Заместник-кмет "Социални дейности, здравеопазване и транспорт" е със следните функции:
1. координира и контролира дейностите в областта на социалните дейности, здравните дейности и на транспорта на територията на Община Русе, в съответствие с местната политика, националната стратегическа рамка и директивите на ЕС, съгласно законодателството на Република България; по Наредба № 6 на Общински съвет Русе и по ЗУЖВГМЖСВ;
2. контролира изпълнението на програмата за детето;
3. контролира дейността на социалните институции, ДСП и социалните услуги които се предоставят на територията на Община Русе;
4. координира и контролира изпълнението на социалните програми;
5. координира изпълнението на Националната карта на социалните услуги за услуги реализирани на общинско, областно и национално ниво;
6. координира изпълнението на международни, национални и общински програми в областта на здравните дейности;
7. координира общинските дейности по изпълнение на функция „Здравеопазване", в т. ч. Детски ясли. Детска млечна кухня и здравни кабинети в детски градини и училища;
8. председателства ПИЦ, Комисия за детето и други;
9. отговаря за дейността и контрола на комисията по транспорт;
10. организира разработването на общинската транспортна схема и контролира провеждането на процедури по обществен превоз на пътници и спазването условията на сключените договори с превозвачите;
11. подпомага директорите и координира дейността на ОП „Обреден дом - Русе", ОП „Управление на общински имоти", ОП „Обществена трапезария и социални жилища"'.
12. прогнозира, планира и организира възлагането на обществени поръчки в сферата на възложените му дейности;
13. участва в заседанията на Общинския съвет - Русе и постоянните комисии към него, по въпроси от неговата компетентност;
14. определя целите , координира управлението на риска, определя контролни дейности и отговаря за осъществяване на мониторинг на системата за финансово управление и контрол в ръководените области съгласно утвърдена методология