управлява уличното осветление;

- организирана бе тръжна процедура за отдаване под наем на 17 обекта – публична и частна общинска собственост - терени за разполагане на преместваеми обекти по чл. 56 от ЗУТ, сред които автоматични пощенски станции, магазини и заведения. От 4 до 17 април желаещите да се явят могат да закупят документи от Центъра за информационно и административно обслужване при Община Русе. Търгът ще се проведе на 26 април в сградата на Община Русе.

- кметът на община Русе участва в заседание на Управителния съвет на Асоциацията на дунавските общини „Дунав“. Той бе избран за заместник-председател на УС на АДО на проведеното на 14 март годишно заседание на Общото събрание на Асоциацията;

- Златомира Стефанова - заместник-кмет с ресор „Международни програми и проекти, инвестиции и собственост“ и ръководител на проект ОИЦ-Русе, взе участие в среща с основна тема „Функционирането на Областен информационен център - Русе е осигурено до края на 2029 година”. Събитието се състоя в Областен информационен център - Русе (ОИЦ-Русе). Представен бе проект № BG16RFTA001-1.006-0003-С01 „Областен информационен център - Русе“ на стойност 999 007,80 лева, със 100% безвъзмездна финансова помощ с бенефициент Община Русе, финансиран от Програма „Техническа помощ“. Община Русе е сред първите три общини в страната с одобрени проекти за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ за дейността на ОИЦ.

 

 

РЕСОР „УСТРОЙСТВО НА  ТЕРИТОРИЯТА“:

 

 

- започна поетапно пускане на фонтаните в града – кръгъл фонтан срещу Окръжен съд, сух фонтан срещу Държавна опера – Русе, фонтан на ал. „Перистери“ в Парк на младежта и се подготвя пускане на правоъгълния фонтан срещу сградата на Община Русе;

 - възложен бе текущ ремонт на спортен клуб „Динамо Русе“ – ремонт на покрив, ремонт на санитарен възел и вътрешно боядисване с латекс, подмяна на дограми, ремонт на отоплителна, ВиК и ел. инсталации;

- възложен бе авариен ремонт на теч в помещението на вентилационната камера на Голяма зала в Доходно здание;

- възложено бе пребоядисване на ел. стълбове при вход-изхода за гр. София;

- възложено бе обследване, изпитвания и ремонт на калориферна инсталация за отопление на Пленарна зала в Община Русе;

- приключиха текущи ремонти на общински жилища кв. „Дружба“ 3, блокове 19, 41 и 53;

- извършени бяха 13 огледа на територията на гр. Русе и малките населени места в община Русе във връзка със сигнали от граждани и разпореждания на контролни органи. За проверките са съставени протоколи.

 

 

РЕСОР „СОЦИАЛНИ ДЕЙНОСТИ, ЗДРАВЕОПАЗВАНЕ И ТРАНСПОРТ“:

 

 

- сключени бяха 53 нови тристранни споразумения за включване в Механизъм „Лична помощ“ с ползватели и бяха наети 53 лица като лични асистенти, считано от 1 април;

- подписани  бяха 1571 месечни отчета и 1571 месечни графика на наетите лични асистенти по Механизъм лична помощ,  на наетите социални асистенти по Асистентска подкрепа и на наетите домашни помощници по проект „Грижа в дома в Община Русе“ във всички населени места от община Русе;

- проведен бе конкурс за възлагане на управление на социалната услуга Звено „Майка и бебе“  на територията на община Русе;

- внесено  бе предложение до Общински съвет – Русе за промяна на състав на Съвета по въпросите на социалните услуги по чл. 27, ал. 1 от Закона за социалните услуги;

- извършена индивидуална работа по постъпили 4 сигнала от граждани и институции за хора в риск. За всеки от случаите са предприети съответни действия;

- здравните медиатори извършиха патронаж в кварталите „Средна кула“, „Селеметя“, „Чародейка“ и кв. „Родина“, като консултираха 123 лица за превенция на заразяване с туберкулоза и хепатит Б, за инфекциозните заболявания скарлатина и варицела, за задължителните имунизации и необходимостта от заплащане на здравни осигуровки. Обхванати бяха 28 деца, с които бе проведена беседа за превенция на заразяване с вирусен хепатит А. На 18 лица бе съдействано за провеждане на медицински прегледи;

- здравните медиатори извършиха домашни посещения на семейства от  кв. „Средна кула“ съвместно с екипа на СНЦ „Еквилибриум” и отдел „Закрила на детето”, както и в кв. „Родина“ с цел обхващане на деца с пропуснати задължителни имунизации;

- извършени бяха планови проверки от експерти на отдел „Здравни дейности“ в здравните кабинети на ДГ „Зора“, ДГ „Пролет“ и СУПНЕ „Фр. Шилер“ за спазване на утвърдения от директора на РЗИ план за борба с грип и острите респираторните заболявания, на задълженията на медицинските специалисти, разписани в длъжностната характеристика и оказване на методическа подкрепа при необходимост;

- проведено бе заседание на определената със заповед на кмета комисия за разглеждане на постъпилите заявления на граждани за отпускане на финансова помощ по реда на Наредба № 21 за реда, начина и условията за отпускане на еднократна финансова помощ на граждани от бюджета на Община Русе;

- проведена бе среща на групата за „Взаимопомощ на родители“ по индикативната програма „SOS  родители“;

- проведена бе работна среща с директорите на детските ясли  и детска кухня относно осъществения прием на деца, адаптация, необходимост от ремонтни дейности и доставка на материали, необходими за дейността на детските заведения;

- на 3 април бе въведена временна организация за безопасност на движението (ВОБД) на ул. „Свищов“ и ул. „Никола Войводов“ във връзка с прокарване на водопроводно отклонение;

- на 5 април бе организирано движението на градския обществен транспорт във връзка със затварянето на ж.п. прелеза в кв. Долапите.

 

 

РЕСОР „СПОРТ И МЛАДЕЖКИ ДЕЙНОСТИ“:

 

 

- приключиха дейностите по изграждането на осветление на тенис кортове в Парка на младежта, както и бе извършена тяхна поддръжка;

- стартирани бяха ремонтни дейности в боксова зала към СУ „Майор Атанас Узунов“;

- извършена бе подготовка на езерото в Лесопарк Липник за провеждане на държавни и вътрешни първенства за гребните спортове;

- извършена бе подготовка на спортна зала за провеждане на баскетболен турнир и лагер в СК „Дунав“;

- проведени бяха срещи и оглед на СК „Ялта“ и Градски стадион предвид предстоящо провеждане на Национална лига по лека атлетика „Go kids“;

- организиран бе транспорт за русенските училища, които ще участват със свои представители на зонални първенства по различни спортове, част от ученически игри 2023-2024 г.;

- изготвено и изпратено бе писмо към министъра на младежта и спорта относно молба за предоставяне на справка-списък с разпределение на финансовите средства за дейност през 2024 г., необходима за изготвяне на разпределение на спортните средства за развитие на спортните клубове по „Програма Спорт 2024 г.“.

 

 

виж всички >

Абонирайте се за нашия бюлетин
https://www.livechatalternative.com/