Сектора и има следните функции:
1. осъществява организационното и техническото обслужване на Общинския съвет;
2. осигурява постоянно взаимодействие и координация между помощните органи на Общинския съвет /Председателския съвет, постоянните и временните комисии/ и общинската администрация;
3. осигурява и подготвя материалите за заседанията на общинският съвет и неговите комисии;
4. функции по протоколиране от заседания и проведени сесии;
5. организация за изпраща не всички приети актове на общинския съвет до кмета на общината и до областния управител в законовия срок;
6. съхранение на аудио-записи от проведените заседания;
7. публикуване на решенията и протоколите от заседанията на общинския съвет, приетите наредби, правилници, декларации и други чрез интернет на уеб-страницата на Общински съвет - Русе;
8. осигурява публичност и поддържа връзките с обществеността, като се стреми да гради позитивен имидж на работата на общинския съвет;
9. провежда срещи с граждани за изясняване на въпроси в техни сигнали; предложения и мнения, за максимално удовлетворяване на молбите им по компетентност в съответствие с действащото законодателство и вътрешните актове;
10. организира съхраняването, обработката и предаването на документооборота за архивирането му.