Пропускане до съдържанието на страницата

Седмичен отчет за дейността на общинската администрация

петък, 28 март 2025

РЕСОР „ОПАЗВАНЕ НА ОКОЛНАТА СРЕДА И КОМУНАЛНИ ДЕЙНОСТИ“:

  • стартираха строителни дейности по благоустрояване на пространството на ул. „Петрохан“ №73 западно от бл.78, при което се предвиждат: изграждане на пешеходен подход към улицата, полагане на нова настилка и ограничителни бетонови ивици към зелените площи, обособяване на паркоместа и изграждане на ново осветление;
  • монтирана бе нова светофарна уредба на кръстовището на бул. „Липник“ с ул. „Чипровци“, включващо монтаж на нова метална тръбна конструкция и нови светодиодни светофарни секции, и полагане на нов захранващ кабел;
  • отстранени бяха множество пропадания по тротоарната настилка на ул. „Доктор Петър Берон“;
  • монтирани бяха цветни LED прожектори за ландшафтно осветление по алеите в обновената паркова зона в центъра на кв. Средна кула;
  • монтирани бяха нови стълбове, кабелна захранваща мрежа и LED осветителни тела за улично осветление по ул. „Свети Димитър Басарбовски“ в участъка под Дъговия мост;
  • монтирани бяха нови оградни пана по булевардите „Липник“ и „Цар Освободител“;
  • извършени бяха локални ремонти /изкърпвания/ на единични разрушения на пътната настилка на места по улици, както следва:
  • със студен асфалт – бул. „Цар Освободител“, бул. „Ген. Скобелев“, ул. „Борисова“, ул. „Зорница“, ул. „Ради Иванов“, ул. „Николаевска“, ул.“ Рила“ и в междублоково пространство към бл. 305 в кв. „Чародейка – север“;
  • с гореща асфалтова смес – бул. „Придунавски“, ул. „Борисова“, ул. „Зорница“ и в околоблоковите пространства към жил.блокове 114 и 119 в кв. „Чародека – юг“;
  • отстранени бяха опасни пропадания на настилка но ул. „Борисова“ пред бл. „Антон Иванов“;
  • ремонтирани бяха разрушени ревизионни шахти по ул. „Александровска“;
  • продължават строителните дейности по обновяване на главен обслужващ път с транспортен и пешеходен достъп, в отсечката от комплекс - ресторант „Липите“ до резиденция „Липник“ в Лесопарка;
  • продължават вътрешните ремонти на помещения в сградите на детска ясла №5 на ул. „Плиска“ №124;
  • извършена бе подмяна на общо 28 бр. амортизирани осветителни тела с НЛВН за улично осветление с нови LED осветители по уличните мрежи в с. Бъзън и с. Червена вода;
  • извършени бяха ремонтни дейности на захранващи мрежи и е възстановено неработещо улично осветление на участъци по републикански път I – 5, бул. „България“, бул. „Ген. Скобелев“, бул. „Даме Груев“, бул. „Липник“, бул. „Христо Ботев“, ул. „Николаевска“, ул. „Одрин“, ул. „Плиска“, ул. „Потсдам“, ул. „Христо Македонски“, ул. „Юндола“, както и по уличната мрежа на с. Червена вода;
  • извършени бяха ремонтно – възстановителни дейности на външното осветление с подмяна на осветители на места в Парка на младежта и в околоблоковото пространство на блок 18 в кв. Дружба 3;
  • монтирани бяха 10 нови и бяха възстановени 9 комплекта увредени пътни знаци и указателни табели за организация на движението на различни места в града;
  • извършен бе текущ ремонт и възстановяване на нормалната работа на светофарните уредби на кръстовищата на: бул. „Цар Освободител“ с бул. „Съединение“, бул. „Липник“ с ул. „Котовск“, бул. „Цар Освободител“ с ул. „Шипка“, бул. „Христо Ботев“ с бул. „Цар Освободител“ и ул. „Тулча“ с ул. „Цветница“;
  • положена бе хоризонтална пътна маркировка за обозначаване на места за паркиране на МПС обслужващи хора с увреждания по ул. „Георги Карамаждраков“, ул. „Добрич“ и пред бл. „Мадарски конник“, вх.Б в кв. Възраждане – юг; бл.114, вх. Г в кв. Чародейка – юг; бл. „Родина“, вх.А в кв. Здравец – север 1, бл.“, вх. Д в кв. Дружба 1 и пред бл. 2 в гр. Мартен;
  • в общинският приют за безстопанствени животни бяха настанени 20 кучета. Осиновени бяха 10 кучета и бе извършена кастрация на 11 кучета. Извършена бе ваксинация на 46 кучета. Направени бяха тестове за диагностика на кърлежо-преносими заболявания на 2 кучета. Върнати по места бяха 3 обработени безстопанствени кучета.

