Седмичен отчет за дейността на общинската администрация
петък, 11 април 2025
РЕСОР „ОПАЗВАНЕ НА ОКОЛНАТА СРЕДА И КОМУНАЛНИ ДЕЙНОСТИ“:
приключиха строителните дейности по подготовка преди полагане на нова асфалтова настилка при благоустрояване на пространството на ул. „Петрохан“ №73, западно от бл. 78 в кв. Здравец;
извършено бе почистване и зареждане с вода на коритото на фонтанав градинката до общински пазар „Олимп“ в кв. "Здравец“, както и филтрация с тестово пускане на системите преди постоянната му експлоатация. Успоредно с това бяха монтирани нови пейки в околното пространството и бяха боядисани стените на навесите към щандовете за продажба към общинския пазар;
започнаха вътрешни ремонти на последните помещения в сградата на детска ясла №5 на ул. „Плиска“ №124;
продължават строителните дейности по обновяване на главен обслужващ път с транспортен и пешеходен достъп в отсечката от комплекс - ресторант „Липите“ до резиденция „Липник“ в Лесопарка, включващи полагане на ограничителни бетонови ивици и трошено - каменна фракция за пътна основа;
монтирани бяха предпазно - ограничителни ограждения за пътища /мантинели/ по републикански път III – 501, преминаващ през с. Басарбово;
извършени бяха локални ремонти /изкърпвания/ на единични разрушения на пътната настилка на места по улици и пространства, както следва:
със студен асфалт – бул. „Христо Ботев“, бул. „Цар Освободител“, ул. „Иван Ведър“, ул. „Никола Петков“ и ул. „Чипровци“;
с гореща асфалтова смес – ул. „Батак“, локално платно на бул. „Липник“ и околоблоковото пространство на бл. Вида в кв. „Възраждане“;
ремонтирани бяха разрушени дъждоотвеждащи шахти по бул. „Христо Ботев“;
ремонтирани бяха разрушени ревизионни шахти по тротоарите на ул. „Велес“ и ул. „Тетово“;
извършени бяха ремонти на помещения в сградата на детска ясла №9 на ул. „Ловеч“ 27;
възстановено бe неработещо улично осветление на участъци по бул. „Генерал Скобелев“, „Алеи Възраждане“ /с подмяна на 100 м захранващ кабел/, „Алеи Възраждане" /с подмяна на 60 м захранващ кабел/, ул. „Адмирал Рождественски“, ул. „Драма“, ул. „Кавала“, ул. „Котовск“ /с подмяна на стълбове/, ул. „Майор Узунов“, ул. „Манастирища“, ул. „Муткурова“, ул. „Стефан Стамболов“, кв. „Ялта“, както и по уличната мрежа на с. Хотанца;
извършени бяха ремонтно – възстановителни дейности на външното осветление с подмяна на осветители на места в Парка на младежта и околоблоковите пространства на: бл. Виена в ЦГЧ, бл.13 в кв. „Дружба“ 3 и блокове Камен и Чинар в кв. „Здравец – Изток“;
монтирани бяха 18 нови и бяха възстановени 4 комплекта увредени пътни знаци и указателни табели за организация на движението на различни места в града;
извършен бе текущ ремонт и възстановяване на нормалната работа на светофарните уредби на кръстовищата на: бул. „Липник“ с ул. ‚Дебър“ и ул. „Котовск“, бул. „Трети март“ с ул. „Ерма“, ул. „Доростол“ с ул. „Яребична“, бул. „Генерал Скобелев“ с ул. „Княз Дондуков-Корсаков“ и на ул. „Борисова“ с ул. „Хан Крум“ и бул. „Генерал Скобелев“;
продължава монтирането на нови предпазни оградни пана в разделителните ивици на бул. „Цар Освободител“ /в участъка между кръстовищата с ул. „Шипка“ и кръгово кръстовище с бул. „Липник“/ и бул. „Липник“ /в участъка между кръстовищата с ул. „Котовск“ и срещу търговски комплекс „Ялта“/;
монтирани бяха антипаркинг елементи тип: „колчета“ около детска площадка до бл. 6 в кв. „Здравец“;
в Общинския приют за безстопанствени животни бяха настанени 16 кучета. Осиновени бяха 10 кучета, бе извършена кастрация на 8 и ваксинация на 12 кучета. Направени бяха тестове за диагностика на кърлежо-преносими заболявания на 3 кучета.
