четвъртък, 25 януари 2024
На днешното си заседание Общинският съвет в Русе одобри предложените промени в структурата на общинската администрация. Решението бе прието с 32 гласа „За“, 8 съветници бяха против и 9 гласуваха „Въздържал се“.
Новата структура ще влезе в сила от 1 март, като след внесено предложение за изменение се премахва длъжността заместник-кмет по сигурност и обществен ред, съответно и йерархическата зависимост от него към двете дирекции „Обществен ред, сигурност и защита на потребителите" и ,,Цифровизация, информационна и мрежова сигурност". Те ще останат на пряко подчинение на кмета на общината. С това решение зам.-кметовете на Община Русе ще са 6, като дирекциите се увеличават от 11 на 16.
Екологията, опазването на околната среда, чистотата на въздуха, адаптацията към промените на климата и управлението на отпадъците като един от най-важните приоритети за града се обособява в самостоятелен ресор. Той ще бъде на пряко подчинение на заместник-кмет по „Опазване на околната среда и комунални дейности“. Ще се подсилят дейностите по озеленяване, опазване чистотата на града, адаптация към климатичните промени и управлението на дейности, свързани с опазване на чистотата на атмосферния въздух. Досегашната дирекция „Екология и транспорт“ се заменя от нова самостоятелна дирекция “Екология и зелена градска среда“, като общинските предприятия “Комунални дейности” и “Паркстрой” ще бъдат в този ресор.
С решението за промяна на структурата функциите на ресор „Хуманитарни дейности“ ще бъдат поети от нови три ресора - “Образование и култура“, „Спорт и младежки дейности“ и „Социални, здравни дейности и транспорт“.
Предвид очакваното увеличаване обема на работа по предстоящото кандидатстване на общината по програми и проекти в новия програмен период и по Националния план за възстановяване и устойчивост досегашният ресор „Икономика и международно сътрудничество“ се преструктурира в ресор „Международни програми и проекти, инвестиции и собственост“. На мястото на отдел “Международно сътрудничество и проекти” се създава нова дирекция „Икономика, инвестиции, международно сътрудничество и проекти“.
Ресорът на заместник-кмета по „Устройство на територията“ остава непроменен. На негово пряко подчинение ще са дирекция „Инвестиционно проектиране, устройство и кадастър“ и дирекция "Инфраструктура, строителен и инвеститорски контрол".
Дирекциите „Местни данъци и такси“, „Административно обслужване“, “Финансово-стопанска”, “Правни дейности”, както и секторът „Управление на административния сграден фонд, снабдяване и ведомствен транспорт“, като част от общата администрация ще бъдат на пряко подчинение на секретаря на Общината. Към него ще функционира и нова дирекция - „Контрол по срочността на документооборота, канцелария и комуникации“.
С новата административна структура на институцията се цели оптимизация на процесите и политиките на местната администрация в контекста на динамично променящите се предизвикателства и нужди, както и осигуряване на необходимите предпоставки за реализиране на управленската програма за мандата.
Подобряване на микроградската среда, повече средства за култура и по-строг…
четвъртък, 25 януари 2024
На 29 януари Община Русе ще награди деца с изявени дарби на церемония…
петък, 26 януари 2024
Последни Новини
Наградиха победителите в петото издание на Националния фотоконкурс „Обичаме…
събота, 23 ноември 2024
Седмичен отчет за дейността на общинската администрация
петък, 22 ноември 2024
55 години извънкласна дейност бяха отбелязани в Русе
петък, 22 ноември 2024
Златомира Стефанова взе участие в дискусия „Индекс на местната система…
петък, 22 ноември 2024
С нови забавления за малки и големи ще изненада и тази година Ледената…
петък, 22 ноември 2024
Община Русе се включва в кампания срещу домашното насилие
четвъртък, 21 ноември 2024
Русенци ще посрещнат Нова година с хитовете на Графа
четвъртък, 21 ноември 2024
Светлините на коледната елха в Русе ще грейнат на 4 декември
сряда, 20 ноември 2024