 

РЕСОР  „ОБРАЗОВАНИЕ И КУЛТУРА“:

 

  • извършено бе съгласуване на КСС за предстоящ ремонт в ДГ „Иглика“;
  • извършено бе обобщаване на заявки за учебници и учебни комплекти за учебната 2025/2026 г.;
  • извършено бе обобщаване на получени от образователни институции проекти по ПМС №46/2020 г. за определяне размера на средствата за физическа активност и спорт;
  • извършено бе обобщаване на информация за предстояща пробовземане на показатели легионела и олово в общински и държавни образователни институции.
  • извършено бе изготвяне на отговор във връзка с постъпило заявление за достъп до обществена информация във връзка с диетичното хранене в детски градини и училища;
  • извършено бе изготвяне на заповед за допълнение на служебните лица от община Русе с достъп до НЕИСПУО;
  • извършена бе проверка в ДГ „Детелина“;
  • продължава подготовката и организацията на XXVIII НАЦИОНАЛЕН УЧЕНИЧЕСКИ ТЕАТРАЛЕН ФЕСТИВАЛ “КЛИМЕНТ  МИХАЙЛОВ” РУСЕ 21 – 29 юни 2025 /приемане и обработване на заявки за участие/;
  • извършена бе подготовка на поредица инициативи за отбелязване на седмицата, посветена на Стоян Михайловски в Русе;
  • - публикуван беше статутът за VI Национален  ученически конкурс за детска рисунка и илюстрация „Светът е цветен за всички детски очи“   Русе 2025. Конкурсът  е  посветен на  1 юни - Международен ден на детето;
  • извършена бе подготовка на ФА „Русчуклийче“ за участие в Национален фолклорен конкурс Топ 10 – Първи етап, полуфинали – 13 април в Разград;
  • извършена бе подготовка на концерт на ДЮФА „Зорница“, който ще се проведе на 13 април от 18 ч. в Голяма зала на Доходно здание;
  • проведена бе официална церемония по повод 132 години от смъртта на Баба Тонка;
  • извършено бе административно обезпечаване на музикалните и съпътстващите събития от 64. МФ „Мартенски музикални дни“, провеждане на планираните пресконференции с участниците във фестивала, ежедневно актуализиране на графиците за транспорт и репетиции;
  • извършени бяха подготовка и провеждане на финалния концерт, с който фестивалът ще бъде закрит на 30 март от 19 ч.;
  • извършена бе редакция, печат и разпространение на културния календар за м. април;
  • взето бе участие в редовното месечно заседание на Общински съвет – Русе на 27 март с отговор на поставени запитвания;
  • извършена бе административна подготовка на традиционното Великденско хоро, което ще се състои на 20 април от 11 часа пред сградата на Общината;
  • извършено бе програмиране на събитията, с които ще бъде отбелязана Седмицата на Стоян Михайловски в Русе, както и Празникът на Русе - 6 май.

 

 

РЕСОР „МЕЖДУНАРОДНИ ПРОГРАМИ И ПРОЕКТИ, ИНВЕСТИЦИИ И СОБСТВЕНОСТ“:

 