РЕСОР „ОБРАЗОВАНИЕ И КУЛТУРА“:
изготвени и подписани бяха договорите с културните организации, одобрени за финансиране по Програма „Култура“ 2025;
изработена бе програма на събитията, с които ще бъде отбелязан 6 май – Празникът на Русе;
извършена бе административна подготовка на традиционното Великденско хоро, което ще се състои на 20 април от 11 ч. пред сградата на Община Русе;
изготвени и разпространени бяха съобщения и покани по случай Седмицата на Стоян Михайловски в Русе;
извършена бе обработка и анализ на отчетите за дейността на народните читалища в общината;
взето бе участие в среща на Постоянната комисия по култура на НСРОБ на 9 и 10 април във Варна;
обявен бе стартът на набирането на предложения за връчването на Награди „Русе“ и „Млад творец“. Извършена бе административна подготовка на церемонията – събиране на оферти за техническо обезпечаване и режисура;
извършено бе подготвяне на отчети за протичането на 64. МФ „Мартенски музикални дни“;
изготвен бе график за дейностите по прием в първи клас за учебната 2025/2026 г.;
проведено бе заседание на комисията за разработване на формули за разпределение на средства по стандарти и нормативи в училищното образование за 2025 г. и представяне пред директорите на училища на проекта на формулите;
изготвено бе писмо до Министерство на културата и НИКНН във връзка със съгласуване на проекти на образователни институции;
извършена бе подготовка на общинско състезание по роботика за деца от детски градини и училища в Канев Център;
продължава подготовката и организацията на XXVIII НАЦИОНАЛЕН УЧЕНИЧЕСКИ ТЕАТРАЛЕН ФЕСТИВАЛ “КЛИМЕНТ МИХАЙЛОВ” РУСЕ 21 – 29 юни 2025 /приемане и обработване на заявки за участие/;
извършена бе подготовка за празничен концерт в рамките на седмицата, посветена на Стоян Михайловски в Русе, който ще се състои на 15.04. от 17:00 ч. на площад „Батенберг“;
приети и обработени бяха творби за участие в VI Национален ученически конкурс за детска рисунка и илюстрация „Светът е цветен за всички детски очи“ - Русе 2025. Конкурсът е посветен на 1 юни - Международен ден на детето;
ФА „Русчуклийче“ взе участие в Национален фолклорен конкурс Топ 10 – Първи етап, полуфинали – 13 април в Разград;
Извършена бе подготовка за концерт на ДЮФА „Зорница“ на 13 април от 18 ч. в Голяма зала на Доходно здание;
ДВГ „Слънце“ участва в XX Национален фестивал за млади изпълнители на българска патриотична песен в гр. Панагюрище от 11 до 13 април;
извършена бе подготовка на Великденски концерт на Детски хор „Дунавски вълни“, който ще се проведе на 16 април от 19:00 ч. в Художествената галерия.
РЕСОР „МЕЖДУНАРОДНИ ПРОГРАМИ И ПРОЕКТИ, ИНВЕСТИЦИИ И СОБСТВЕНОСТ“:
експерти на Община Русе взеха участие в конференция, която се проведе в Зала 1 в сградата на Общината, организирана съвместно с WWF България. Събитието се осъществи в рамките на проект „ReNewLand“, финансиран от Европейската инициатива за климата (EUKI) към Германското федерално министерство по икономическите въпроси и действията по климата (BMWK). По време на конференцията бяха обсъдени ключови предизвикателства, свързани с устойчивото развитие на възобновяемите енергийни източници (ВЕИ) в България, както и процесът по определяне на зони за тяхното ускорено развитие. Община Русе беше представена като пилотна сред големите общини в страната в рамките на проекта, което подчертава ангажираността ѝ към зеления преход и устойчивото управление на територията. Инициативата цели съвместно тестване на методология за картиране на подходящи зони за развитие на ВЕИ, като основен акцент се поставя върху минимизиране на негативното въздействие върху биоразнообразието и околната среда;
представители на Община Русе взеха участие в работна среща, организирана от ръководните органи на програмата Interreg VI-A Румъния – България, която се проведе в Залата на съвета в централата на Министерството на развитието, благоустройството и администрацията в Букурещ. Срещата беше посветена на обсъждане на комуникационните дейности, предвидени за популяризирането на проекти, финансирани по програмата, и в нея се включиха представители на Управляващия орган (УО), Съвместния секретариат (СС), както и на Инфоточката на Националния орган от българска страна – Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ). По време на работната среща бяха представени и обсъдени основни насоки, свързани с комуникационната дейност на ниво проект;
проведено бе заседание на КОС, на което са разгледани и обсъдени три преписки на граждани по разпореждане и учредяване на вещни права върху имоти общинска собственост;
в деловодството на Общинския съвет бяха внесени 20 предложения за заседанието през м. април;
категоризирани бяха 7 обекта.
