Пропускане до съдържанието на страницата

Уебинар на ОИЦ - Русе за оперативна програма "Транспортна свързаност" 2021-2027

четвъртък, 07 май 2020

Проектите за изграждане на АМ „Русе – Велико Търново“  и  на тунела под Шипка  са заложени за финансиране по Приоритет 2 на ОП «Транспортна свързаност 2021 – 2027». Другите важни инвестиции по тази ос са довършване на АМ «Струма» и изграждане на два участъка  на метрото в София. Предвид дългоочакваната от гражданите на Русе и региона магистрала Русе – Велико Търново върху този проект акцентира в онлайн презентацията си по време на днешния уебинар експертът на ОИЦ-Русе Габриела Стефанова. Над 70 души се запознаха с изложената информация само по време на излъчването.  

Представяйки първия вариант на новата програма, която е изпратена за консултации с ЕК, тя запозна аудиторията с нейните 5 инвестиционни приоритета и с най-важните планирани по всеки от тях проекти.  Приоритет 1 се фокусира върху развитието жп инфраструктура по основната и широкообхватна Трансевропейска транспортна мрежа (ТЕN-T). Приоритет 2, за който вече става дума, е насочен към пътната инфраструктура по основната ТЕN-T.

Третият приоритет „Подобряване на интермодалността и развитие на устойчива градска мобилност» е насочен към разширяване на метрото в столицата , закупуване на подвижен състав,  изграждане и реконструкция на гарови комплекси, жп връзки към летищата в Пловдив и Бургас,  модернизация на жп. възли Русе, Горна Оряховица и Варна. Чрез четвъртия приоритет ще се влагат средства в транспортни иновации, в интелигентни системи за управление на трафика, подобряване на сигурността и безопасността на различните видове транспорт. Във фокуса на този приоритет попада и корабоплаването по река Дунав и в българските морски  пространства. За речния транспорт ще се надгражда информационната система и ще се купуват специализирани  плавателни съдове и съоръжения. Планира се изграждане на Брегови център за общ контрол на морските пространства на България. Ще има средства и за публична пристанищна инфраструктура.

Петият приоритет е „Техническа помощ“ чрез него ще се подпомага изпълнението на програмата, ще се повишава административният капацитет на Управляващия орган и на бенефициентите, публичността.  

В презентацията си Стефанова акцентира и върху допълващите инвестиции в транспорта чрез Механизма за свързване на Европа и INTERREGРумъния – България2021 – 2027, както и върху факта, че проектите в обхвата напрограмата ще допринесат за постигане на целите на Стратегията на ЕС за Дунавския регион.

Интересен момент в презентацията бяха научените уроци от изминалите години на европейско финансиране. Освен че стремежът е да се опростяват процедурите и да се намалява административната тежест, има разбиране, че програмата трябва да инвестира в «зрели» проекти , т.е в проекти в напреднала фаза.  Внимание се обръща на графиците за реализация на проектите, те трябва да предвидят съгласувателни процудери, отчуждаване, обжалване на обществени поръчки.

Над 2,2 млрд лева е индикативният бюджет на ОП «Транспортна свързаност». Европейските средства се осигуряват от Кохезионния фонд и от Европейския фонд за регионално развитие.

виж всички >

Абонирайте се за нашия бюлетин

Банер - Интегрирана система за градски транспорт Банер - Реконструиране и рехабилитация на пешеходната зона Банер - Ремонт на пет общински учебни заведенияБанер - Наука и образование за интелигентен растеж

Преброяване 2021 година Съвет за електронни медии Областен информационен център Аз и градът

Българо-швейцарска програма за сътрудничество Програма енергийна ефективност Balanced European Conservation Approach Реки на времето

Ремонт, прилагане на мерки за енергийна ефективност Изграждане на социални жилища Innterreg Life

Life Организация за управление на дунавски туристически район Външни аварийни планове на предприятията с опасни производства Пиц Русе Пиц Русе

https://www.livechatalternative.com/