  • на 25.03.2025 г. в сградата на Община Русе на ул. „Олимпи Панов“ № 2 се проведоха първите работни срещи с представители на Сдружения на собствениците и избраните фирми изпълнители, които предстои да извършат проектиране и строително-ремонтни дейности на одобрените за финансиране многофамилни жилищни сгради по Национален план за възстановяване и устойчивост, BG-RRP-4.023–Подкрепа за устойчиво енергийно обновяване на жилищния сграден фонд – ЕТАП I, СНД МРРБ. Проектите предвиждат цялостна промяна на архитектурния облик на сградите чрез прилагане на мерки за енергийна ефективност, топлинно изолиране на външни стени, топлинно изолиране на покрив и под, подмяна на амортизирана дограма с нова, мерки по системите за осветление и изграждане на достъпна архитектурна среда. Общата стойност на одобрените проекти възлиза на 21 223 595,58 лв. с вкл. ДДС. Очакванията са през месец юни да стартират първите дейности по обновяване на жилищния сграден фонд;
  • експерти от Община Русе взеха участие в онлайн обучение, организирано от Министерството на енергетиката по Програма „Възобновяема енергия, енергийна ефективност и енергийна сигурност“. В рамките на събитието бяха представени добри практики от България, Норвегия, Румъния и Световната банка в областта на възобновяемата енергия, енергийната ефективност и зелената индустрия. Основен фокус бяха добрите практики и предизвикателствата при прилагането на проекти в сферите на геотермалната и възобновяемата енергия, енергийната ефективност и зелената индустрия. Обучението беше насочено към български общини, държавни органи и други заинтересовани страни;
  • експерти от Община Русе взеха участие в работна конференция по пилотен проект "Менерджерс - Служби за енергиен мениджър" в гр. София. Преди една година общината беше единствена избрана да участва в проекта в категория "Големи общини". Екипът от енергийни мениджъри на Община Русе заедно с представители на НДЕФ, АУЕР, Министерство на енергетиката, НСОРБ и други организации от Румъния и Германия активно обсъждаха начините и първите стъпки за постигане на общо разбиране за модела за институционализиране на службата "енергиен мениджър", за взаимоотношението им с другите институции, както и за условията, които е необходимо да се създадат за тяхното функциониране;
  • проведен бе семинар по проект “ClimateREADY Ruse: Planning for Resilience and Sustainability“ („Климатична готовност за Русе: Планиране за устойчивост“). Целта беше представяне пред заинтересованите страни на методологията за оценка на климатичните рискове в рамките на инициативата CLIMAAX, Програма „Хоризонт Европа“. Основната цел на направения анализ е да се идентифицират ключовите климатични опасности, засягащи общината, и да се оцени тяхното вероятно въздействие върху уязвими групи от населението и основни услуги. Чрез прилагане на методологията на CLIMAAX се предостави базово разбиране за основните, свързани с климата опасности, пред които е изправена общината, зоните и секторите, изложени на най-голям риск, както и за наличния институционален капацитет за справяне с тези предизвикателства. Констатациите подчертават значението на преминаването от реактивен към проактивен подход при управлението на климатичните рискове особено в светлината на нарастващата честота, сериозност и сложност на идентифицираните заплахи;
  • бяха категоризирани девет броя туристически обекти, прекратени бяха три броя категории на туристически обекти, отразени бяха промени в обстоятелствата на два броя апартаменти за гости, както се издадоха и дванадесет броя разрешителни за тротоарно право. Експерти подготвиха четиринадесет броя договори за отдаване под наем на РИЕ, както и два броя споразумения за подмяна на РИЕ – та.
  • обработени бяха преписки по разпореждане и учредяване на вещни права върху имоти, общинска собственост; изготвени бяха актове за общинска собственост, както и актуализирани актове за общинска собственост;
  • приет бе отчетът на Фондация „Русе – град на свободния дух“ за 2024 г. и бюджетът ѝ за 2025 г. През изминалата година фондацията подкрепи 94 събития с над 140 000 посетители и създаде над 800 творчески продукта с участието на над 3000 души. През 2025 г. ще бъдат реализирани редица нови инициативи, включително виртуален туристически гид, фото и видеоконкурс „Обичаме Русе“, „Голяма викторина“, както и утвърдени събития като Ruse Light & Rhythm Fest и Празник на квартала. Всички тези дейности ще подпомогнат туристическия имидж на Русе и ще ангажират активно местната общност.

 

РЕСОР „УСТРОЙСТВО НА  ТЕРИТОРИЯТА“:

 

