Пропускане до съдържанието на страницата

Седмичен отчет за дейността на общинската администрация

петък, 05 декември 2025

РЕСОР „ОПАЗВАНЕ НА ОКОЛНАТА СРЕДА И КОМУНАЛНИ ДЕЙНОСТИ“:

 

  • продължават строителните дейности по благоустрояване на пространството между блокове „Голям Богдан“, „Малък Богдан“ и „Верила“ в кв. „Родина“ 1 – извършено бе заздравяване на основата, полагане на нови бетонови ограничителни ивици и бордюри, и монтиране на нови допълнителни метални стълбове за осветление;
  • стартираха дейности по демонтиране на стари и монтиране на нови предпазни оградни пана в разделителната ивица на бул. „Цар Освободител“ в участъка между кръстовищата с ул. „Шипка“, бул. „Христо Ботев“ и бул. „Неофит Бозвели“;
  • продължават дейностите по изграждане на рампа за инвалиди и хора с увреждания и ремонт на стъпалата от бл. 3 до тротоара на бул. „Гоце Делчев“ в кв. „Дружба“ 2;
  • положена бе различна по вид пътна маркировка /напречна и надлъжна/ по бул. „Липник“ /на кръстовищата с ул. „Дебър“/, ул. „Николаевска“ /на кръстовищата с бул. „Мидия-Енос“ и ул. „Свети Георги“/, ул. „Потсдам“, ул. „Стефан Стамболов“ /на кръстовищата с ул. „Арда“ и ул. „Мария Луиза“/, както и за обозначаване на места с различен режим на паркиране на автомобили по ул. „Гео Милев“ /пред блок „В. Коларов“/, ул. „Духовно Възраждане“, ул. „Рила“, ул. „Панайот Хитов“, до блокове „Чайка“ и „Хан Аспарух“ в ЦГЧ, пред вх. В на блок „Страхил войвода“ в кв. „Здравец – изток“, пред вх. В на блок „МНО 3“ в кв. „Възраждане – юг“ и за места за престой на таксиметрови автомобили до ДКЦ - 3;
  • приключиха дейностите по изграждане на изцяло ново осветление на общинския път в земеделска територия от Русановото мостче до кв. Средна кула, осигуряващ единствения пешеходен достъп от спирките на обществения транспорт до жилищния район. Извършени бяха следните дейности: полагане на нова подземна кабелна захранваща мрежа, премахване на старите амортизирани стълбове,  монтиране на нови метални стълбове с LED улични осветители и заземителна система, и полагане с уплътняване на настилка от фрезован асфалт;
  • започна изпълнението на дейности по обновяване на околоблоковото пространство в района на блок „Странджа планина“ в кв. „Родина“. Предвидено е полагане на нови бетонови ивици и бордюри, оформяне на зелени площи, зони за паркиране на автомобили с бетонни паркинг елементи, ремонт на системата за отвеждане на дъждовните води с монтиране на нови елементи, изграждане на ново външно осветление, както и ремонт с асфалтиране на съседната ул. „Козница планина“;
  • продължава полагането на паважна настилка на тротоара по ул. „Шипка“ от страната на Централен общински пазар;
  • продължават дейностите по изграждане на рампа за инвалиди и хора с увреждания и ремонт на стъпалата от бл. 3 до тротоара на бул. „Гоце Делчев“ в кв. „Дружба“ 2;
  • извършени бяха локални ремонти /изкърпвания/ с асфалтова смес на единични разрушения по пътните настилки на места по бул. „Съединение“ /до кръговото кръстовище/, ул. „Видин“, ул. „Давид“, ул. „Зорница“, ул. „Майор Атанас Узунов“, ул. ‚Стоян Михайловски“, ул. „Студентска“, ул. „Плиска“ /на кръстовището с ул. „Сан Стефано“/ и в околоблоковите пространства на: блокове „Тулча“, „МНО 3“ и „Тодор Каблешков“ в кв. „Възраждане“, блокове 46 и 48 в кв. „Дружба 3“ и  блокове 201, 209, 210 и 212 в кв. „Чародейка – юг“;
  • ремонтирани бяха ревизионни и дъждоотвеждащи шахти по ул. „Асен Златаров“ и ул. „Чипровци“;
  • отстранени бяха опасни пропадания на пътната настилка по бул. „Гоце Делчев“ и ул. „Сливница“;
  • извършен бе ремонт, подмяна на общо 35 неработещи осветители с нови и възстановяване на неработещо улично осветление в кв. Новата махала и на участъци по бул. "България" /при п.в. „Охлюва“/, бул. „Липник“ /на кръстовище „Олимп“/, бул. „Придунавски“, бул. „Цар Освободител“, бул. „Цар Фердинанд“, ул. „Асен Златаров“, ул. „Братя Обретенови“, ул. „Българска морава“, ул. „Вардар“ /вкл. и подмяна на захранваща мрежа/, ул. „Гладстон“, ул. „Изола планина“, ул. „Люляк“, ул. „Петко Д. Петков“, ул. „Свети Димитър Басарбовски“, ул. „Симеон Велики“ /на кръстовището с ул. „Петър Берон“/, ул. „Тулча“, както и по уличната мрежа на гр. Мартен;
  • извършени бяха ремонтно – възстановителни дейности на външното осветление на места на пл. „Свобода“ и в околоблоковите пространства на: блок 311 в кв. „Чародейка – север“, блок "Гергана" в кв. „Здравец – изток“;
  • оказано бе съдействие по осигуряване на ел. захранване на обекти от „Коледен базар“ на пл. „Свобода“ и на светеща коледна украса по бул. „Липник“, бул. „Неофит Бозвели“, бул. „Придунавски“, бул. „Съединение“, ул. „Александровска“ и ул. „Плиска“;
  • монтирани бяха 14 нови и са възстановени 5 комплекта увредени пътни знаци и указателни табели за организация на движението на различни места в града;
  • изработени бяха общо 42 броя нови светлоотразителни знаци и указателни табели за вертикална пътна сигнализация;
  • извършен бе текущ ремонт и възстановяване на нормалната работа на светофарните уредби на кръстовищата на: ул. „Потсдам“ с ул. „Проф. Михаил Арнаудов“, бул. „Христо Ботев“ с бул. „Цар Освободител“, ул. „Борисова“ с ул. „Хан Крум“, бул. „Липник“ с ул. „Иван Ведър“ и ул. „Тулча“ с ул. „Цветница“;
  • в Общинския приют за безстопанствени животни бяха настанени 5 кучета, осиновени бяха 6 и бе извършена кастрация на 2 кучета. Извършена е ваксинация на 15 кучета. Направени бяха тестове за диагностика на кърлежо-преносими заболявания на 4 кучета.

