Седмичен отчет за дейността на общинската администрация
петък, 12 януари 2024
РЕСОР „КОМУНАЛНИ ДЕЙНОСТИ“:
продължава подготовката за асфалтиране на междублоковото пространство при бл. „Панагюрище“;
ремонтирани бяха пропадания на пътното платно на бул. „Ц. Освободител“ и ул. „Александровска“;
извършен бе ремонт на единични разрушения на пътното платно със студен и фрезован асфалт на ул. „Вит“, ул. „Рига“, ул. „Сърнена гора“ и „Стоян Заимов“;
извършен бе ремонт на дъждоприемен оток на бул. „Д. Басарбовски“;
завършен бе частичният ремонт на покрива наскладовите помещения в Гробищен парк „Чародейка“;
продължава вътрешният ремонт на помещение в Доходното здание, предназначено за билетен център;
започна частичен ремонт на подпокривната изолация на Часовника, намиращ се на ул. „Александровска“;
възстановено бе улично осветление при с. Басарбово, бл. „БДЖ“, кв. Цветница, ул. „Антим Първи“, бл. „2“ в кв. Дружба 1, кръстовището на ул. „Ф. Тотю“ с ул. „19-ти февруари“;
подменени бяха компрометирани лампи за улично осветление на бул. „Тутракан“, ул. „Черноризец Храбър“, ул. „Александровска“, бл. „87“, бл. „78“ и бл. „36“ в кв. Здравец, бл. „Шейново“, ул. „Кап. Маринов“;
извършен бе ремонт на пътни знаци при бл. „Теодора“, кръстовището на бул. „В. Левски“ с бул. „Хр. Ботев“, кръстовището на ул. „19-ти февруари“ с ул. „Червен“;
монтирани бяха пътни знаци за временна организация на движението на бул. „Тутракан“;
ремонтирани бяха опасно наклонени стълбове за улично осветление на ул. „Изола планина“ и ул. „Котовск“;
ремонтирана бе еластична ограда, вследствие на ПТП, на път I-5 при Гредовия мост и бе затворен с еластична ограда нерагламентиран път в разделителната ивица на път I-5 срещу бившия завод „Зита“;
продължава приемът на документи за кандидатстване по Основната фаза на Интегрирания проект „Българските общини работят заедно за подобряване на качеството на атмосферния въздух” по Програма „LIFE“ на Европейския съюз, като поканата към гражданите ще остане отворена до изчерпване на финансовия ресурс по проекта, но не по-късно от 30 април. Класирането на кандидатите, подали формуляри в периода 1 ноември 2023 г. – 31 януари ще бъде извършено до 28 февруари;
в Общинския приют за безстопанствени животни бяха настанени 12 кучета, осиновени бяха 3 кучета в България и 15 в Германия, и бе извършена кастрация на 8 кучета.
РЕСОР „ХУМАНИТАРНИ ДЕЙНОСТИ“:
отворена бе електронната система за прием в детски градини и подготвителни групи и бяха обявени свободни места за настоящата учебна година;
изпратено бе уведомление за промяна в срока на договора по проект „Грижа в дома в община Русе“;
изпратено за предварително одобрение бе искане за промяна в увеличение броя на потребителите в социалната услуга „Асистентска подкрепа“ до изпълнителния директор на Агенцията за социално подпомагане;
проведено бе заседание на комисията за разглеждане на подадените през 2023 г. заявления за деца с изявени дарби;
здравните медиатори извършиха патронаж в кварталите Родина, Тракция и Селеметя, като консултираха 93 лица за ваксината срещу морбили, рубеола и паротит, за превенция на заразяване с грип, остри респираторни заболявания и за задължителната пневмококова ваксина, както и съдействаха на 14 лица за провеждане на медицински прегледи и прием в болнично заведение;
проведена бе среща между доброволци от Превантивно-информационния център /ПИЦ/ и клуб „Запази цветовете си“ за планиране на съвместните дейности по превенция;
експерти от Превантивно-информационния център проведоха обучителна сесия на 27 деца от пети клас на СУПНЕ „Фридрих Шилер“ с използвана тема от ръководството по Национална програма „Кодово име „Живот“ – 5 - 7 клас“ на тема „Влияние на средата“;
проведена бе среща на групата „Взаимопомощ на родители“, водена от д-р Иванов и модерирана от психолозите на ПИЦ;
проведено бе заседание на Общинския съвет по наркотични вещества за приемане на годишния отчет за 2023 г., планиране на дейностите по превенция за 2024 г. и обсъждане на дейностите по Националната кампания за превенция на разпространението и употребата на наркотични вещества и техните аналози сред подрастващите;
проведени бяха 2 психологически консултации на близки на зависим младеж по Индикативната програма „SOS родители“;
РЕСОР „ИКОНОМИКА И МЕЖДУНАРОДНО СЪТРУДНИЧЕСТВО“:
