четвъртък, 25 януари 2024
На днешното си заседание Общинският съвет в Русе одобри предложените промени в структурата на общинската администрация. Решението бе прието с 32 гласа „За“, 8 съветници бяха против и 9 гласуваха „Въздържал се“.
Новата структура ще влезе в сила от 1 март, като след внесено предложение за изменение се премахва длъжността заместник-кмет по сигурност и обществен ред, съответно и йерархическата зависимост от него към двете дирекции „Обществен ред, сигурност и защита на потребителите" и ,,Цифровизация, информационна и мрежова сигурност". Те ще останат на пряко подчинение на кмета на общината. С това решение зам.-кметовете на Община Русе ще са 6, като дирекциите се увеличават от 11 на 16.
Екологията, опазването на околната среда, чистотата на въздуха, адаптацията към промените на климата и управлението на отпадъците като един от най-важните приоритети за града се обособява в самостоятелен ресор. Той ще бъде на пряко подчинение на заместник-кмет по „Опазване на околната среда и комунални дейности“. Ще се подсилят дейностите по озеленяване, опазване чистотата на града, адаптация към климатичните промени и управлението на дейности, свързани с опазване на чистотата на атмосферния въздух. Досегашната дирекция „Екология и транспорт“ се заменя от нова самостоятелна дирекция “Екология и зелена градска среда“, като общинските предприятия “Комунални дейности” и “Паркстрой” ще бъдат в този ресор.
С решението за промяна на структурата функциите на ресор „Хуманитарни дейности“ ще бъдат поети от нови три ресора - “Образование и култура“, „Спорт и младежки дейности“ и „Социални, здравни дейности и транспорт“.
Предвид очакваното увеличаване обема на работа по предстоящото кандидатстване на общината по програми и проекти в новия програмен период и по Националния план за възстановяване и устойчивост досегашният ресор „Икономика и международно сътрудничество“ се преструктурира в ресор „Международни програми и проекти, инвестиции и собственост“. На мястото на отдел “Международно сътрудничество и проекти” се създава нова дирекция „Икономика, инвестиции, международно сътрудничество и проекти“.
Ресорът на заместник-кмета по „Устройство на територията“ остава непроменен. На негово пряко подчинение ще са дирекция „Инвестиционно проектиране, устройство и кадастър“ и дирекция "Инфраструктура, строителен и инвеститорски контрол".
Дирекциите „Местни данъци и такси“, „Административно обслужване“, “Финансово-стопанска”, “Правни дейности”, както и секторът „Управление на административния сграден фонд, снабдяване и ведомствен транспорт“, като част от общата администрация ще бъдат на пряко подчинение на секретаря на Общината. Към него ще функционира и нова дирекция - „Контрол по срочността на документооборота, канцелария и комуникации“.
С новата административна структура на институцията се цели оптимизация на процесите и политиките на местната администрация в контекста на динамично променящите се предизвикателства и нужди, както и осигуряване на необходимите предпоставки за реализиране на управленската програма за мандата.
Подобряване на микроградската среда, повече средства за култура и по-строг…
четвъртък, 25 януари 2024
На 29 януари Община Русе ще награди деца с изявени дарби на церемония…
петък, 26 януари 2024
Последни Новини
ТСК-Русе отличи най-добрите си състезатели през 2024 г., зам.- кметът…
събота, 11 януари 2025
Националният турнир „Дунавски стрели“ събира над 150 състезатели от страната
събота, 11 януари 2025
Седмичен отчет за дейността на общинската администрация
петък, 10 януари 2025
Кметът на Русе към премиера: Без съвместни усилия за работеща система…
петък, 10 януари 2025
Кметът на Русе откри обновената сграда на Детска ясла №5
петък, 10 януари 2025
Стартира 18-ото издание на конкурса за фотография и рисунка, посветен…
четвъртък, 09 януари 2025
7-годишната Никол Цанкова е най-четящото дете в Русенската библиотека…
четвъртък, 09 януари 2025
Общинска фондация „Русе – град на свободния дух“ продължава да набира…
четвъртък, 09 януари 2025