 

 

РЕСОР  „ОБРАЗОВАНИЕ И КУЛТУРА“:

 

  • извършен бе прием на финансовите отчети на проектите, финансирани по Програма „Култура“ за 2025 г.; подготвено бе заседание на комисията, разглеждаща отчетите;
  • проведени бяха организационни срещи, свързани с провеждането на събитието „Коледно надиграване 2025“;
  • подготвен и отпечатан бе на актуален вертикален транспарант пред Доходно здание относно Новогодишния концерт на 31 декември;
  • организирана бе работна среща относно отбелязването на Йордановден;
  • извършени бяха административни дейности, свързани с управлението на проекта „Русе Арт Фест“ – изготвяне и съгласуване на договори с културни оператори и други текущи задачи;
  • създадена бе визуална идентичност на предстоящото издание на МФ „Мартенски музикални дни“, необходима за стартиране на продажбата на билети онлайн;
  • взето бе участие в заседание на комисия за детето;
  • проведено бе заседание на комисията за определяне на носителите на Награда „Студент на годината“ за 2025;
  • проведено бе заседание на комисия за атестиране на директорите на ЦПЛР-ЦТУНТ и ЦПЛР-УСШ и бе утвърден графикът за дейността й; извършена бе атестационна оценка и самооценка на директорите във връзка с Наредба №15/2019 за статута и професионалното развитие на учителите, директорите и другите педагогически специалисти;
  • взето бе участие в тържественото отбелязване на Никулден в ДГ „Русалка“;
  • подготвено бе проектно предложение по процедура BG05SFPR001-2.003 „Подкрепа за ученици с таланти“ по Програма „Образование“ 2021 – 2027 г.;
  • на 4 декември бе изнесена концертна програма на ДВГ „Слънце“ пред Община Русе;
  • ДЮФА „Зорница“ и ДВГ „Слънце“ взеха участие в Коледен концерт „Синьо сърце“, организиран от Община Русе в Доходно здание;
  • извършена бе подготовка на всички коледни инициативи, организирани от ОбДЦКИ: на 9 декември – коледна изложба на Школата по изобразителни изкуства с ръководител Иван Д. Иванов – Йоаний, откриване в Детска художествена галерия, ул. „Борисова“ 51; на 17 декември – коледен концерт на Тамбурашки оркестър „Русе“ и Детска вокална група „Слънце“ в Пленарна зала на Община Русе; на 19 декември – коледен концерт на Детски хор „Дунавски вълни“ и Дамски хор „Дунавски вълни“ към НЧ „Ангел Кънчев“ – Русе в зала „Филхармония“; на 19 декември – празничен концерт на ФА „Русчуклийче“ „В ритъма на вдъхновението“ в Доходно здание, Голяма зала; на 20 декември – Общоградски детски празник „В очакване на Дядо Коледа“ в Доходно здание, Голяма зала;
  • подготвени бяха коледни концертни програми за други институции;