РЕСОР „УСТРОЙСТВО НА ТЕРИТОРИЯТА“:
продължават ремонтните дейности по изпълнението на „Текущ вътрешен ремонт - ж.к. „Здравец“, ул. „Измаил“ №7, бл. Дилянка, вх. 1, ет.5, ап. А";
продължават ремонтните дейности по изпълнението на „Текущ вътрешен ремонт на апартамент, находящ се в гр. Русе, ул. „Никола Вапцаров“ №19, бл. 12, вх. Ж, ет. 6, ап. 17";
продължават ремонтните дейности по изпълнението на „Текущ вътрешен ремонт на апартамент, находящ се в гр. Русе, ул. „Филип Станиславов“ №2, бл. 403, вх. 5, ет. 8";
продължават ремонтните дейности на обект: „Текущ вътрешен ремонт в Център за социална адаптация и подкрепа към Местна комисия за борба срещу противообществените прояви на малолетните и непълнолетните - Община Русе на ул. "Пирот" №5, ет. 3, гр. Русе“;
приключиха ремонтните дейности на обект „Текущ вътрешен ремонт на апартамент №10, бл. Славия, вх. Г, ет. 1“;
продължават аварийните ремонтни дейности в абонатната станция в административната сграда на ул. „Олимпи Панов“ №6;
продължава изпълнението на обект: „Изграждане на нов учебен корпус в СУ „Васил Левски“;
извършени бяха 9 огледа на територията на гр. Русе и малките населени места в общината, във връзка със сигнали от граждани и разпореждания на контролни органи, като за проверките бяха съставени протоколи.
РЕСОР „СОЦИАЛНИ ДЕЙНОСТИ, ЗДРАВЕОПАЗВАНЕ И ТРАНСПОРТ“:
подадени бяха 11 броя нови заявления за кандидатстване за ползване на социалната услуга „Асистентска подкрепа“;
сключени бяха 3 трудови договора със социални асистенти и 10 допълнителни споразумения към трудов договор, които ще обгрижват 15 потребители в социалната услуга „Асистентска подкрепа“;
през изминалата седмица бяха консултирани 11 души за ползване на социална услуга „Асистентска подкрепа“;
приети бяха 3 заявления за финансова подкрепа за новородено дете, съгласно Правилника за реда и условията за осъществяване на мерки за насърчаване на раждаемостта и подкрепа отглеждането на деца в Община Русе;
извършени бяха 11 посещения от психолог и 11 посещения от медицинско лице на потребители по процедура „Иновативни здравно – социални услуги“;
приети бяха 6 нови заявления за включване на потребители, като едно от тях е за домашен помощник по процедура „Иновативни здравно – социални услуги“, извършват се оценки на потребители за нуждата от подкрепа по специално изготвена от Управляващия орган Методика;
проверени бяха изпратените 40 броя месечни технически и месечни финансови отчети от социалните услуги;
обработени бяха 17 броя нови заявления за кандидатстване за ползване на Механизъм Лична помощ;
проведена бе работна среща с директорите на детски ясли за оказване на методическа подкрепа;
проведена бе работна среща с педагозите и мултидисциплинарния екип по РДР за оказване на методическа подкрепа при работата с децата и родителите в детските ясли;
експертите от отдел „Здравни дейности“ извършиха проверка на здравните кабинети на ДГ „Детелина“, ДГ „Червена шапчица“, ОУ „Васил Априлов“, ОУ „Ангел Кънчев“ и Детска ясла №6;
във връзка с изпълнението на дейностите по Национална програма „Кодово име Живот“ 5 - 7 клас бяха проведени шест сесии с пети и шести клас в ОУ „Никола Обретенов“, ОУ „Любен Каравелов“ и ОУ „Олимпи Панов“. Темите, които се обсъдиха с децата, са: „Правила на групата. Емоции и чувства“, „Влияние на средата“ и „Целеполагане“;
във връзка с дейностите по програмата „Спорт за свободен живот“ бяха проведени две спортни тренировки с 15 деца, ползващи социална услуга в КСУДС/Комплекса за социални услуги за деца и семейства/ - Русе и деца от СК „Захариев файт тийм“;
във връзка с дейностите по Национална програма „От връстници за връстници“ 8 – 11 клас бе проведена сесия в НУИ „Проф. Веселин Стоянов" - с десети клас на тема „Комуникация и комуникативни умения. Езикът на тялото“;
във връзка с превенция употребата на психоактивни вещества бе проведена сесия с ученици от седми клас на ОУ „Тома Кърджиев“ на тема „Влияние на средата“;
експертите на ПИЦ се срещнаха с директорите на училищата на русенска област, с цел запознаване с Националните програми и мотивиране за включването им в тях;