  • продължават ремонтните дейности на обект: „Текущ вътрешен ремонт в Център за социална адаптация и подкрепа към Местна комисия за борба срещу противообществените прояви на малолетните и непълнолетните - Община Русе на ул. "Пирот" №5, ет. 3, гр. Русе“;
  • продължава изпълнението на „Текущ вътрешен ремонт - ж.к. „Здравец“, ул. „Измаил“ №7, бл. „Дилянка“, вх. 1, ет.5, ап. „А“;
  • продължава изпълнението на „Текущ вътрешен ремонт на апартамент №9, бл.53, вх. А, ет.3, кв. Дружба 3“;
  • продължава изпълнението на „Текущ вътрешен ремонт, находящ се в гр. Русе ж.к. „Чародейка“ бл. 209, вх.5, ет.1, ап.1-б;
  • продължава изпълнението на „Текущ вътрешен ремонт на апартамент в бл. „Славия“;
  • продължават ремонтните дейности в административната сграда на ул. „Черно море“;
  • продължава изпълнението на обект: „Изграждане на нов учебен корпус в СУ „Васил Левски“;
  • предстои да започнат ремонтните дейности на „Текущ ремонт, находящ се в гр. Русе, ж.к. Дружба 3, бл. 6, вх. 6, ет. 4, ап. 10“;
  • извършени бяха 13 огледа на територията на гр. Русе и малките населени места в общината, във връзка със сигнали от граждани и разпореждания на контролни органи, като за проверките бяха съставени протоколи.

 

РЕСОР „СОЦИАЛНИ ДЕЙНОСТИ, ЗДРАВЕОПАЗВАНЕ И ТРАНСПОРТ“:

 

  • на 27.03 беше извършено класиране за прием в общински детски ясли в системата за електронно класиране;
  • на сайта на Община Русе бяха публикувани седмичните менюта на Детска млечна кухня и за детските ясли в ПП „Сладко бебе“;
  • във връзка с изпълнението на дейностите по Национална програма „Кодово име Живот“ 5  - 7 кл., бяха проведени 6 сесии със 110 ученици от пети и шести клас на ОУ „Олимпи Панов“, ОУ „Никола Обретенов“ и ОУ „Любен Каравелов“, като успешно  приключи с шестокласниците от ОУ „Любен Каравелов“. Темите, които се обсъдиха с децата, бяха :  „Целеполагане“, „Самооценка“ и „Общуване“;
  • във връзка с превенция употребата на психоактивни вещества бяха проведени две сесии с 60 ученици от 8 до 11 клас от Професионална гимназия по селско стопанство „Ангел Кънчев“ и ПГ по туризъм „Иван П. Павлов“;
  • във връзка с дейностите по програмата „Спорт за свободен живот“ беше проведена спортна тренировка с общо 6 деца от КСУДС/Комплекса за социални услуги за деца и семейства/ - Русе;
  • проведени бяха пет сесии с общо 92 ученици от 4 до 6 клас от ОУ "Тома Кърджиев", на тема „Как да бъдем отговорни в интернет“  и „Влияние на средата“;
  • проведени бяха три консултации в офиса на ПИЦ с ученик и неговите родителите относно употребата на ПАВ;
  • здравните медиатори посетиха 11 адреса на деца по списък предоставен от общопрактикуващи лекари в кварталите „Средна кула“ и „Селеметя“ с цел информиране и консултиране на родителите деца, които са с пропуснати задължителни ваксини или на които им предстои реимунизация. Консултираха 46 лица за заболяването туберкулоза и за видовете хепатити;
  • здравните медиатори проведоха интерактивна сесия с 14 деца на тема „Белите ми зъбки“;
  • здравните медиатори придружиха 17 лица за извършване  на медицински прегледи;
  • експерти от отдел „Социални дейности“ извършиха 3 проверки на лица подали заявеления за отпускане на финансови средства по Правилник за подпомагане на социално слаби граждани;
  • приети бяха 5 заявления за финансова подкрепа за новородено дете, съгласно Правилника за реда и условията за осъществяване на мерки за насърчаване на раждаемостта и подкрепа отглеждането на деца в Община Русе;
  • извършени бяха 16 посещения от психолог и 13 посещения от медицинско лице на потребители по процедура „Иновативни здравно – социални услуги“;
  • приети бяха 2 нови заявления за включване на потребители по процедура „Иновативни здравно – социални услуги“, извършват се оценки на потребители за нуждата от подкрепа по специално изготвена от Управляващия орган Методика;
  • проверени бяха изпратените 40 броя месечни технически и месечни финансови отчети от социалните услуги;
  • извършена бе индивидуална работа по постъпили  сигнали от граждани и институции за хора в риск. За всеки от случаите са предприети съответни действия;
  • консултирани бяха 18 човека за ползване на социална услуга „Асистентска подкрепа“;
  • извършени бяха 10 домашни посещения, с цел проследяване качеството на грижа и са проведени 15 телефонни разговора с потребители на услугата за проследяване на удовлетвореността им от предоставяната грижа и подкрепа;
  • подадени бяха 9 броя нови заявления за кандидатстване за ползване на социалната услуга „Асистентска подкрепа“;
  • подготвени бяха графиците и са обработени отчетите с положения труд на 176 социални асистенти; консултирани бяха 15 лица служители на услугата по въпроси касаещи издаването на служебни бележки или други счетоводни документи;
  • приети бяха 74 бр. заявления на кандидат потребители за включване в механизъм лична помощ и 76 заявления за кандидати за лични асистенти;
  • изготвени са 76 тристранни споразумения с лица, които ще ползват подкрепа по Механизъм лична помощ и са подготвени трудовите договори за 76 лични асистенти;
  • подготвени бяха графиците и са обработени отчетите с положения труд на 1289 лични асистента;
  • издадени бяха 37 карти за безплатно паркиране на хора с трайни увреждания;
  • изготвени бяха 3 заповеди за прекратяване действието на разрешения за извършване на таксиметров превоз на пътници, 4  разрешения за извършване на таксиметров превоз на пътници, 25 заповеди за прекратяване на правата произтичащи от удостоверението за регистрация на извършването на таксиметров превоз на пътници;
  • настанени бяха 7 нови семейства от списък за настаняване, 2 семейства бяха настанени в резервни жилища и 2 семейства бяха пренастанени;
  • прекратени бяха наемните правоотношения с 1 семейство, обитаващо общинско жилище;
  • подновени бяха настанителните заповеди на 56 домакинства.