 

РЕСОР „МЕЖДУНАРОДНИ ПРОГРАМИ И ПРОЕКТИ, ИНВЕСТИЦИИ И СОБСТВЕНОСТ“:

 

  • подадено бе проектно предложение „Подкрепа за развитие и изява на талантите на учениците от община Русе“ по Програма „Образование“ 2021–2027, процедура BG05SFPR001-2.003 „Подкрепа за ученици с таланти“. Проектът цели да насърчи развитието и изявата на талантите на 350 деца и ученици от община Русе в областта на изкуствата, културата, спорта и STEM, като подпомогне постигането на по-високи образователни резултати. В рамките на проекта се предвиждат дейности по подготовка  и насърчаване на талантите на децата, както и организиране на школи, образователни академии, работилници, лагери, фестивали, конкурси и други дейности, които ще подкрепят личностното развитие на всички деца – от предучилищна възраст до XII клас, включително и ученици от уязвими групи, за които българският не е майчин език. Общата стойност на проектното предложение е 682 651,20 лв., а срокът за изпълнение – 36 месеца;
  • проведен бе публичен търг с явно наддаване за отдаване под наем на обект – общинска собственост, находящ се в с. Тетово, община Русе, отдаван под наем като лекарски кабинет;
  • проведено бе заседание на КОС, на което са разгледани и обсъдени осем преписки на граждани по разпореждане и учредяване на вещни права върху имоти, общинска собственост;
  • екипът на Международния младежки център – Русе представи дейността си пред учениците от ПГСАГ „А. Кънчев“.  В свободна дискусия младежите получиха отговори за дейностите, в които могат да се включат. Чрез проведената анкета бяха идентифицирани нуждите и интересите на младежите, за да се организират тематични събития.

 

 

РЕСОР „УСТРОЙСТВО НА  ТЕРИТОРИЯТА“:

 

  • продължава работата по „Ремонтно-възстановителни дейности и консервация на Паметник на моряка – ул. „Одрин“;
  • продължава изпълнението на обект: „Реконструкция на водопровод по бул. „Гоце Делчев“ от ул. „Генерал Кутузов“ до ул. „Русофили“, гр. Русе, Община Русе, дължина L = 1866.07 м, гр. Русе“;
  • продължава изпълнението на обект: „Инженеринг (проектиране, авторски надзор и строителство) на мерки за енергийна ефективност за обект ДГ „Слънце“, ПИ с идентификатор 63427.1.302 по КККР на гр. Русе, ул. „Шейново“ №14“, гр. Русе“;
  • продължава изпълнението на обект: „Основен ремонт и реконструкция на Дом за стари хора (ДСХ) ,,Възраждане“ в УПИ I-102, кв. 337, ул. ,,Алеи Възраждане“ №86, ж.к. ,,Възраждане“, гр. Русе и привеждането му в съответствие с функционалните изисквания по отношение на услугата ,,Резидентна грижа за лица в надтрудоспособна възраст без увреждания (РГЛНВ)“;
  • продължава изпълнението на обект: „Основен ремонт и внедряване на мерки за енергийна ефективност в ОУ „Отец Паисий“ гр. Русе“;
  • продължава изпълнението на обект: „Инженеринг - проектиране, изпълнение на СМР и упражняване на авторски надзор на обект: Основен ремонт и прилагане на мерки за енергийна ефективност на общежитие към ПГСС „Ангел Кънчев“ - Образцов Чифлик“;
  • продължава изпълнението на обект: „Спортна зала в СУ „Васил Левски“, находяща се в УПИ I-Училище, кв. 848 в ж.к. „Дружба-I“, ул. „Гео Милев“ №1;
  • продължава изпълнението на обект: „Изграждане на нов учебен корпус в СУ „Васил Левски“;
  • приключи процедурата по подаване на документи от потенциални изпълнители на текущи ремонти на обекти, собственост на Община Русе, по обособени позиции. По обособената позиция за текущ ремонт на общински сгради, постройки, в т.ч. съоръжения и инсталации към тях, както и ремонт на сгради общинска собственост, попадащи в хипотезата на чл. 151, ал. 2 от Закона за устройство на територията (ЗУТ), са подадени 8 оферти за текущ ремонт на елементите на техническата инфраструктура по чл. 64, ал. 1, с който не се променят трасето и техническите характеристики – при необходимост, съответно 3 оферти. Предстои назначената оценителна комисия да разгледа офертите;
  • приключва работата на обект „Текущ ремонт покрив на общинска жилищна сграда блок 121 – „Перистери“, вх. А - ж.к. „Чародейка –юг“, ул. „Михаил Хаджикостов“ №10, гр. Русе“;
  • от служителите в отдел „Строителен контрол“ бяха извършени 5 огледа на територията на Русе и малките населени места в общината, във връзка със сигнали от граждани и разпореждания на контролни органи. За проверките бяха съставени протоколи;
  • издадена бе една заповед за премахване на преместваем обект.