проведено бе първо заседание на Общински съвет по наркотични вещества в офиса на ПИЦ;
проведени бяха две индивидуални консултации с родители на деца с установена употреба на ПАВ и една консултация с родител на дете в ремисия;
оказано бе съдействие на ОЗД-Русе и посещение на зависима непълнолетна в ОЛЗ към ЦПЗ за мотивация за лечение в комуна извън страната, свързано със зависимост към ПАВ;
здравните медиатори извършиха патронаж в кварталите „Селеметя“ и „Средна кула“, като консултираха 9 жени за ползите от кърменето и за медицинските услуги извън обхвата на задължителното здравно осигуряване по Наредба 26, финансирано чрез НЗОК. За превенция от нежелана бременност и за видовете контрацептивни методи. Консултирани бяха 40 лица за превенция на инфекциозни заболявания и за задължителните имунизации;
здравните медиатори извършиха патронаж в кварталите „Селеметя“ и „Чародейка“, като консултираха 56 лица относно Закона на здравното осигуряване, за профилактика на ротавирусни гастроентерити, за препоръчителните противогрипни ваксини и за задължителните имунизации съгласно имунизационния календар на Р България. Здравните медиатори проведоха срещи с общопрактикуващите лекари д-р Ковчазова и д-р Янкова, от които получиха списъци на деца с пропуснати задължителни имунизации. Проведена бе беседа с 6 деца на тема: „Белите ми зъбки“;
здравните медиатори подпомогнаха достъпа до лечебни заведения и зъболечение на 17 лица;
издадени бяха 33 карти за безплатно паркиране на хора с трайни увреждания;
изготвени бяха 16 заповеди за прекратяване действието на разрешения за извършване на таксиметров превоз на пътници; 2 разрешения за извършване на таксиметров превоз на пътници; 16 придружителни писма към заповеди за прекратяване на правата, произтичащи от удостоверението за регистрация на извършването на таксиметров превоз на пътници;
въведена бе временна организация за безопасност на движението (ВОБД) на ул. „Константин Димчев“, във връзка с прокарване на кабел;
предоставен бе отчет на областната комисия по безопасност на движението по пътищата (ОКБДП) за първото тримесечие на 2025 г. за изпълнените мерки по областната план програма по БДП;
изпратени бяха писма до Министерството на транспорта и съобщенията и до Министерството на финансите с молба за предприемане на мерки за осигуряване на необходимите средства на Община Русе. Горното е продиктувано от липсата на финансиране от Републиканския бюджет на първото тримесечие на 2025 г. и невъзможност за изплащане на субсидии и компенсации на превозвачите, извършващи пътнически превози.
РЕСОР „СПОРТ И МЛАДЕЖКИ ДЕЙНОСТИ“:
организирани и проведени бяха Общински ученически спортни игри;
оказано бе съдействие за организация на футболен фестивал „Детска ученическа лига Саяна“ – 2.4. клас за момчета и момичета, който ще се проведе на 23 април;
премахнати бяха опасни дървета в комплекс „Локомотив“;
почистени бяха коритото и тревни площи около езерото в Лесопарк „Липник“;
извършена бе подготовка на предстоящи спортни събития на езерото в Лесопарк „Липник“;
извършена бе подготовка на тенис кортове за предстоящия летен сезон;
извършена бе подготовка на Градския стадион за провеждане за официална футболна среща и провеждане на зонално ученическо първенство по лека атлетика;
извършена бе подготовка на зала „Дунав“ за провеждане на Национален фестивал “Русчуклийска среща“, както и за провеждане на баскетболна среща на момичета на тринадесетгодишна възраст.
Община Русе използва „бисквитки”, за да направи сайта ни по–ефективен, по–сигурен за потребителите, както и за да улесни ползването му. Чрез промяна на настройките във Вашия интернет браузър можете да деактивирате или ограничите прехвърлянето на „бисквитки”, но използването в пълен обем на някои от нейните функции вече евентуално няма да е възможно.
Съгласявам се, че моите лични данни, предоставени посредством този формуляр, ще бъдат обработвани от Free Call, Inc. и използвани от организацията, която притежава този уеб сайт, за целите на предоставянето на поддръжка. Съгласявам се, че моите лични данни ще бъдат ползвани за времето, необходимо за извършване на услугата.*