 

РЕСОР „СПОРТ И МЛАДЕЖКИ ДЕЙНОСТИ“:

 

  • извършено бе почистване на коритото на езерото и тревните площи в Лесопарк „Липник“;
  • прегледани бяха заявления от спортните клубове, кандидатствали за подпомагане по програма „Спорт 2025“;
  • организирани и проведени бяха Общинските ученически игри по лека атлетика и футбол за 8.10.клас;
  • извършена бе организация на транспорта за участие в зоналните първенства и изготвяне на правила за зонални и финални първенства от Общинските ученически игри;
  • продължава подготовката на Общинската тенис база за предстоящия летен сезон;
  • извършена бе подготовка на зала „Дунав” за провеждане на срещи по баскетбол-юноши;
  • извършена бе подготовка на Градския стадион за провеждане на ученическо първенство по лека атлетика и Втора професионална лига;
  • организиран и проведен беше Първи кръг на Регионална надпревара по спортен риболов „ Фидер фишинг Русе“ – Лесопарк „Липник“;
  • победителите в 18-ото издание на конкурса за фотографии и рисунки, посветени на Световния ден на водата, бяха наградени на церемония в Общинския младежки дом на 21 март;
  • клуб по шахмат, към Общински Младежки дом – Русе, и ШК „Пристис“ - Русе, с ръководител Ростислав Раев, участва в Държавно индивидуално първенство по блиц и ускорен шахмат за деца до 8 и 10 години;
  • клуб Ушу взе участие в Деня на културата на традиционната китайска медицина, организиран от Медицинския университет в Плевен, съвместно с Китайския културен център и Българо-Китайската асоциация по традиционна китайска медицина и култура;
  • ФТС "Зора" към ОМД-Русе взе участие в Традиционното мартенско надиграване в СУЕЕ „Свети Константин-Кирил Философ“. Тази година то се провежда под наслов „НЕзависими от зависимости“;
  • представители от 13-и Младежки гвардейски отряд и представител на театрално студио „Маска“ взеха участие в отбелязване годишнина от кончината на Баба Тонка;
  • ФТС "Зора" взе участие в танцов флашмоб.

виж всички >

Абонирайте се за нашия бюлетин

Банер - Интегрирана система за градски транспорт Банер - Реконструиране и рехабилитация на пешеходната зона Банер - Ремонт на пет общински учебни заведенияБанер - Наука и образование за интелигентен растеж

Преброяване 2021 година Съвет за електронни медии Областен информационен център Аз и градът

Българо-швейцарска програма за сътрудничество Програма енергийна ефективност Balanced European Conservation Approach Реки на времето

Ремонт, прилагане на мерки за енергийна ефективност Изграждане на социални жилища Innterreg Life

Life Организация за управление на дунавски туристически район Външни аварийни планове на предприятията с опасни производства Пиц Русе Пиц Русе