 

РЕСОР „СОЦИАЛНИ ДЕЙНОСТИ, ЗДРАВЕОПАЗВАНЕ И ТРАНСПОРТ“:

 

  • експерти на отдел „Социални дейности“ взеха участие в национална конференция, посветена на социалните услуги, осигуряващи подслон на жертви на домашно насилие и/или трафик на хора, на тема „Пътят към сигурността: социалните услуги за подкрепа на жертви на насилие и трафик на хора. Междуинституционално партньорство за ефективна защита и социално включване“;
  • приети бяха 2 заявления за финансова подкрепа по правилник за подпомагане на социално слаби граждани;
  • консултирани бяха 2 лица за подаване на документи;
  • извършени бяха 7 проверки на потребители по процедура „Иновативни здравно – социални услуги“, прието бе 1 заявление за кандидат/потребител;
  • консултирани бяха 12 души за ползване на социална услуга „Асистентска подкрепа“;
  • извършени бяха 11 домашни посещения на потребители на социалната услуга „Асистентска подкрепа“, проведени бяха телефонни разговори с потребителите за отчитане на удовлетвореността от ползваната социална услуга;
  • подадени бяха 3 нови заявления за кандидатстване за ползване на социалната услуга „Асистентска подкрепа“;
  • разписани бяха графиците и отчетите с положения труд на 167 графика и 270 отчета на социалните асистенти, предоставящи социална услуга на потребителите в гр. Русе и във всички населени места на общината;
  • раздадени бяха месечни карти за транспорт на социалните асистенти в изпълнение на стандарт 3, критерий 3.1 от наредбата за качество на социалните услуги;
  • проведени бяха групови супервизии на 100 социални асистенти в изпълнение на изискванията на критерий 9.3 от наредбата за качество на социалните услуги;
  • подписани бяха 93 трудови договора с лични асистенти и 93 тристранни споразумения с ползватели на лична помощ;
  • извършени бяха 7 проверки в изпълнение на чл.12 от наредба № РД-07-7/28.06.2019 г. за включване в механизма за лична помощ;
  • разписани бяха всички 1531 графика и отчети с положения труд на всички лични асистенти, предоставящи лична помощ на ползватели в гр. Русе и във всички населени места на общината;
  • консултирани бяха 16 лица в двете приемни за граждани по въпроси, касаещи социални услуги и други социални придобивки;
  • консултирани бяха 8 родители на новородени деца по реда на правилник за реда и условията за осъществяване на мерки за насърчаване на раждаемостта и подкрепа отглеждането на деца в Община Русе;
  • организиран бе опреснителен курс за първа долекарска помощ към БЧК за медицинските специалисти, работещи в здравните кабинети в детските заведения и училищата на територията на община Русе;
  • организирано и проведено бе обучение на тема „Здравословно хранене на учениците“ съвместно с РЗИ – Русе;
  • Община Русе бе отличена с награда за иновативни добри практики за децата и подрастващите от Института по публична администрация, експерти от отдела присъстваха на церемония по награждаване и получиха приз и грамота;
  • посетени бяха по график детски ясли №8, №4, №12 и №16 от екипа по РДР към детските ясли;
  • проведена бе последна сесия по националната програма „Кодово име живот“ в ОУ „Христо Смирненски“ с учениците от седми клас от екип на ПИЦ – Русе;
  • проведена бе спортна тренировка с деца от КСУДС във връзка с дейностите по програмата „Спорт за свободен живот“;
  • проведена бе група за взаимопомощ с 5 участници;
  • извършен бе патронаж от здравните медиатори в кварталите „Селеметя“ и „Средна кула“, консултирани бяха 36 лица за задължителните имунизации съгласно имунизационния календар, за превенция на сезонен грип и туберкулоза, консултирани бяха същите лица и за Закона на здравното осигуряване;
  • включени бяха здравните медиатори на 01.12.25 г. в антиспин кампания под мотото „Това не го казвай! Говори с факти за ХИВ!“ на Регионална здравна инспекция;
  • включени бяха здравните медиатори в събитие за обсъждане на проект „Нова перспектива“, който се изпълнява в рамките на проект INSPIRE;
  • изготвени бяха 23 отговора и писма до граждани и организации от дирекция „Транспорт“;
  • изготвени бяха 7 заповеди за подновяване на предоставяне на паркоместа „Служебен абонамент“ за юридически лица;
  • изготвени бяха 3 заповеди за ВОБД;
  • издадени бяха 82 разрешения за извършване на таксиметров превоз на пътници. Прекратено бе 1 разрешение за извършване на таксиметров превоз на пътници;
  • вписани бяха 4 превозни средства за извършване на таксиметров превоз на пътници, отписани бяха 2 превозни средства за извършване на таксиметров превоз на пътници;
  • извършени бяха 14 консултации с граждани и организации във връзка с дейността на дирекцията;
  • подадени бяха 2 неработещи електронни информационни табла към фирмата за поддръжка;
  • изготвени бяха 37 карти за хора с трайни увреждания;
  • извършени бяха 5 огледа по подадени заявления за паркиране на хора с увреждания;
  • изготвени бяха 2 пропуска за превозни средства над 10 т. и 1 пропуск за превозни средства над 3,5 т.