изготвено бе възражение от името на Община Русе до Министерството на регионалното развитие и благоустройство, във връзка с обявеното класиране на жилищни сгради по споменатата процедура „ПОДКРЕПА ЗА УСТОЙЧИВО ЕНЕРГИЙНО ОБНОВЯВАНЕ НА ЖИЛИЩНИЯ СГРАДЕН ФОНД – ЕТАП І“, по Националния план за възстановяване и устойчивост (НПВУ), като предстои кметът на Община Русе Пенчо Милков да бъде изслушан пред Народното събрание;
стартира кампанията на Общинска фондация „Русе – град на свободния дух“ за приемане на проектни предложения за настоящата 2024 г. Фондацията ще продължи да подпомага активно лица с изявени дарби от община Русе, като същевременно ще работи активно за организирането и подкрепата на местни инициативи. Общинската фондация очаква предложения на хартиен носител в офиса на бул. „Генерал Скобелев“ 45 или на имейл rusefreespiritcity@gmail.com. Проектните предложения могат да бъдат разписани в свободна форма или чрез попълване на формуляр за искане за финансиране на местни инициативи. Въпроси, свързани с настоящата кампания за набиране на проектни идеи, могат да бъдат задавани на имейл rusefreespiritcity@gmail.com. Всички постъпили предложения ще бъдат разгледани от членовете на Управителния съвет на фондацията, а на събеседване относно реализацията им ще бъдат поканени авторите на найдобрите от тях. Припомняме, че проектните идеи ще бъдат реализирани при осигурено финансиране.
на 10 януари кметът Пенчо Милков проведе среща с представители на Национален фонд „Култура“, във връзка с изпълнение на дейности по Националния план за възстановяване и устойчивост. По време на срещата бе обсъдена предстоящата програма за безвъзмездно финансиране на големи общини „Ново поколение местни политики за култури“ с обхват от 500 000 лв. до 2 000 000 лв. с 50% съфинансиране от общината;
заместник-кметът Златомира Стефанова взе участие в работна онлайн среща, организирана от Търговския отдел към Британското посолство заедно с представители на Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура”, «Параходство българско речно плаване»АДи „Порт Пристис“ ООД с представители на компанията „Portia Management Services“, които имат опит в инвестиции в пристанищна инфраструктура. Обсъдена бе първоначална информация относно ролята и отговорностите на Община Русе и държавните структури и концесионера, както и настоящи приоритети, планове и проекти, свързани с пристанище „Русе“;
на 10 януари бе проведено заседание на Комисията по Наредба № 6. Картотекирани бяха 53 семейства като крайнонуждаещи се за настаняване в общински жилища, а на 7 семейства бе отказана картотека, тъй като не отговарят на условията на Наредба №6;
издадени бяха 25 искания за извършване на търговска дейност на открито. Във връзка с отправения призив към всички търговци на територията на Община Русе за спазване на нормативната уредба, стартираха насочени проверки в кварталите Здравец и Здравец - Изток. Изготвен бе график за извършване на контрол, като до края на януари следва да бъдат проверени всички търговци в гр. Русе;
открити бяха 6 процедури за категоризация на туристически обекти и бяха извършени 5 регистрации на стаи и апартаменти за гости;
РЕСОР „СТРОИТЕЛСТВО И УСТРОЙСТВО НА ТЕРИТОРИЯТА“:
приключиха изграждането и монтажът на хидравличната платформа за осигуряване на достъпна среда в ОУ „Тома Кърджиев“. Инвестираните средства са в размер на 106 109 лв., като са издадени всички необходими документи за въвеждането ѝ в експлоатация;
извършени бяха 13огледа на територията на гр. Русе и малките населени места в общината, във връзка със сигнали от граждани и разпореждания на контролни органи, като за проверките са съставени протоколи;
издадени бяха два констативни акта за незаконни строежи, като същите са в процес на изпращане до заинтересованите лица;
съставен бе един акт за установяване на административно нарушение, като същият е в процес на връчване на заинтересованите лица.
Община Русе използва „бисквитки”, за да направи сайта ни по–ефективен, по–сигурен за потребителите, както и за да улесни ползването му. Чрез промяна на настройките във Вашия интернет браузър можете да деактивирате или ограничите прехвърлянето на „бисквитки”, но използването в пълен обем на някои от нейните функции вече евентуално няма да е възможно.