 

РЕСОР „СПОРТ И МЛАДЕЖКИ ДЕЙНОСТИ“:

 

  • наградени бяха финалистите в ученическите спортни игри по волейбол и баскетбол за юноши и девойки от 11. и 12. клас;
  • извършена бе подготовка за награждаване на заслужили в ученически спортни игри 2024/2025г. учители;
  • отбелязана бе 80-годишнината на изявения русенски футболист Любен Марков, на когото бяха връчени поздравителен адрес и плакет;
  • извършена бе подготовка за събитието „Спортист на годината – 2025“;
  • извършена бе подготовка за награждаване на отличили се спортисти;
  • организирани и проведени бяха баскетболни срещи в зала „Дунав“;
  • подготвени бяха тенис кортовете в Парка на младежта за зимния период и бе закрит тренировъчният и състезателният сезон;
  • проведена бе младежката академия на Общинския младежки дом, състояла се от 26 до 29 ноември, която завърши с посещение в Народното събрание. Събитието беше наситено с обучения, симулации и мотивиращи срещи. Младежите се запознаха с работата на държавната власт  и управлението, научиха повече за функциите и структурата на Народното събрание. Те участваха и в симулация, в която влязоха в ролята на народни представители – изживяване, което им помогна да разберат по-добре процеса на вземане на решения в парламента. В края на посещението директорът на Общинския младежки дом Красимира Николаева връчи официално грамоти на всички участници. По време на академията участниците посетиха и Младежкия център в Перник, където се запознаха с дейностите, които се провеждат там, и обмениха идеи с екипа на центъра.
  • стартирана бе коледната инициатива на младежки парламент „Дари спомен“;
  • проведени бяха доброволчески инициативи по повод Международния ден на доброволеца в дневен център „Милосърдие“ и старчески дом „Възраждане“;
  • извършено бе украсяване на градския транспорт от доброволци на Младежкия парламент по покана на „Общински транспорт Русе“ ЕАД, като автобуси и тролейбуси бяха декорирани в коледен стил;
  • извършена бе подготовка за предстоящи концерти и коледни прояви с участието на ТС „Импулс“, МС „Екстрийм“, ФТС „Зора“ и училищни състави.

виж всички >

Абонирайте се за нашия бюлетин

Банер - Интегрирана система за градски транспорт Банер - Реконструиране и рехабилитация на пешеходната зона Банер - Ремонт на пет общински учебни заведенияБанер - Наука и образование за интелигентен растеж

Преброяване 2021 година Съвет за електронни медии Областен информационен център Аз и градът

Българо-швейцарска програма за сътрудничество Програма енергийна ефективност Balanced European Conservation Approach Реки на времето

Ремонт, прилагане на мерки за енергийна ефективност Изграждане на социални жилища Innterreg Life

Подобряване качеството на атмосферния въздух чрез закупуване и доставка на електрически превозни средства за шосеен транспорт - електрически автобуси и тролейбуси за Община Русе - BG16M1OP002-5.004-0012-C04 Life Организация за управление на дунавски туристически район Външни аварийни планове на предприятията с опасни производства

Пиц Русе Пиц Русе

Онлайн чат (Live Chat Alternative)